Motionärsklass i roadracing!

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Wikipedia. Speedster Cup.

Hej,

har uppdaterat https://sv.wikipedia.org/wiki/Roadracing och lagt in Speedster Cup på rad 35
samt skapat sidan https://sv.wikipedia.org/wiki/Speedster_Cup

Om det hänger några wikipettrar på SH får ni gärna hjälpa till med att snygga till koden till Wikipedias höga standard - jag skriver så sällan på Wikipedia att det alltid har tillkommit någon ny finess med editeringspolicyn sen sist...

Ni som absolut inte begriper ett jota av ovanstående: Det är lugnt. Ni behöver inte göra något. Bortse från detta meddelande. ;-)

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Hur går det för er andra Speedster åkare ?
Jag är laddad , ny klistrad och klar

View attachment 402322

/Håkan

Jo då, tackar som frågar...
Jag och kompisen Tobbe har gått licenskursens teoridel för en vecka sen, Kortedala MK,
och om en vecka blir det praktikdelen på Gelleråsen (sorry, Manne990, vi lär ses ändå på nåt race:)).
Får hoppas att det fina vädret håller i sig åtminstone en vecka till.

Sen har jag kvar att boka startnummer och raceprepp av hojen.
Race-kåpor är beställda, borrade skruvar ligger på hyllan och ska snart skruvas på och najas.

Ska bli kul att kunna träna lite i licensgrupp på Falkenbergs bana, har aldrig kört där.
Kan ju vara bra för de rutinerade att ha nån att öva omkörningar på...
Har bara 10 mil dit. Och nån av racen i speedster cup går väl där?
Bra att kunna känna lite på banan innan dess.

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Jo då, tackar som frågar...
Jag och kompisen Tobbe har gått licenskursens teoridel för en vecka sen, Kortedala MK,
och om en vecka blir det praktikdelen på Gelleråsen (sorry, Manne990, vi lär ses ändå på nåt race:)).
Får hoppas att det fina vädret håller i sig åtminstone en vecka till.

Sen har jag kvar att boka startnummer och raceprepp av hojen.
Race-kåpor är beställda, borrade skruvar ligger på hyllan och ska snart skruvas på och najas.

Ska bli kul att kunna träna lite i licensgrupp på Falkenbergs bana, har aldrig kört där.
Kan ju vara bra för de rutinerade att ha nån att öva omkörningar på...
Har bara 10 mil dit. Och nån av racen i speedster cup går väl där?
Bra att kunna känna lite på banan innan dess.

Vilka har hyrt banan nästa helg?
Vet att karlskoga har licens kurs men har för mig att några norrmän har RR läger oxå..

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Japp norrmänen har hyrt 20-21 april och jag ska ditt och köra för första gången :)

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Vilka har hyrt banan nästa helg?
Vet att karlskoga har licens kurs men har för mig att några norrmän har RR läger oxå..

Jag tror att det är flera klubbar som har haft licens-teorin och kör praktiken tillsammans. Men vet inte vilka.
Jag tar licensen via Kortedala MK.

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
Utan stödhjul
Någon mer som hade tänkt tjuvträna den 18 April på Åsen ?
/Håkan

Haakan

Gick med
8 Aug 2003
Hoj
Utan stödhjul
Tänkte åka med prova på juniorerna - min bästa chans att se lite snabb ut :banana

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Tänkte åka med prova på juniorerna - min bästa chans att se lite snabb ut :banana

Och när de steker dig kan du gå runt i depån och sparka på däcken och mumla saker om att du glömde byta ut fulluften i däcken och att du borde ha tagit hojen med förgasarhästar istället. Och varna juniorerna för tusingar, för de kommer att tjöra ijäl sig dIrEcKt. :tummenupp

Haakan

Gick med
8 Aug 2003
Hoj
Utan stödhjul
Och när de steker dig kan du gå runt i depån och sparka på däcken och mumla saker om att du glömde byta ut fulluften i däcken och att du borde ha tagit hojen med förgasarhästar istället. Och varna juniorerna för tusingar, för de kommer att tjöra ijäl sig dIrEcKt. :tummenupp

Så tänker jag berätta om den svart/vita tiden innan man ens uppfunnit asfalt tom innan man uppfunnit förgasaren... men då ni gick det undan:D

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Så tänker jag berätta om den svart/vita tiden innan man ens uppfunnit asfalt tom innan man uppfunnit förgasaren... men då ni gick det undan:D

Du måste fnysa åt dagens actionkameror också och visa hur du gjorde för att filma din första bombrepa på Slingerbulten. :hihi

981334-shadowcatchers.jpg

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...