FANTEN skrev:
2507786 Om försäkringstagaren och hojägaren är skrivna på samma adress så räknas det inte som en skenförsäkring. Iaf inte med tex Folksam som jag har nu. Enligt deras regler så är det helt ok att göra så.
Man kanske skulle ha pappsen på snart 70 bast som inneboende under sommaren? Njah...
Alltså såhär:
FANTEN: Hej jag köper en hoj av dig, här har du MINA ( FANTENS ) pengar.
FANTEN: Hej Pappa snart 70 år, jag köpte en hoj för MINA pengar och nu blev det dyrt att försäkra, men folksam jadajada.....
Detta är oavsett hur du tolkar det skenförsäkring.
Din farsa har inget som helst EKONOMISKT INTRESSE i hojen. Dvs det är dina pengar som ligger i hojen. Lånar du pengar av banken, mamma, pappa, din australiensiska släkting. Så är det ändå inte banken, mamma, pappa, din australiensiska släkting som har det ekonomiska intresset i hojen.
Har du hojen som säkerhet så är det trots det, du som har det ekonomiska intresset i den. Det är nämligen du som blir skuldsatt/ersättningsskyldig om säkerheten "försvinner".
//Tobbe
DFMSWEDEN skrev:
2507852 Då SKA det också bevisas att den personen försäkringen är skriven på inte äger hojen....och det är inte så lätt....
För ingen moral kärring här på sh kör fortare än lagen tillåter, eller slangar, skruvar på onödigt brölande dämpare....listan kan göras lååång.....
Jag rekomenderar skarpt att skriva hojen på den som du själv väljer är bäst för ändamålet....har man råd att köpa en hoj, så behöver man inte betala dyra försäkrings pengar för att få ha lite skoj.
Kan dom jävlas så var så säker på att dom gör det.
För fler argument se i ett av mina tidigare inlägg.
Jag rekomenderar starkt att alla föräldrar anmäler VAB så ofta dom kan för att man ska slippa karensdagen på egna sjukskrivningen
//Tobbe