Jag förstår vad du menar! Alla handlingar medför konsekvenser, bra som dåliga. Så även för den som har stulit. Förmodligen kunde utgången blivit densamma om polisen hade börjar jaga honom då med stor risk att en oskyldig skulle ha blivit påkörd eller inblandad.
Jag säger inte nödvändigtvis att han gjorde rätt, men ett faktum är att det daltas åt helvete för mycket med brottslingarna i Sverige. Jag kan inte förstå varför folk tycker att det är så barbariskt att det i vissa länder huggs handen av folk som har stulit.
Har man bestämt sig för att stjäla/döda etc. så får man också ta konsekvenserna för det.
Jag personligen hade förmodligen inte gjort som morfar även om alla mina sinnen och min starka vilja skulle ha älskat det. Men jag kan inte säga att jag tycker han gjorde fel! Och jag tycker verkligen att det helt rätt åf fanstyget som snodde. jag hoppas också faktiskt att killen får några men för livet så att han ständigt kommer att tänka på vad han gjorde!
Tyvärr så är han väll så självömkande som de flesta av dessa typer så han kommer aldrig inse att det faktiskt var hans eget fel, utan ständigt inför allt och alla skylla på gubben som körde på honom och hur orättvist livet är.
Förmodligen kommer fanstyget även få kvittera ut en hög sjukpenning och ett högt skadestånd delvis betalat av oss alla här på sporthoj eftersom det var en MC olycka.
Nu är jag så upprörd så om jag hade haft fanstyget här så hade jag kört över honom själv!
vilka intressanta svar man får läsa här och det är skrämmande läsning. ett föremål är mer värt än ett människoliv...tragiskt och ni som tycker morfar gjorde rätt osv osv bla bla borde tänka om. vad är nästa steg; utplåna en hel familj för att tonåringen snodde någons delicato boll? raka vägen till nazi-tyskland...
skäms på er.
Leker man med elden får man vara beredd på att det kan bli vramt när man minst anar det.
Ja vad säger man, somliga straffar morfar direkt!
Nästa hoj han hade snott hade kanske varit din.....så var lite tacksam till morfar va
var lite tacksam till morfar va [/QUOTE
Vad var det du sa att du jobbar med, företagsledning, personalutveckling?
Bara liiiiite skrämmande med en sån människosyn...
Bättre med en trasig cross än ingen alls.
Och varför erkänna uppsåtet?? han väjde ju bara för framförvarande bil.
Min är försäkrad! Jag får ut en ny på försäkringen = inga problem även om jag initialt kan bli förbannad! Men inte tycker JAG att det är värt allvarliga fysiska skador på en annan människa för min hoj!
Försäkra hojarna så slipper vi övervåld med motiveringen att hojen kostar skjortan att ersätta!
// Niklas
.....som man bäddar får man ligga (i flera månader)....
Kloka inlägg, samtliga du gjort i denna tråd. Noterar att du är bättre på att inte "ta parti", ändå säjer du det som behöver säjas i det här, cred!
Sluta göra kriminella till offer !
viva la resita´nce.. medborgargarde och a'la nödvärnsrätt FTW !
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|