Qewlan
Ny medlem
Iofs sant men varför ska man inte prioritera grepp? Har pilot på min nuvarande hoj och dom är kanon!
Hej!
Jag har just köpt en xt660x 2007 och letar nu efter tillbehör till den. I första hand ett avgassystem med skönt ljud. vill också bygga om backljuset från original till något snyggare. Är de någon som har något liggande hemma så är jag intresserad av att köpa.
hojen är helt original vad är de första jag bör göra? ta bort snorkeln i luftburken?
MVH Erik Duné
Hej!
Jag har just köpt en xt660x 2007 och letar nu efter tillbehör till den. I första hand ett avgassystem med skönt ljud. vill också bygga om backljuset från original till något snyggare. Är de någon som har något liggande hemma så är jag intresserad av att köpa.
hojen är helt original vad är de första jag bör göra? ta bort snorkeln i luftburken?
MVH Erik Duné
Lossa toppmuttrarna medans gaffeln sitter på hojen. Kan vara svårt att hålla emot med lösa ben. Men bara lossa, inte ta bort. Sen kan det vara bra med en mutterpicka för att chocka loss/fast bottenskruven, om du inte har specialverktyget att hålla emot inne i gaffelbenet.
Tack för det tipset. Tänkte köra med mutterpickan och hoppas att det fungerar. Köpte faktist specialverktyget förra gången jag hade en Yamaha-hoj, men när jag flyttade sist tror jag att jag slängde bort det för att jag tänkte att jag nog aldrig nånsin skulle behöva det igen. Det var mindre än ett år sedan
När man ska dra åt bottenskruven igen, borde den inte bara rotera runt då precis som det kan bli när man ska dra loss den? Tänkte att jag skulle dra den med min momentnyckel för att få det rätt, men om den bara snurrar blir det ju lite knepigt...
Någon som kan ha en aning om varför min XT äter lampor? Inne på tredje lampan på kort tid nu och halvljuset slutar fungera fort.. Får den för mycket ström?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|