Haha. Är du en "bra" hundägare (dvs inga addidasbyxor) QUOTE]
så det är på byxorna man ser om det är en bra hundägare....?
Jag tycker att man ska förbjuda intercom-system och GPS för motorcyklar. Dom som har sånt skit på hojen tappar ju fokus på körningen och är därför en mycket större fara i trafiken. Kanske till och med en större fara än den motardåkare som kör 6-7km på bakhjulet med all koncentration på körningen, eller?
Vidare anser jag att alla hojar över 200kg ska förbjudas eftersom deras vikt gör dom ohanterliga och helt klart mycket farligare att framföra i trafik än en motard som inte väger ens i närheten av så mycket. Dessutom brukar bromsarna på så tunga hojar vara extremt dåliga, trafikfarliga med andra ord.
Sen kan man ju fundera på hur körskickligheten skiljer sig mellan dom olika motorcykeltyperna? Jag skulle nog våga sätta några kronor på att den genomsnittliga motardföraren är bra mycket bättre på att reda upp en krissituation jämfört med, låt oss säga den genomsnittliga BMW eller HD-motorcykelföraren.
Det lustiga är ju att när vi var "unga" gjorde vi allt för att INTE väcka uppmärksamhet och anstöt. Vi ansåg (helt korkat med dagens klimat) att "flyga under radarn" var det bästa OM MAN VILLE FORTSÄTTA MED DET MAN HÅLLER PÅ MED OCH TYCKER ÄR KUL och att i princip all uppmärksamhet från allmänheten var av ondo.
Ska bli kul att läsa dagens ungdoms deklarationer.
"Jag har jobbat en massa svart på kiosken i hamnen hos XXXXXX-XXXX. IN YOUR FACE!!"
hehe. Dom här trådarna kommer hela tiden igen och med dom alla korkade svar. Det ena efter det andra.
4. Tro sjävla fan det är farligt att köra i 200 oxå. Vad ahr det med saken att göra? Är det nån som sagt att det är ok att ligga och rejsa i 200 mellan andra trafikanter till skilnad från att göra motardstunts mellan andra trafikanter
Era 15 sekunder i rampljuset.
Notera situationstecknena!
Varför just ett påhopp på oss motardförare?
Hade varit vettigare att bara använda rubriken "Muppar", nu verkar det bara som att vi som kör motard är värre än alla andra. Vilket jag verkligen betvivlar.
Denna tråd känns helt ärligt rätt onödig, skulle inte vara några problem att starta en sån här varje dag det är soligt om folk som kör hd, sporthoj, motard, touring offroad, 125:a osv.
Hela det här inlägget saknar verklighetsanknytning. Genomsnittlige motardföraren? Vadå vilken kurs går man för att bli en genomsnittlig motardförare eftersom man sedan blir så duktig? Nä det där med körskicklighet är helt individuellt även på motarder.
Jo för att han såg 4 motarder som betedde i hans ögon väldigt illa = motardmuppar. Skulle det ha varit glidare så blir det glidarmuppar alt sporthojar = sporthojsmuppar osv. Motarder är uppenbarligen är en utsatt grupp som är verkar ha för kul men men vissa tycker om att köra 300+ också vilket knappast har med motarder att göra!
Tänkte bara flika in i debatten med att säga att bakhjulsåka e jävligt 2005.
Jag upptäckte idag att man svinar fan så mycket mer på en motard än en sporthoj, iaf jag. Det är lite mer OuTlAW.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |