Gummi
Medlem
Hittade en annons på blocket om någon är ute efter pakethållare och packväskor mm
http://www.blocket.se/vi/16050016.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/16050016.htm?ca=11_s
Jag har funderat på att dreva upp min xt bak. Är det någon som har några erfarenheter av att dreva om xt'n? Vad bör jag tänka på?
S¨där ja. Nu har man demonterat snorkeln och stegat upp COn några steg och är mäkta imponerad av skillnaden i körbarhet.
Mkt roligt.
Väntar in mina vincepipor med PC III o KN till det men det är restat till början Maj.
Enda jag tycker inte lever upp till mina krav e framgaffeln som e alldeles för hård/styv eller helt enkelt för kort fjädringsväg för mitt tycke.
Nån som vet om det finns nån motorbåge som passar med org. hasplåten?
Sen undrar jag om det finns nån som har några ideér om gaffeln, finns det andra fjädrar/olja eller något annat man kan göra eller är det bara att gilla läget?
Handtags skydd står högst upp på listan. Passar Accerbic med stålskena?
Nu har man införskaffat sig en egen XT660R -07 med 101 mil på mätarn. Kört 11 mil av dom själv å lär säga att jag vart glatt överaskad över motorns prestanda, alltid hört att dom ska va slö å tung. Enda jag tycker inte lever upp till mina krav e framgaffeln som e alldeles för hård/styv eller helt enkelt för kort fjädringsväg för mitt tycke. Men men, kan inte få allt, sitter å jämför automatiskt med min KTM 620 å det går ju inte riktigt....
Nån som vet om det finns nån motorbåge som passar med org. hasplåten?
Sen undrar jag om det finns nån som har några ideér om gaffeln, finns det andra fjädrar/olja eller något annat man kan göra eller är det bara att gilla läget?
Handtags skydd står högst upp på listan. Passar Accerbic med stålskena?
kan bara instämma med tidigare tipsare. en tand i fram motsvarar väl ca fem i bak. sen slipper du byta kedja om du drevar i fram. sen gillar ju stånkor luft, så ju mer den får ju bättre, glöm inte att ställa om co värdet bara så den inte går för torrt. jag blev faktiskt tipsad av min säljare att dreva och ta bort snorkeln redan då jag köpte hojen. då går den som den ska, sa han
tjena grabbar, måste tyvär sälja denna underbara hoj pga flytt , så om ni är intresserade så vet ni vart ni ska vända er.
http://www.blocket.se/vi/16087069.htm?ca=17_s
Jag bytte växelpinne, en annan vet jag har gjort det oxå. Nu kör jag med cross-stövlar storlek 42 utan problem.
har det utskrivet någonstans, annars finns det på xt660.com. du ska in i datorn och ändra värdet. dvs "hastighetsmätaren" du håller ner båda knapparna ett antalsekunder, sen stegar du dej fram till co värdet och ändrar det. ganska enkelt. lite bökigare att rengöra och kolla stiftet efter moddning eftersom det kanske inte blir bra direkt.Tänkte ta bort snorkeln. Men hur ställer man om co värdet?
Tänkte ta bort snorkeln. Men hur ställer man om co värdet?
Yees, då blir det ny växelpinne lätt!
Ska snart ha in hojen på 1000-mila service, vad kostar det ungefär och vad är det dom gör på hojen då ?
Men förresten..är det inte bara att flytta upp växelpinnen några hack, och då få under stöveln lättare? Någon som testat?
Jag testade att göra så det funkade inte alls, man behöver mer plats
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |