Nej va duktigt.
Kunde ju vara en likadan cykel,men en helt oskyldig förare.
Mordförsök ?
Hur gick det för flickan?
Löste det problemet?
Hur stort VAR problemet?
Var/blir/blev konsekvenserna vad morfadern/barnbarnet önskade?
Står resultatet i relation till konsekvenserna för morfadern i paritet med vad som uppnåddes (återbördad trasig motorcross)?
Jag dömmer ingen men jag är övertygad om att morfadern, vilket också framgick av artikeln, efteråt ansåg att han hadlade fel. Till hans försvar är väl just att han kände stress/okontrollerbar ilska kanske?
Var går gränsen för när du/jag anser det befogat med denna typen av vedergällning/hämnd? Har det med värdet på det stulna att göra?
Eller har det med hur du/jag uppfattar vad som skett, dvs. vi känner oss mer eller mindre kränkta?
Reagerar vi olika, för samma sak, när vi mår olika bra/dåligt (haft en bra/dålig dag på jobbet/hemma)? Är vi konsekventa oavsett vad vi själva för tillfället "har med oss i bagaget"?
Se mina frågor som att inget är självklart och VÄLDIGT lite här på jorden är svart eller vitt. Som tur är har de flesta av oss spärrar och vi VET vad som är relevant och inte. Forum likt detta används dock ofta för att ge utryck för KÄNSLOR vilket lätt kan misstolkas som mer än så!
Och visst kan man KÄNNA för att...vara drastisk. Men därifrån till att göra slag i saken är ofta, som tur är, ett relativt stort steg!
Tycker synd om barnbarnet som, beroende på ålder, med lätthet kan ta på sig ansvaret för det rättsliga efterspelet mot hans/hennes morfar!
Hur gick det för flickan? Vilken AKTIV del hade hon i detta?
Mvh!
// Niklas
Kuggfråga?
Jag har ingen empati för tjuven det minsta,tar man andras saker utan
att fråga så gör det ont att ramla.ha ha ha.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|