Motardmuppar

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Aja. Gnäll inte sen när de höjer din premie och monterar en extra hastighetskamera på din gata. En vacker dag kommer en främre registreringsskylt med posten också. Bara att skruva på utan att knota. Skyll dig själv.

Många hojåkare är märkliga människor......... Det är gnäll det och buuu det, men man verkar inte fatta att man har sig själv att skylla.

Kan man inte ha kul på hoj utan att riskera andra människors säkerhet så kanske man borde ta och ägna sig åt nåt annat. Jag skiter fullständigt i om du står på näsan.

Det är bara en av oss som gnäller :tummenupp

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Blev precis omåkt av 4-5 motadsnubbar på Bergslagsvägen mot Stockholm. Stuntandes hej vilt med wheelies, stoppies och burnande vid trafikljusen. Som hojåkare kan jag väl dra lite på smilbanden åt det, men med tanke på att 99% av trafiken består av mottrafikanter i bil så är det ingen bra idé.

Det är INTE coolt att stunta hej vilt i trafiken. Kan ni inte wheela på mammas gata istället eller i nåt industriområde där ni bara riskerar att smälla er själva och era hojjar?

Vi MC-körare står redan lågt i kurs hos kreti och pleti. Samtidigt gnäller folk i andra trådar om höjda försäkringspremier, fler fartkameror och skylt fram.

Jag tycker inte det är så konstigt att "samhället" vill vidta åtgärder mot hojfolket. Alla dras över en kam och det är ni som inte sköter er som drar ner oss andra i skiten. Taffligt som fan tycker jag.

Nästa gång jag ser en 990 SM ska jag låsa fast den med en ketting i närmaste stolpe och kasta nyckeln :D

Bara för dina mc turer består av laglig hastighetskörning och saft och bullar så betyder inte det att andras gör det också. Du är juh bara en till moraltant på detta forum som gnäller och gnäller och gnäller bara hela tiden. Att du ens ORKAR!

Gör något kul för fan istället för att skapa sånna här trådar som bara tar upp plats. Men jag tycker faktiskt att du ska byta hobby om du känner så här. Mc kanske inte är riktigt din grejj :)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag känner igen det här ämnet från en tråd jag själv skrev för ett par år sedan. Vilket jävla ståhej det blev så..

:corn

..och ja, instämmer helt med Starstriker. Stunta, fuckyouburnouta och brassa gärna helvet men gör det där det passar sig. Gammal och tråkig? Må vara men jag vill gärna fortsätta åka hoj och alla "klagomål" från kreti och pleti kommer samlas ihop. Till slut blir det obra.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ojdå här kan man inte stå högt i kurs med både "kamphund" och motard! :(

Haha. Är du en "bra" hundägare (dvs inga addidasbyxor) och en föredömlig trafikant (i trafik dvs) så är det väl lungt? Haha

Mmmm var det inte du Starstriker som var nere vid Värtan på en blå BMW men blå kläder?

Nej inte Värtan igår, men hade faktiskt planer på att dra neråt Gärdet och kolla in luftballongerna.... Nu blev jag istället så vettskrämd av motardmaffian så att jag kissade på mig och fick gå hem och byta om.

Last edited:

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Hahahaha jag dör!!!

Skriver du gnälltrådar på Zatzy om du ser en bil som spinner vid ett rödlye också? Insändare till DN när någon tittar på dig i tunnelbanan, "Var är Sverige på väg?" osv..?

Jag är inte vi med dig bara för att jag kör MC. Killar som du vill alltid vara med, men passar aldrig in, då syftar jag inte på körstil osv utan sociala färdigheter. Varför är det viktigt för dig att tala om för andra vad dem ska och inte ska göra?

Varför är du så rädd för hastighetskameror och regskyltar? Kör du för fort eller? :rofl

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Hahahaha jag dör!!!

Skriver du gnälltrådar på Zatzy om du ser en bil som spinner vid ett rödlye också? Insändare till DN när någon tittar på dig i tunnelbanan, "Var är Sverige på väg?" osv..?

Jag är inte vi med dig bara för att jag kör MC. Killar som du vill alltid vara med, men passar aldrig in, då syftar jag inte på körstil osv utan sociala färdigheter. Varför är det viktigt för dig att tala om för andra vad dem ska och inte ska göra?

Varför är du så rädd för hastighetskameror och regskyltar? Kör du för fort eller? :rofl

antar att han tog upp de som ex. eftersom det gnälls om det i andra trådar, samt att de är ju bra om folk kan bete sig, för andra som beter sig får ofta skiten från annat folk... så jag förstår väll att han tycker som han tycker, men skriva om det här å be dem lugna ner sig har väll motsatt effekt eftersom de flästa tycker sig vara så jävla outlaw bara för att de bryter mot trafik regler,

ska man vara outlaw joina HA eller någe..

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Med tanke på rådande debatt kring MC's vara eller icke vara och allt som det inbegriper så är det I MINA ÖGON rätt korkat att ytterligare spä på MC-folkets dåliga rykte.

Kanske är jag ensam om denna åsikt, men jag står för den och har dessutom rätt att uttrycka den.

Hahahaha jag dör!!!

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Med tanke på rådande debatt kring MC's vara eller icke vara och allt som det inbegriper så är det I MINA ÖGON rätt korkat att ytterligare spä på MC-folkets dåliga rykte.

Kanske är jag ensam om denna åsikt, men jag står för den och har dessutom rätt att uttrycka den.

Va gullig du är :)

Det är för folk som du som vi har 1:a maj :) Jag tvivlar på att du sagt samma sak (på liknande forum) om du hade kört bil, o fem finniga 18:åringar brassa förbi dig med ett par rödkörningar, lite rökutveckling vid rödljusen o skrikande däck i kurvorna. Vissa kan köra, andra mindre bra - så länge de som kan köra busar med måtta - (nu var det ju motarder vi pratade om ;) ) så, seriöst - morala bort en kaka någon annanstans. De som redan kan sköta sig gör nog redan det, är de förlorade med motarder, då finns det ingen återvändo ;P

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Bara för att elda på lite extra. Vi hojåkare på hojar som sporthojar och motarder är väl de som ofta kör som idioter. Så era dumma påhopp på Starstriker är riktigt barnsliga. Han har en poäng, men det känns mest som om en vuxen säger till en grupp ungar som börjar kaxa sig tillbaka.

Skärp er.

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Nu trappar vi ner ett par watt!
Ibland kör man lungt och ibland växer hornen ut...
Jag tror det gäller alla, även dig Starstriker.

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
Blackbird -07:a Svart
Vilken j*vla debatt, hoppa på killen bara för att han vågar skriva sanningen, det där "brötandet" i tätorter som en del motarder håller på med förstör ju för seriösa motardåkare, nä denna tråden har spårat ur till hets mot sanningssägare.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Nu trappar vi ner ett par watt!
Ibland kör man lungt och ibland växer hornen ut...
Jag tror det gäller alla, även dig Starstriker.

Visst, det gäller mig också, men man kan faktiskt välja sina tillfällen.
Tycker bara det är så onödigt att köra och showa i trafik. Det skapar irritation hos andra, och det är inte riktigt det vi som grupp behöver i nuläget...

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Ingen kommer någonsin förväxla en motard med någon annan typ av hoj punkt! Så det här med rykten är överdrivet.

Vad gäller premier och olyckor så ligger r-hojar i topp på allt, av en god anledning kan jag tillägga. Så jag vet inte på vilket sätt det finns belägg för att säga att motardåkare försämrar någonting.

Dessutom vad är farligast för andra och dig själv, en wheelie i 70, en burnout eller en fortkörning i 200+? Ni vet svaret OCH det krävs ingen skicklighet för att köra snabbt, bara en snabb hoj, vilket en motard inte är i det här sammanhanget.

Outlaw? Vem har snackat om det? Tror du på fullaste allvar att man spinner, kör på bakhjulet osv för att bryta mot lagen??? HA HA HA HA!!!
Tror du att det är därifrån HA har fått sitt "outlaw"-rykte ifrån, att dem kör på bakhjulet? :D Jag bryter ihop!!!

Klart killen har en poäng, men om man argumenterar som Eilert Pilarm sjunger och dessutom får hjälp av andra vinnare, så blir det ju bara roligare!

Jag menar inget illa, men är bara så trött på att andra ska tala om hur "det ska vara". Vi har en polismyndighet, det räcker!

Last edited:

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Starstriker.

Även hur rätt du än har i SAKFRÅGAN så kan du aldrig få rätt på denna dubbelmoralens högborg.

Sakargument biter tyvärr inte på en hel del här inne som dessvärre saknar både begåvning och begåvningsreserv för att svara sakligt. Istället så tar man fram huvudklyschan moralpredikant i BÄSTA fall, de som till 100% saknar hjärna svarar istället med någon dräpande replik som dom troligen läst i annan tråd här inne.

Dessa personer kommer i NULÄGET inte ens att förstå VAD du menar, kanske när dom nått upp till 25-årsåldern men det är ju en bit dit.

Gläds istället åt att det finns många här som faktiskt både förstår vad du menar och dessutom håller med dig.

njelger

Guest
Det lustiga är ju att när vi var "unga" gjorde vi allt för att INTE väcka uppmärksamhet och anstöt. Vi ansåg (helt korkat med dagens klimat) att "flyga under radarn" var det bästa OM MAN VILLE FORTSÄTTA MED DET MAN HÅLLER PÅ MED OCH TYCKER ÄR KUL och att i princip all uppmärksamhet från allmänheten var av ondo.
Ska bli kul att läsa dagens ungdoms deklarationer.

"Jag har jobbat en massa svart på kiosken i hamnen hos XXXXXX-XXXX. IN YOUR FACE!!"

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...