2664992 Min spontana reaktion på det där med att info inte gått ut är: har inte kommunen skyldighet att informera sina innevånare? Det har lämnats in en aktivitetsanmälan nämligen, sånt är man tvungen att göra... Men det är bara griniga jag
Ja, det har dom säkert, om det blev gjort är en annan sak...
Samtidigt kan man väl kanske sätta upp information på stans anslagstavlor och liknande om tider som är bokade. Problemet är bara att nån skulle få byta ut dem så fort det blev en ny bokning.... Men såna problem är till för att lösas
Bra idé!
Vad gäller telefonnummer står det såhär i SÄ:s förslag:
"Utöver banansvarig, ska en bulleransvarig anges av hyresgästen. namn och telefonnummer finns på vår hemsida. Bulleransvarig ansvarar för mätningar och åtgärder vid för högt buller."
Det är bra! Dock är det som vanligt med folk, det är lättare att klaga än att söka information...
Varannan helg? Tja, den är lurigare så den lägger jag mig inte i. Men med tanke på de dagar man kräver tyst så kan man nog utgå ifrån dem och räkna därifrån, jag är mer orolig över de 50dBA som krävs på helger...
Ja, det blir lurigt...
Som jag fattade det så var 50 dB på röda dagar? DVS lördagar 55 dB? Kanske nån teknisk lösning, sånt där rödorange plastnät med pålimmade äggkartonger mot älven
Jag kommer eventuellt att avboka min helg efter midsommar, för trots originalsystem är jag inte helt säker på att ett koppel twinnar klarar det.