Motardmuppar

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag tycker i sak inte att stuntande är att fördöma även om det sker på bergslagsvägen.. Frågan är hur det sker. De flesta slangar med kontroll och med utrymme för misstag, även om det finns trafik runtom. Däremot finns det dem som prompt ska köra om mellan filerna, på slangen, eller trycka sig in mellan två bilar vid ett rödljus och pasa på att göra en stoppie där etc.. DÅ kan jag hålla med Mr Starstriker.. Annars känns det rätt överdrivet faktiskt! Lägg lite energi på att visa allmänheten att många är riktigt grymma på att hantera sina hojar så kanske deras oro släpper när de ser oss i trafiken.. Många verkar ju tro att man måste vara He-Man för att kunna köra lite på bakhjulet..

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Jag tycker i sak inte att stuntande är att fördöma även om det sker på bergslagsvägen.. Frågan är hur det sker. De flesta slangar med kontroll och med utrymme för misstag, även om det finns trafik runtom. Däremot finns det dem som prompt ska köra om mellan filerna, på slangen, eller trycka sig in mellan två bilar vid ett rödljus och pasa på att göra en stoppie där etc.. DÅ kan jag hålla med Mr Starstriker.. Annars känns det rätt överdrivet faktiskt! Lägg lite energi på att visa allmänheten att många är riktigt grymma på att hantera sina hojar så kanske deras oro släpper när de ser oss i trafiken.. Många verkar ju tro att man måste vara He-Man för att kunna köra lite på bakhjulet..
Frågan är uppfattar dina medtrafikanter att du/ni har full kontroll?
Tror att allmänheten uppskattar om vi kör med båda hjulen på asfalten
och följer gällande trafikregler.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vilken j*vla debatt, hoppa på killen bara för att han vågar skriva sanningen, det där "brötandet" i tätorter som en del motarder håller på med förstör ju för seriösa motardåkare, nä denna tråden har spårat ur till hets mot sanningssägare.

Vilka i hela världen är seriösa motardåkare? :va
Menar du att det finns folk som kör motard med båda hjulen i backen hela tiden?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vilka i hela världen är seriösa motardåkare? :va
Menar du att det finns folk som kör motard med båda hjulen i backen hela tiden?

Så om man kör motard (eller vilken annan hoj som helst för den delen) så gäller inte uppsatta lagar och föreskrifter?

Coolt. Jag ska köpa mig en motard jag också :yoparty
Kanske räcker det med att byta till ett litet framhjul?

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
så du menar att du alltid håller hastigheterna osv eller? då kan du ju köpa en gammel 125:a och glida runt på eftersom den ändå inte behöver gå fortare, varför ha 1200cc och posera med då? alla kan köpa 125:eek:r :yoparty sen sitter det folk här och gnäller som både kör gixxer, busor, r1 med mera, och ni kan ju inte på fullaste allvar mena att ni aldrig vridit på rullen i så kallad stadstrafik, alla har gjort det. Det är min uppfattning, men det är bara vissa som tar sig tiden att peka ut och mästra andra, hur kommer det sig? varje gång jag ser en sporthoj eller en gammal bmw hoj vrida på gasen startar inte jag en tråd där jag pekar ut alla bmw förare som ligister.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Så om man kör motard (eller vilken annan hoj som helst för den delen) så gäller inte uppsatta lagar och föreskrifter?

Coolt. Jag ska köpa mig en motard jag också :yoparty
Kanske räcker det med att byta till ett litet framhjul?

Du får nog en betydligt roligare hoj om du byter till litet framhjul men du får nog byta bakhjulet också. Testa, du kanske gillar det. :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag hävdar inte att jag kör som ett helgon, jag manr bara att man kan välja sina tillfällen (lite bättre)

Måste man köra på slangen eller i 250 bara för att man har en effektstark hoj? Inte jag iaf.

så du menar att du alltid håller hastigheterna osv eller? då kan du ju köpa en gammel 125:a och glida runt på eftersom den ändå inte behöver gå fortare, varför ha 1200cc och posera med då? alla kan köpa 125:eek:r :yoparty sen sitter det folk här och gnäller som både kör gixxer, busor, r1 med mera, och ni kan ju inte på fullaste allvar mena att ni aldrig vridit på rullen i så kallad stadstrafik, alla har gjort det. Det är min uppfattning, men det är bara vissa som tar sig tiden att peka ut och mästra andra, hur kommer det sig? varje gång jag ser en sporthoj eller en gammal bmw hoj vrida på gasen startar inte jag en tråd där jag pekar ut alla bmw förare som ligister.

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
Jag hävdar inte att jag kör som ett helgon, jag manr bara att man kan välja sina tillfällen (lite bättre)

Måste man köra på slangen eller i 250 bara för att man har en effektstark hoj? Inte jag iaf.

nej då gillar du bara att betala för nåt som är överflödigt då eller? Det är så jag ser på det då, du behöver det inte, du bara gillar att betala för en stor hoj som du inte använder i närheten av sin fulla kapacitet?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
så du menar att du alltid håller hastigheterna osv eller? då kan du ju köpa en gammel 125:a och glida runt på eftersom den ändå inte behöver gå fortare, varför ha 1200cc och posera med då?

Det är vridet han säkert vill åt vid ev omkörning utan att växla ner vad vet jag? :rolleyes:

Startstriker: Nu ska jag inte kritisera dig ang ditt uttalande då jag är knappast ett helgon heller. Du skulle kunna vara en bra röst för oss motocyklister och få Stockholms stad att bygga en permanent Raceway för alla sorters motorsport så kommer de tjäna mer än vad trängselavgiften ger! :tummenupp

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
hehe. Dom här trådarna kommer hela tiden igen och med dom alla korkade svar. Det ena efter det andra.

Starstriker skriver ett inlägg där han undrar varför folk ska stunta och vårdslöst i trafiken när det finns andra trafikanter där. Och varför man inte kan köra så där man inte kan skada andra. Ett inlägg som vem som helst borde fatta poängen av... men icke...

Men så kommer alla dessa korkade standardsvar på inlägget som får en att undra om folk måste spela dumma eller om dom verkligen har hål i huvet.

1. "Förbjud allt som är roligt. Så. Nu kan vi väl lägga oss på sängen o invänta döden då."

2. "Bara för dina mc turer består av laglig hastighetskörning och saft och bullar så betyder inte det att andras gör det också.", "Gör något kul för fan istället för att skapa sånna här trådar som bara tar upp plats. Men jag tycker faktiskt att du ska byta hobby om du känner så här. Mc kanske inte är riktigt din grejj."

3. "Det är för folk som du som vi har 1:a maj Jag tvivlar på att du sagt samma sak (på liknande forum) om du hade kört bil, o fem finniga 18:åringar brassa förbi dig med ett par rödkörningar, lite rökutveckling vid rödljusen o skrikande däck i kurvorna."

4. "Dessutom vad är farligast för andra och dig själv, en wheelie i 70, en burnout eller en fortkörning i 200+? Ni vet svaret OCH det krävs ingen skicklighet för att köra snabbt, bara en snabb hoj, vilket en motard inte är i det här sammanhanget."

Allvar hur fan kan man så totalt missa poängen i Starstrikes inlägg?
1. Han aldrig sagt att man ska sluta ha roligt.
2. Ska han byta hobby bara för att han inte vill köra vårdslöst d'r det finns andar trafikanter? Va????
3. Hur relevant är detta? Surfa in på såna forum så ska ni se att där finns bättre vetande där oxå.
4. Tro sjävla fan det är farligt att köra i 200 oxå. Vad ahr det med saken att göra? Är det nån som sagt att det är ok att ligga och rejsa i 200 mellan andra trafikanter till skilnad från att göra motardstunts mellan andra trafikanter

Det enda det handlar om är att ha köra, rejsa, stunta och ha kul där inte andra trafikanter kan drabbas!!! Hur svårt är det att fatta??? :huvet Ni som inte kan ha kul utan den uppmärksamheten från andra trafikanter kör uppenbarligen inte för att det är kul. Era 15 sekunder i rampljuset. Det är bara idioti och brist på respekt för andra. Dagens sverige i ett nötskal. Alla sköter sig själva och skiter i andra. Precis detta som en annan tråd handlade om här på sporthoj där en Frolomp kört omkull men inte en j--el ville stanna och hjälpa honom. :mad:

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ER-6n
hehe. Dom här trådarna kommer hela tiden igen och med dom alla korkade svar. Det ena efter det andra.

Starstriker skriver ett inlägg där han undrar varför folk ska stunta och vårdslöst i trafiken när det finns andra trafikanter där. Och varför man inte kan köra så där man inte kan skada andra. Ett inlägg som vem som helst borde fatta poängen av... men icke...

Men så kommer alla dessa korkade standardsvar på inlägget som får en att undra om folk måste spela dumma eller om dom verkligen har hål i huvet.

1. "Förbjud allt som är roligt. Så. Nu kan vi väl lägga oss på sängen o invänta döden då."

2. "Bara för dina mc turer består av laglig hastighetskörning och saft och bullar så betyder inte det att andras gör det också.", "Gör något kul för fan istället för att skapa sånna här trådar som bara tar upp plats. Men jag tycker faktiskt att du ska byta hobby om du känner så här. Mc kanske inte är riktigt din grejj."

3. "Det är för folk som du som vi har 1:a maj Jag tvivlar på att du sagt samma sak (på liknande forum) om du hade kört bil, o fem finniga 18:åringar brassa förbi dig med ett par rödkörningar, lite rökutveckling vid rödljusen o skrikande däck i kurvorna."

4. "Dessutom vad är farligast för andra och dig själv, en wheelie i 70, en burnout eller en fortkörning i 200+? Ni vet svaret OCH det krävs ingen skicklighet för att köra snabbt, bara en snabb hoj, vilket en motard inte är i det här sammanhanget."

Allvar hur fan kan man så totalt missa poängen i Starstrikes inlägg?
1. Han aldrig sagt att man ska sluta ha roligt.
2. Ska han byta hobby bara för att han inte vill köra vårdslöst d'r det finns andar trafikanter? Va????
3. Hur relevant är detta? Surfa in på såna forum så ska ni se att där finns bättre vetande där oxå.
4. Tro sjävla fan det är farligt att köra i 200 oxå. Vad ahr det med saken att göra? Är det nån som sagt att det är ok att ligga och rejsa i 200 mellan andra trafikanter till skilnad från att göra motardstunts mellan andra trafikanter

Det enda det handlar om är att ha köra, rejsa, stunta och ha kul där inte andra trafikanter kan drabbas!!! Hur svårt är det att fatta??? :huvet Ni som inte kan ha kul utan den uppmärksamheten från andra trafikanter kör uppenbarligen inte för att det är kul. Era 15 sekunder i rampljuset. Det är bara idioti och brist på respekt för andra. Dagens sverige i ett nötskal. Alla sköter sig själva och skiter i andra. Precis detta som en annan tråd handlade om här på sporthoj där en Frolomp kört omkull men inte en j--el ville stanna och hjälpa honom. :mad:

:klappar
Kunde inte sagt det bättre själv.
Lustigt hur Klamster precis efter en post som har ett så solklart meddelande
lyckas göra bort sig själv fullkomligt IGEN genom att snacka om fullkomligt orelevanta saker :D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kan vi inte göra såhär istället? Ni som inte kör motard, ni startar ett mc-kollektiv för er själva och vi som kör motard startar ett eget kollektiv. På så sätt slipper ni få skit för när vi börnar runt och svinar och ni kan sitta som resten av de gnällvänliga svenskar ni är och gnälla över hur farligt vi kör och hur jävla fula våra hojar är och hur dåligt väder vi har i Sverige nu med den där jävla växhuseffekten. Ni är inte bättre än någon annan, den stora skillnaden är väl att vi har roligt under tiden.

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Kan vi inte göra såhär istället? Ni som inte kör motard, ni startar ett mc-kollektiv för er själva och vi som kör motard startar ett eget kollektiv. På så sätt slipper ni få skit för när vi börnar runt och svinar och ni kan sitta som resten av de gnällvänliga svenskar ni är och gnälla över hur farligt vi kör och hur jävla fula våra hojar är och hur dåligt väder vi har i Sverige nu med den där jävla växhuseffekten. Ni är inte bättre än någon annan, den stora skillnaden är väl att vi har roligt under tiden.

Om det inte framgick av mitt inlägg så vill jag poängtera att det var riktat till alla hojåkare. Men det gäller alla trafikanter överhuvudtaget kan jag väl tillägga nu. Jag har inget emot motarder och jag är själv sugen på att köpa en. Skulle va kul att prova ngt nytt ett år men tycker inte jag har råd med 2 hojjar.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Aja. Gnäll inte sen när de höjer din premie och monterar en extra hastighetskamera på din gata. En vacker dag kommer en främre registreringsskylt med posten också. Bara att skruva på utan att knota. Skyll dig själv.

Många hojåkare är märkliga människor......... Det är gnäll det och buuu det, men man verkar inte fatta att man har sig själv att skylla.

Kan man inte ha kul på hoj utan att riskera andra människors säkerhet så kanske man borde ta och ägna sig åt nåt annat. Jag skiter fullständigt i om du står på näsan.

Du kan inte ha haft det speciellt roligt som varken liten, ungdom eller gift<-?..

Det är bara att skratta åt det och vara glad. Blommor och bin, inte plastblommor och pappas piska...

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Haha. Är du en "bra" hundägare (dvs inga addidasbyxor) och en föredömlig trafikant (i trafik dvs) så är det väl lungt? Haha

Tar mitt hundägande på största allvar kan jag lova dig!
Föredömlig trafikant kan man nog inte kalla mig, men vill påstå att ingen annan ska behöva riskera hälsan när jag är ute och kör iaf.. :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024