Modifieringar XT660 X/R

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Bara gå den hårda vägen och gör rätt! :)

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ha ha japp att riva hoj innebär en del jobb men du blir jäkligt nöjd när det fungerar.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Jag gick igenom ALLA kontakter på hela hojen innan jag hittade just den som utgjorde problemet :huvet.

:)

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Gnutten: Ja tyvärr så brukar det vara så..! Tålamodet = noll för min del också..

perjul: Haha, ja fy satan kan inte varit roligt. Får tacka än en gång då det förhoppningsvis/förmodligen kommer underlätta mitt arbete...

Hornlund

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2016
Hoj
Yamaha XT660R -05
Skruvade ihop det sista på min XT igår, med förhoppningar om en första tur idag, men SMHI tyckte att en klass ett varning på snö var mer lämpligt än fint hojväder. Så det får vänta.

Min fråga för dagen gäller biltemas handtagsskydd, finns det någon vänlig själ som kan lägga upp eller länka till några bilder där de sitter som de ska?

Jag blir inte riktigt klok på hur de ska sitta, trots god garagewhisky till mitt förfogande.

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Här är några bilder från min hoj. Hoppas dom hjälper!
c0cecaa574a2b2bc72a47f0d5985f6a2.jpg
f9310b5a7859c3d72a5f66264f67babf.jpg
11a25eb021cfb21e7df6b5623e6fdbf6.jpg

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Hej,har köpt en o2 opitimizer till min xt660z,då den går totalt kass mellan ca 2000-3000rpm.
Ligger det någon grundkurva i den eller får man börja helt från början?Den är helt orginal (luftburk o ljuddämpare ).

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hej,har köpt en o2 opitimizer till min xt660z,då den går totalt kass mellan ca 2000-3000rpm.
Ligger det någon grundkurva i den eller får man börja helt från början?Den är helt orginal (luftburk o ljuddämpare ).

Kör du utan PC5 så är den ganska onödig ensam
http://www.off-the-road.de/en/XT-660R-X/Engine-tuning/Engine-Tuning/O2-Optimizer-XT660.html

Isåfall skulle du ha köpt KEV fuel mod!
http://www.xt660.com/home/kev-shop/#o2-controller-and-fuel-mod

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Det är en sådan du länkade till från off the road jag har.
Dyno jet part 76125028,enligt min lokala Yamaha återförsäljare skall den lösa problemet på låga varv och små trottelöpningar.
Så tolkar jag det med på off the roads sida,på min dåliga engelska.
Påstår du att det inte fungerar?Då har jue Yamaha återförsäljaren blåst mig......

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Om jag förstått rätt så ska den ge ett konstant värde för att lura ECU men känns lite onödigt om enda lösningen utan PC. Men visst fungerar det så varför inte. Tänkt på att XT är väldigt känsliga för dålig kedjespänning alt glapp i ryckutjämnaren gummi. KEV mod verkar många gilla då PC5 kostar en del.

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Felsöka lite nu och ser som förväntat att halvljuset får för mycket ström, 14.6 volt.. Helljuset får 12.6v och det är ju korrekt. Förstår inte hur jag ska lokalisera fläktkontakten för att kolla om den ärjat dock..

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Felsöka lite nu och ser som förväntat att halvljuset får för mycket ström, 14.6 volt.. Helljuset får 12.6v och det är ju korrekt. Förstår inte hur jag ska lokalisera fläktkontakten för att kolla om den ärjat dock..

Har för mig att jag var tvungen att lossa kylaren. Var f.ö. den enda kontakten som hade ärgat.

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Ok för väl lägga ner lite tid på detta då så det blir fixat.. tack för svar än en gång :tummenupp

xt_nisse

Medlem
Gick med
12 Jun 2014
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Kollade ventilspel idag och det var ok. Satte tillbaka allt och då startar den inte, soppapumpen går inte och inte startmotorn. Någon som har någon idé?

Hornlund

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2016
Hoj
Yamaha XT660R -05
Tusen tack iceaway, nu klarnade det. De hade märkt mina fel. R & L, eller står jag framför hojen blir det iof rätt :dummer

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Tusen tack iceaway, nu klarnade det. De hade märkt mina fel. R & L, eller står jag framför hojen blir det iof rätt :dummer
Det är lugnt :) Har för mig att jag monterade mina fel också först och fick vända på dom. Vet iofs inte om dom sitter rätt nu heller men det funkar.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

xt_nisse

Medlem
Gick med
12 Jun 2014
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Pinsamt, har påsar över handtagen och missade den lilla detaljen att jag kommit åt stoppknappen...

Hornlund

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2016
Hoj
Yamaha XT660R -05
Är det någon som kör med mjuka (universal) sidoväskor & kan ge tips på en modell som passar bra? Eller för den delen även varna för dem som inget duger till. Ställer mig skeptisk till biltema i detta läge, vilka å andra sidan är de enda jag kunnat känna på.

Lägg gärna in en bild om det finns, då det är svårt att hitta någon XT med annat än rulle eller hårda boxar.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept