Någon får rätta mig om jag minns fel, men jag har för mig att det värdet påverkar endast luft och bränsleblandningen vid 0-5% gaspådrag. På min hoj var co värdet inställt på typ 35 när jag köpte den begagnad. Testade att dra ner det till 15, men märkte ingen skillnad så jag ändrade tillbaks till 35 igen.
Hej, kan vara ute och cykla men jag har också hört att det bara är för tomgång och aningen mer (kallstart?). För snålt ställt så går motorn varmare och krökarna glöder. Vid jämn gas och lägre varv så går motorn i closed loop och vid fullgas eller snabba gaspådrag så är det open loop. Såg att några undrade om Kev´s fuel mod och o2 mod tidigare....jag har precis köpt ett kit som ska på hojen till våren. Fuel modden påverkar tempsensorn och lurar datorn att tro att det är kallare ute (gör alltså blandningen fetare). Men...lambda sensorn (o2 sensorn) justerar automatiskt tillbaka blandningen så därför måste man även montera på en o2 mod så att hela kitet lirar tillsammans och gör blandningen lite fetare i closed loop läget. Vad jag förstår så påverkas inte open loop alls av detta (ta det med en nypa salt...) utan det är bara i det lägre registret som motorn blir jämnare och drar bättre. Tillsammans med lite nya luftfilter så ska det tydligen göra underverk för motorn...vi får väl se!