Hedgehog
Talanglös...... :(
- Gick med
- 17 May 2006
- Hoj
- En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
En tand för en tand, ett öga för ett öga!
Helt fel, det heter "Ögon för öga, tänder för tand"
En tand för en tand, ett öga för ett öga!
Kort svar på Niklas (Avarage) inlägg.
Jag menade förstås inte på något sätt att det är önskvärt eller skulle bli billigare att man skadar eller dödar hojjtjuvar.
Poängen är bara att de är väldigt dyra i drift och ett snabbare stopp av deras framfart är önskvärt. Helst inte in i fängelse heller som kostar multum.
Stoppar man dem så minskar även risken att de skadar sig själva eller andra på hojjar de ofta inte behärskar när de försöker fly från polisen.
Messerschmitt!
Förslaget från mig är väl att lägga mer resurser på polis och rättsväsende. 1-2år från brott till rättegång och poliser som inte hinner utreda småbrotten (som ofta leder till större brott) är något som kunde förbättras.
"Körkort" för skaffa barn vore ypperligt Om inte kanske 1-2 månads TVINGANDE utbildning till alla som ska bli föräldrar? Inte helt omöjligt att genomföra iaf. med tanke på allmän värnplikt för män funnits väldigt länge.
1)Man kan till och med gå ett steg längre bakåt i kjedjan och satsa mer på skola, socialtjänst mm. för att jobba förebyggande. Polisen kommer ju tyvärr oftast in EFTERÅT!
2)I en idéal värld hindrar ju å andra sidan inte det ena att man också gör det andra!
// Niklas
Jag har aldrig stulit en cykel, cross eller mc. För mig som betalat för mina saker så ser jag faktiskt skillnad på stöld och fortkörning. Stjäla för någon orsakar andra människor lidande. Fortkörning behöver inte göra det (beroende på var, när och så klart att det inte orsakar någon annan olycka). Så lämna tillbaka cyklarna nu! Fick för övrigt flera stulna under min studietid, var det kanske du?Gråta när man mister kortet eller får böter för vårdslöshet om man har wheelat på stan...
Försöka smita undan sitt straff vid eventuell fortkörning...
Finns säkert fler exempel av småbrott som en sporthojare inte är beredd att ta straffet för...
Men önska livet ur ynglingen som snodde en cross tycker många är helt ok...
Ingen på detta forum som "lånat" en trampcykel istället för att gå hem från krogen tex???
Är det hyckleri det kallas???
Eller årlig besiktning av sitt barn hos bil(barn)provningen... en vett och etikett-skola helt enkelt.Förslaget från mig är väl att lägga mer resurser på polis och rättsväsende. 1-2år från brott till rättegång och poliser som inte hinner utreda småbrotten (som ofta leder till större brott) är något som kunde förbättras.
"Körkort" för skaffa barn vore ypperligt Om inte kanske 1-2 månads TVINGANDE utbildning till alla som ska bli föräldrar? Inte helt omöjligt att genomföra iaf. med tanke på allmän värnplikt för män funnits väldigt länge.
Gråta när man mister kortet eller får böter för vårdslöshet om man har wheelat på stan...
Försöka smita undan sitt straff vid eventuell fortkörning...
Finns säkert fler exempel av småbrott som en sporthojare inte är beredd att ta straffet för...
Men önska livet ur ynglingen som snodde en cross tycker många är helt ok...
Ingen på detta forum som "lånat" en trampcykel istället för att gå hem från krogen tex???
Är det hyckleri det kallas???
Tycker inte synd om tjuven men vill inte att folk ska ta lagen i egna händer och spänna rep över vägen i halshöjd för att det "kanske" var jag som körde förbi deras ungar i 200km/h dagen innan...
Jag har aldrig stulit en cykel, cross eller mc. För mig som betalat för mina saker så ser jag faktiskt skillnad på stöld och fortkörning. Stjäla för någon orsakar andra människor lidande. Fortkörning behöver inte göra det (beroende på var, när och så klart att det inte orsakar någon annan olycka). Så lämna tillbaka cyklarna nu! Fick för övrigt flera stulna under min studietid, var det kanske du?
Eller årlig besiktning av sitt barn hos bil(barn)provningen... en vett och etikett-skola helt enkelt.
Haha, jag fick en ny signatur
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |