Argyle
ingen
En tand för en tand, ett öga för ett öga!
Men inte tycker JAG att det är värt allvarliga fysiska skador på en annan människa för min hoj!
// Niklas
vilka intressanta svar man får läsa här och det är skrämmande läsning. ett föremål är mer värt än ett människoliv...tragiskt och ni som tycker morfar gjorde rätt osv osv bla bla borde tänka om. vad är nästa steg; utplåna en hel familj för att tonåringen snodde någons delicato boll? raka vägen till nazi-tyskland...
skäms på er.
Om Hitler gasats ihjäl i en gaskammare av judar ifrån ett koncentrationsläger som hämnd? Är det synd om Hitler? Eller ska vi sätta judarna i läger igen? QUOTE]
Där är ju iaf brotten jämförbara, att sno en cross jämfört med att bli påkörd, är det jämförbart? Jämförbara skador osv?
Killen som bor utmed landsvägen och har småbarn, hur får han lov att straffa oss, mc-åkande fartsyndare, som han ser som ett hot mot sina lekande barn? För det måste väl vara ok att ta lagen i egna händer då oxå? Lite grus på vägbanan kanske med schyssta skador som följd?
"Crossföraren fick en splittrad bäckenfraktur och lårbenshuvudet ur led. En öppen fraktur i vänster knäskål och i vänster lårben. Dessutom en stor sårskada i anslutning till höger knä där det också fanns ledbandsskador. Vänster bakre bäckenled vreds ur led. Fraktur på näsbenet samt en mindre leverblödning. Mannen fördes till Sahlgrenska sjukhuset för vård."
Visst är det detta öde man står och önskar tjuven när man kommer ner till sitt tomma garage. Rätt maffiga skador som kanske inte riktigt står i propotion till brottet. Trist för alla inblandade.
Om Hitler gasats ihjäl i en gaskammare av judar ifrån ett koncentrationsläger som hämnd? Är det synd om Hitler? Eller ska vi sätta judarna i läger igen?
Till slut blir det negativa konsekvenser utav ett brottsligt liv och det är väl bra? Effekten av att ungdomar som är intresserade av ett brottsligt liv, får inse att det har bistra konsekvenser ibland, kanske väljer en annan väg på grund av den här nyheten där en morfar som tar till sitt sätt att få tillbaka vad som tagits utan lov.
Att andra än utbildade människor (polis/åklagare) skall ta lagen i egna händer fungerar inte. Det finns flera exempel på det! Och det är hur enkelt som helst att "leka" vidare i de tankebanorna just i detta fallet också och till slut komma fram till en minst sagt orimlig situation.
SOM JAG SER DET FUNGERAD DET INTE NU HELLER.
kANSKE DÄRFÖR FOLK KÄNNER ATT DE MÅSTE TA TILL SÅDANA METODER.
Har för mig att jag läste om en morfar och ett hagelgevär nyligen.
Ingen kommer ,ingen kommer,men när brotslingen är i fara då j-ar blir det fart på konstaplarna.
Finns hur många exempel som helst på det.
Om Hitler gasats ihjäl i en gaskammare av judar ifrån ett koncentrationsläger som hämnd? Är det synd om Hitler? Eller ska vi sätta judarna i läger igen?
Till slut blir det negativa konsekvenser utav ett brottsligt liv och det är väl bra? Effekten av att ungdomar som är intresserade av ett brottsligt liv, får inse att det har bistra konsekvenser ibland, kanske väljer en annan väg på grund av den här nyheten där en morfar som tar till sitt sätt att få tillbaka vad som tagits utan lov.
DET ÄR BARA SAKER, hur fel det än är att sno.
Ingen kommer ,ingen kommer,men när brotslingen är i fara då j-ar blir det fart på konstaplarna.
Att andra än utbildade människor (polis/åklagare) skall ta lagen i egna händer fungerar inte. Det finns flera exempel på det! Och det är hur enkelt som helst att "leka" vidare i de tankebanorna just i detta fallet också och till slut komma fram till en minst sagt orimlig situation.
Ja, visst kom dom. Efter att han hade använt bössan. Men du kanske tycker att ambulansen ska låta dig ligga nästa gång du vurpat eftersom du faktiskt körde för fort/hade miniskylt/miniblinkers/ostrypt osv?
Tråkig historia det här. Finns ju tusen smartare sätt att göra det på.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|