MM skippar (troligtvis) Brno och båda racen i Österrike.
https://www.gpone.com/en/2020/08/05...ands-prix-returns-in-september-at-misano.html
https://www.gpone.com/en/2020/08/05...ands-prix-returns-in-september-at-misano.html
Borde inte vara något problem och inte ge något straff då det inte har någon effektpåverkan.
Mycket bättre än att behöva använda extra motorer som straffas med fördröjd start från pitlane per motor och förare.
Organisationens medlemmar måste tydligen vara helt eniga om att det är ok först.
Jag vet inte hur man normalt resonerar - sänka en konkurrent för att man kan (och lyckats med sin egna design) eller tänka att det ska göras upp på banan chaufförerna emellan?
Det är väl sedan en depåstart per motor man bryter, man kanske chansar några rejs till för att se hur ffa Fabio står sig på övriga banor och sedan bestämmer sig för att ta en depåstart när säsongen börjar klarna?
Får väl programmera bort den sensorn ur systemet om de inte får byta den annars så de inte behöver bryta för ett sensorfel, skulle motorn rasa så blir det ju samma resultat, start från pitlane med ny motor eller bruten plombering och sensorbyta.
Får väl programmera bort den sensorn ur systemet om de inte får byta den annars så de inte behöver bryta för ett sensorfel, skulle motorn rasa så blir det ju samma resultat, start från pitlane med ny motor eller bruten plombering och sensorbyta.
Nu har vi väl inte hela bilden men att konkurenterna nekade Yamaha att försöka åtgärda problemet på plats är ju ett tveeggat svärd, nästa gång är det de som sitter i skiten.Organisationens medlemmar måste tydligen vara helt eniga om att det är ok först.
Jag vet inte hur man normalt resonerar - sänka en konkurrent för att man kan (och lyckats med sin egna design) eller tänka att det ska göras upp på banan chaufförerna emellan?
Det är väl sedan en depåstart per motor man bryter, man kanske chansar några rejs till för att se hur ffa Fabio står sig på övriga banor och sedan bestämmer sig för att ta en depåstart när säsongen börjar klarna?
Tråkigt med en andra operation för Marc. Använder de samma skruvhål som första gången? Humerus-benet såg ju helt perforerat ut på röntgenbilden det efter första operationen, så om de ska sätta nya skruvar på nya ställen blir det ju mer hål än ben. Den typen av operation brukar väl leda till en generell försvagning så hoppas det inte leder till komplikationer längre fram. Om Boris JR läser motogp-trådar har han kanske input, han är väl ortoped?
Marquez aside, ska bli intressant att se hur Yamaha klarar sig på Brno denna gången, och i synnerhet Rossi.
Det blir mer spännande racing om Yamaha som leder tabellen i fortsättningen får starta från depån !
Det är spänning som lockar publik !
DORNA jobbar i underhållningsbranschen !
Så mitt tips är att man följer reglerna. Bland annat för att undvika diskussioner i framtiden.
Det blir mer spännande racing om Yamaha som leder tabellen i fortsättningen får starta från depån !
Det är spänning som lockar publik !
DORNA jobbar i underhållningsbranschen !
Så mitt tips är att man följer reglerna. Bland annat för att undvika diskussioner i framtiden.
Och vilken chans MotoGP 2020 blir för europeiska teamen Ducati och KTM !
Och för Nakagami på Honda.
Jämför fotboll.
Målvakten får bara ta bollen med händerna inom straffområdet. Tror jag.
Hur långt , hur mycket av kroppen får ditt Favoritlags målvakt vara över gränsen innan utvisning ?
Hur långt , hur mycket av kroppen får motståndartlagets målvakt vara över gränsen innan utvisning ?
Ja så tolkar även jag det, ett straff per extra motor dom behöver använda... Sen vet inte jag om dom ens får byta plomberingen eller får en ny 6:e plomberad motor att använda.
Hur få motorer kan man ens klara sig med? Om man börjar med 5 så borde det ju vara riktig kris vid 3 eller?
Sen är ju frågan hur många race de motorerna byggdes för, 13 eller 20, kan ju funka med 3 ändå, om de nu inte ökat effektuttaget för det är kortare säsong då...
M Marquez ser ju inte för stressad ut även om twittermeddelandet löd:
"Falling is allowed, getting up is an obligation..."
View attachment 455619
Känner att jag är på tunn is men får väl hoppas att det "bara" är ett elektroniskt fel med tanke på att Yamaha nog tvingades göra ett rejält gräv i konstruktionen till i år, särskillt pga kritiken från förarna med Rossi i spetsen och att Massimo Meregalli i intervju i slutet av förra säsongen skarpt påpekade att de inte tänkte göra avkall på körbarheten (för högre toppfart, min tolkning)..Det är väl det som är den stora frågan... annars hade det nog inte varit några problem med att få öppna motorerna. Men om Yamaha har tagit en rövare och det håller på att gå åt pipsvängen då får dom stå sitt kast tycker jag.
Det är ju inte så att de inte haft tid på sig detta år, tycker att det är rätt svagt av ett fabrikat av den kalibern får ett sådant problem.
Känner att jag är på tunn is men får väl hoppas att det "bara" är ett elektroniskt fel med tanke på att Yamaha nog tvingades göra ett rejält gräv i konstruktionen till i år, särskillt pga kritiken från förarna med Rossi i spetsen och att Massimo Meregalli i intervju i slutet av förra säsongen skarpt påpekade att de inte tänkte göra avkall på körbarheten (för högre toppfart, min tolkning)..
Var det inte så att man fick mindre motorer i år pga minskat antal lopp?
Hur som helst är det bättre att starta sist med hel motor än först med dålig dito.
Valet är att åtgärda motorerna och för varje åtgärdad motor så blir det en start från depån.
Med föraren kan ta så många points han kan, det blir att köra ikapp och om konkurrenterna.....
Eller inte åtgärda motorn förrän den dött, dvs ett lopp med 0 pinnar till föraren/Yamaha. För han bryter innan mållinjen.
Gissar Yamaha tänker så det glöder efter bästa strategi.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |