Morfar rammade den stulna MC:n.............

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Ja, visst kom dom. Efter att han hade använt bössan. Men du kanske tycker att ambulansen ska låta dig ligga nästa gång du vurpat eftersom du faktiskt körde för fort/hade miniskylt/miniblinkers/ostrypt osv?

Tråkig historia det här. Finns ju tusen smartare sätt att göra det på.

Nee.Jag tycker de´ska komma när vi behöver det.
Som jag skrev finns för många exempel på att de bara kommer när brotslingen behöver hjälp.

Var ju rolig komentar om att man inte ville ha ambulans....Men fattade du det så ?Ja herregud va ska man säga.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Nästa hoj han hade snott hade kanske varit din.....så var lite tacksam till morfar va :)

so fuckin' what? min hoj är försäkrad och jag kan fortfarande ha ett gott och lyckligt liv efter att jag svurit som fasiken, knytit nävarna och förbannat tjyvven UTAN att ha försökt ta livet av honom.

saker och ting blir stulna, är det så svårt att fatta? visst, bli arg och allt det där, men det 'hyggliga' morfar gjorde, är något helt annat och han ska dömas hårt för det.

all snack om öga för öga osv osv är bara kvalificerad bullshit. att ens jämföra ett liv med ett objekt...patetiskt.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
YEAY - den morfadern borde fanimig få en medalj - hoppas den lille faan får sitta i rullstol resten av livet - till alla er tjuvjävlar där ute - what goes around comes around!

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
var lite tacksam till morfar va :)[/QUOTE

Vad var det du sa att du jobbar med, företagsledning, personalutveckling?

Bara liiiiite skrämmande med en sån människosyn...

Stor skillnad på att operativt verkställa och att ha en åsikt....:va

Det som är skrämmande på riktigt är ju att folk som du bäddar in de kriminella i bomull och skiter i att t ex försäkringarna skjuter i höjden därför att man alltför lättvindligt säger " skiter jag i, den är försäkrad".
Orsak och konsekvens.
Skit i att låsa din hoj då och vafan, lämna nycklen i med...annars kan ju en ev. bov skära sig på fingrarna när han tjuvkopplar...:huvet

I mina ögon var morfar en resignerad medborgare som tröttnat på att den svenska rättvisan ständigt lyser med sin frånvaro och i affekt av detta försökte göra det rätta. Nu blev det väl kanske inte som han tänkt utan den stackars boven blev juh mer deformerad än lovligt ( buhu buhu).

Jag vill vända på det och ställa en stilla undran:
- Om boven bara åkt i gatan och gråtande tagits av de blå........hade inte morfar varit hjälte då?
Skillnaden är hårfin beroende på utväxlingen av handlandet......

Vad gäller flickan så kan jag inte hur mycket jag än försöker sätta henne i kategorin oskyldig, hon visste mycket väl vad det handlade om, även om hon var blondin.!?

Och nästa gång du känner dig tvingad att hänge dig åt personangrepp så gör det för fan genom PM då!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
DET VAR INTE JAG SOM DROG PARELLELEN TILL NAZITYSKLAND!

Jag citerade en annan medlem och det var IRONI! Men ska ändra så det är tydligare.

Det där säger bara en som aldrig råkat ut för tjuvar och pack i samhället. Jisses. Eller så är du överdrivet rik.

Jag har råkat ut för en herrej-vlar massa skit på senaste då jag bor i packstaden södertälje. Min R1:a blev snodd hit och min skåpbil har det blivit inbrott i 2 gånger på 5 månders tid.

Det är inte bara saker, det är PERSONLIGT när de tar eller förstör min egendom.

Sorry, nåt blev fel där.

Hursomhelst var det ju mer den senare delen av ditt inlägg jag replikerade. Mycket av svaret riktar sej MOT hangmannajuryandan som genomsyrar hela tråden. Tycker det vilar ett visst ansvar också på dej som ägare till sajten att förhindra, eller åtminstone inte underblåsa såna stämningar.

Du tror inte jag varit ute för stöld och annat, lev i den tron då! Inte rik, men en sund ekonomi, vet inte om det har påverkat mej i nån positiv riktning att jag har mer pengar än periodvis tidigare i livet, skeptisk. Du har däremot rätt i att jag inte kan förstå situationen i Södertälje. Jag har dock träffat "kriminella element" i aktuell ålder från en hel del av landets mer beryktade områden. Ganska trasiga individer, men också såna som vuxit sej på tok för stora i sina egna ögon. Rätt några år sen, så mycket kan ju ha hänt.

Det är inte personligt för den som snor, det är "vill ha" och en massa psykiska defekter, oftast reparerbara! Många tror ju dessutom felaktigt att den drabbade får full kompensation från FB.

Det är när åsikten att man kan vidta vilka åtgärder man vill mot människor som felar får gälla det blir farligt,(sett mot det egna måttet, då). Det vill inte du, inte jag och troligtvis ingen av skjutafrånhöftenmoben komma ivägen för heller.

Säjer bara det, om morfar smashat sitt eget barnbarn..

Heder åt Mamman till den avlidne pojken i Rödeby-fallet, hon var den förste som klev fram och talade om försoning, starkt. Om lunartstormsmoben fått sin vilja... Varför ser jag tydliga paralleller till en del inlägg i tråden vad gäller beteende?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
det värsta med de där typerna är att de aldrig lär sig
Jo, väldigt väldigt många lär sig. D.v.s. det är många unga som gör misstag men sedan går vidare och lever ett liv utan kriminalitet, jag känner personligen ett flertal sådana människor. Det jävligt onödigt och förhoppningsvis straffbart att försöka ha ihjäl en människa p.g.a. ett mindre brott.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Och nästa gång du känner dig tvingad att hänge dig åt personangrepp så gör det för fan genom PM då!

personangrepp??

det här är väl ett forum, där vem som helst får uttrycka sina åsikter? fast du kanske gillar mer den nordkoreanska demokratin...

och nej, jag lämnar inte min hoj olåst. du verkar vara alldeles för arg för att kunna ha en vettig konversation med.

kanske lika bra att låsa den här tråden...

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Nee.Jag tycker de´ska komma när vi behöver det.
Som jag skrev finns för många exempel på att de bara kommer när brotslingen behöver hjälp.

Var ju rolig komentar om att man inte ville ha ambulans....Men fattade du det så ?Ja herregud va ska man säga.

Det du sa var ju att polisen bara vill värna kriminella. Jag tror faktiskt polisen kom för att två människor blivit skjutna. Sen skulle man ju också kunna se lite längre att polisen kanske försöker förhindra att "vanliga" människor gör deras jobb eftersom det kan få konsekvenser som inte är önskvärda (som i Rödeby).

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Stor skillnad på att operativt verkställa och att ha en åsikt....:va

Det som är skrämmande på riktigt är ju att folk som du bäddar in de kriminella i bomull och skiter i att t ex försäkringarna skjuter i höjden därför att man alltför lättvindligt säger " skiter jag i, den är försäkrad".
Orsak och konsekvens.
Skit i att låsa din hoj då och vafan, lämna nycklen i med...annars kan ju en ev. bov skära sig på fingrarna när han tjuvkopplar...:huvet

I mina ögon var morfar en resignerad medborgare som tröttnat på att den svenska rättvisan ständigt lyser med sin frånvaro och i affekt av detta försökte göra det rätta. Nu blev det väl kanske inte som han tänkt utan den stackars boven blev juh mer deformerad än lovligt ( buhu buhu).

Jag vill vända på det och ställa en stilla undran:
- Om boven bara åkt i gatan och gråtande tagits av de blå........hade inte morfar varit hjälte då?
Skillnaden är hårfin beroende på utväxlingen av handlandet......

Vad gäller flickan så kan jag inte hur mycket jag än försöker sätta henne i kategorin oskyldig, hon visste mycket väl vad det handlade om, även om hon var blondin.!?

Skall försöka svara utan att alltför grovt såra din stolthet!

Och morfars agerande renderade inte i några kostnader för dej och mej?

Minns inte exakt vad du jobbar med och ställde därför en rak fråga. Du skrev själv öppet om det så jag tänkte att han är nog inte så fin i kanten, utan man kan fråga. Du bevisade i mer än ett inlägg att du antingen;

- plojar och raljerar över det inträffade.

- behöver se över dina värderingar en del.

Jag tycker det du skriver representerar en människosyn som skadar samhället och oss invånare mer än den hjälper.

Dessvärre får du ingen sympati för dina tolkningar av vare sej mitt inlägg eller den ifrågavarande situationen, gränsar ju nästan till lite mytiskt tänkande där.

Var har jag skrivit nåt i stil med resonemanget om försäkringar tex?

Helt annat;

Har det gått troll i quoteningen eller? tex Bettskenas och nåt mer ser mysko ut.

Last edited:

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Vad?
Gå nu och klipp dig istället, alla får väl ha sin åsikt, du likväl som jag...
eller vad? Är det förbehållet dig att ha en egen åsikt och sen har alla andra fel som inte tycker likadant:va
Jag står för min åsikt, det daltas med de kriminella och på sikt kommer liknande händelser att ske i större utsträckning än vad det gör idag.

Patetiskt var ordet va?

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Det är synd om alla inblandade och även oss andra i samhället som får stå för kostnaderna.

Hoppas att killen kryar på sig och kommer på rätt köl igen. (givetvis även att bägge straffas för det de gjort)

Hoppas även att polis och rättsväsende får mer resurser och blir effektivare på att agera, utreda och snabba på utdömandet av straff. Förhoppningsvis leder det även till att förtroendet för polis och rättsväsende ökar så att färre tar lagen i egna händer.

Undra hur mycket en "aktiv" hojjtjuv kostar samhället under ett år? Räcker 1 miljon kronor? (förstörda hojjar, polisutredningar, domstol m.m.)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vad?
eller vad? Är det förbehållet dig att ha en egen åsikt och sen har alla andra fel som inte tycker likadant:va
Jag står för min åsikt, det daltas med de kriminella och på sikt kommer liknande händelser att ske i större utsträckning än vad det gör idag.

Patetiskt var ordet va?

Vem var det riktat till?

Vad är nästa steg i din högstadieretorik, fingret? (Bävar, då blir man ju helt tillintetgjord, ju).

Vad har nu hårklippning i detta att göra? OT om nåt. (Ganska roligt om jag ser till min Reinfeldtska hårfason, fast jag var före).

Du menar att du är ett föredöme i att låta folk uttrycka sin åsikt, finns ett par exempel på motsatsen. Och precis där är vi tillbaka på det aktuella ämnet, nämligen om det är ok att stifta sina egna lagar och straffsatser samt sköta sin egen rättsskipning som man finner för gott!

Last edited:

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
"En polispatrull som just avslutat ett annat uppdrag vid Godvädersgatan såg under tiden en cross passera i hög fart med en man och en kvinna på bönpallen, båda utan hjälm."

1. Varför agerade inte polispatrullen med en gång? Är det inte tjänstefel att som polisman blunda för ett pågående brott? :va
Så vitt jag vet har vi hjälmlag i Sverige, samt förbud att köra en cross på allmän väg (ja, jag antar att det inte var en enduroreggad sak).

2. Jag tycker morfar tog i lite väl hårt, även om jag också är nyfiken på vad som hänt om crossföraren bara ramlat av på en gräsfläck, oskadd.
En och samma handling kan ge olika konsekvenser, beroende på aktuella förutsättningar (möte mitt i stan eller ute på en grusväg nånstans).

3. Tur i oturen att det var rätt cross ja. Tänk om nån stackars ktm-ägare på sin nytvättade 640 blivit offer för morfars vrede och stress.
Helt oskyldig var ju ändå inte denna crossförare (bara att köra utan hjälm genom stan visar ju på total ansvarslöshet! En dålig förebild för åskådare på trottoaren. Fyyy!). :mad:

/ Martex

ps. Själv hade jag lagt mig på tutan och förföljt crossen samt larmat farbror Slö (läs polisen).

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Ja, visst kom dom. Efter att han hade använt bössan. Men du kanske tycker att ambulansen ska låta dig ligga nästa gång du vurpat eftersom du faktiskt körde för fort/hade miniskylt/miniblinkers/ostrypt osv?

Tråkig historia det här. Finns ju tusen smartare sätt att göra det på.

Klipp & klistra lite bättre (mer precision) är du snäll. För jag skrev bara en bråkdel av det du klistrade in. Vilket dessutom gjör att jag inte är säker på vad du kommenterar, mitt inlägg (vilken del av den i så fall) eller inlägget från någon annan (som du hade klippt in)?

// Niklas

Vad gäller flickan så kan jag inte hur mycket jag än försöker sätta henne i kategorin oskyldig, hon visste mycket väl vad det handlade om, ...

Vet du mer än vad som står i artikeln?

...även om hon var blondin.!?

Ironi misstolkas lätt i skriftlig form! Men jag har ett öppet sinne så låt gå för den här gången...:tungan

// Niklas

Undra hur mycket en "aktiv" hojjtjuv kostar samhället under ett år? Räcker 1 miljon kronor? (förstörda hojjar, polisutredningar, domstol m.m.)

Ja, för att inte fundera på vad kostnaderna för akut sjukvård, rehab, arbetsträning, förtidspensionär i 40 år SAMT rättegångskostnader OCH en polisutredning som vida överstiger arbetskostnaden för några stulna motorcyklar kan kosta sammhället!

Är rätt övertygad om att någon/några stulna hojar samt det, i samanhanget, marginella arbete detta innebär för polis/samhälle vida understiger (hmm, lustigt ord föresten... :D ) kostnader för en individ som inte kan arbeta/betala skatt och som behöver ekonomisk hjälp med boende/mat mm. Men jag kan självklart ha fel!!!

Tror helt enkelt inte det finns en ekonomisk vinst för sammhället att vi försöker köra ihjäl eller allvarligt misshandla småtjuvar!

// Niklas

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Vad?

Patetiskt var ordet va?

lugna ner dig nu bosse, du är så arg så arg att du inte tänker klart.

sen när har jag sagt eller påstått att alla andra har fel men inte jag?

sen när har jag sagt eller påstått att du inte ska stå för din åsikt?

'liknande händelser kommer att ske i större utsträckning än vad det gör idag' är ingen anledning för morfar att leka charles bronson.

berätta gärna isåfall var gränsen går.

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Kort svar på Niklas (Avarage) inlägg.

Jag menade förstås inte på något sätt att det är önskvärt eller skulle bli billigare att man skadar eller dödar hojjtjuvar.

Poängen är bara att de är väldigt dyra i drift och ett snabbare stopp av deras framfart är önskvärt. Helst inte in i fängelse heller som kostar multum.

Stoppar man dem så minskar även risken att de skadar sig själva eller andra på hojjar de ofta inte behärskar när de försöker fly från polisen.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...