många som påstår att den är segt kommer från 4cylindrigar gathojar eller mera extrema motarder som väger en del mindre osv.
Tar man hojen för det som det är, en pålitlig stånkar och inte ska köra de minsta banor osv då upplevs den inte så segt som det påstårs.
Att öppnar upp andningsvägen kan dock göra en bra del och vill man leka lite mera doch inte prösa allt för mkt då kan man tex byta utväxlingen.
En en tands mindre drev (alltså 14kuggar) än original kosta ca 150-200 kr och det byter man på ngr minuter.
Det jag skulle göra mera är att tänkar på vikten. Original är denna rätt så högt (180kg fulltankad och klart)
Med tex ett 2-1 system (från 4000,- ), annan batterie och lite andra grejer kan man få ner vikten med 12-15kg. Samtidigt höjer man effekten (mot original-vet ej vad dina burkar ger) och cykeln bli roligare och ändå behåller sina höga service intervaller.
Är man duktig på att leka så lär man snabbt vilja göra nåt åt den enklar gaffeln och ev också dämparen.
För 1000kr finns andra fjädrar men så bra som ktm's wp gafflar till exemple kommer det ju tyvärr alldrig bli.
Tar man hojen för det som det är, en pålitlig stånkar och inte ska köra de minsta banor osv då upplevs den inte så segt som det påstårs.
Att öppnar upp andningsvägen kan dock göra en bra del och vill man leka lite mera doch inte prösa allt för mkt då kan man tex byta utväxlingen.
En en tands mindre drev (alltså 14kuggar) än original kosta ca 150-200 kr och det byter man på ngr minuter.
Det jag skulle göra mera är att tänkar på vikten. Original är denna rätt så högt (180kg fulltankad och klart)
Med tex ett 2-1 system (från 4000,- ), annan batterie och lite andra grejer kan man få ner vikten med 12-15kg. Samtidigt höjer man effekten (mot original-vet ej vad dina burkar ger) och cykeln bli roligare och ändå behåller sina höga service intervaller.
Är man duktig på att leka så lär man snabbt vilja göra nåt åt den enklar gaffeln och ev också dämparen.
För 1000kr finns andra fjädrar men så bra som ktm's wp gafflar till exemple kommer det ju tyvärr alldrig bli.