Motionärsklass i roadracing!

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Det skrev han inte, han skrev att det är så det ÄR på många bandagar redan nu. Viss skillnad ;)

"När man påpekat detta för "tuffa killarna på tusen" så tycker dom det är kul att köra om så de trivs i gruppen och vill inte byta till snabbare grupp....."

Om de nu inte körde i snabbaste gruppen, vilken grupp körde de då i? Tillsammmans med några som de gillade att köra om?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
"När man påpekat detta för "tuffa killarna på tusen" så tycker dom det är kul att köra om så de trivs i gruppen och vill inte byta till snabbare grupp....."

Om de nu inte körde i snabbaste gruppen, vilken grupp körde de då i? Tillsammmans med några som de gillade att köra om?

Vad är ditt argument? :va

Vem säger att det är bra eller ens ok att det skulle vara fartskillnader på 40s som du skriver i Speedster?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Nej, detta har Inte varit snabbaste gruppen utan den som betecknats "lugn/medel" och har befolkats av allt från förstagångsåkare på bana till sådana som kört 1.17-1.18..........

Detta är vad jag sett på ett gäng av alla de dagar jag kört sen jag började 2009 och de snabbaste i gruppen, som lugnt platsat i den snabbare gruppen, Inte velat byta för det "är kul att köra om".

Har varit dagar när killgänget, för det är Alltid ett gäng yngre killar, har väntat tills alla åkt ut innan de gett sig ut själva för att sedan bombat om alla de hunnit

Detta sker redan nu på diverse bandagar, vari ligger skillnaden och ökar farligheten för man kallar det race istället?
En sak på den positiva sidan är ju att faktiskt Alla har försäkring i speedster.....

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Vad är ditt argument? :va

Vem säger att det är bra eller ens ok att det skulle vara fartskillnader på 40s som du skriver i Speedster?

Har varit på flera bandagar där tempot har legat mellan 1.17-1.18 för "tuffa killarna på tusen" till över 2min på vanliga hojar typ er6 på gelleråsen.
När man påpekat detta för "tuffa killarna på tusen" så tycker dom det är kul att köra om så de trivs i gruppen och vill inte byta till snabbare grupp.....

Vad blir skillnaden här vill du påstå?

Blir det sämre för alla startar samtidigt och delas upp över banan i sin tempogrupp?
Blir det sämre för det ev. blir varvningar mot slutet?
Blir det sämre för att alla faktiskt är införstådda med att det är race?

Det som enligt mig skulle kunna bli problem är träningar/kval men det kommer förhoppningsvis poängteras på förarmötet så extra försiktighet tas där.
Racen, efter förstaböj är passerad, kommer skillnaden inte betyda lika mycket.

Sen, detta är race och inte en bandag/smc-kurs, plast Kommer skrapas.....har man svårt med det är det inget man ska hålla på med.

Med utgångspunkt ovanstående så påstår inte jag, utan det borde väl vara ca till dryga 40s skillnad mellan 1,18 till dryga 2 min?

Och vad är det för ide med påståendet, "Har varit på flera bandagar där tempot har legat mellan 1.17-1.18 för "tuffa killarna på tusen" till över 2min på vanliga hojar typ er6 på gelleråsen.
När man påpekat detta för "tuffa killarna på tusen" så tycker dom det är kul att köra om så de trivs i gruppen och vill inte byta till snabbare grupp....."

Om de nu inte åkte i grupp med rundningsmärken som de snudd på skulle kunna varva vart 3:e varv? Om de åkt i sin egen 1,17 -1,18 grupp så vore det väl en icke fråga? Eller..?

Det här är nog det jag reagerade på mest...och det har inget med Speedster Cup som sådan att göra tror jag:

"Blir det sämre för alla startar samtidigt och delas upp över banan i sin tempogrupp?
Blir det sämre för det ev. blir varvningar mot slutet?"

Ska avståndet mellan "grupperna" hålla så måste de ju åka "lika fort" ungefär...och då kan man ju dessutom undra hur gruppindelningen kom till, från början alltså? :rolleyes:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
...och då kan man ju dessutom undra hur gruppindelningen kom till, från början alltså? :rolleyes:

Man anmäler sig till den grupp man vill köra i, nu börjar det bli arrangörer som kör med transponder, de är inte många nu och tidigare nästan inga alls men inte ens där tvångsförflyttar man folk som inte vill i slutet på dagarna.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Med utgångspunkt ovanstående så påstår inte jag, utan det borde väl vara ca till dryga 40s skillnad mellan 1,18 till dryga 2 min?

En jämförelse mot BANDAGAR där det kan vara så ja, ingen har sagt något om att det ska vara så i Speedster.

De fartskillnader som diskuterats gäller kanske 1.15 - 1.25. Läs igen och kom med i matchen nu :7peta

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
I avsaknad av kristallkula så...

En jämförelse mot BANDAGAR där det kan vara så ja, ingen har sagt något om att det ska vara så i Speedster.

De fartskillnader som diskuterats gäller kanske 1.15 - 1.25. Läs igen och kom med i matchen nu :7peta

Eehh vilken match....vad av det jag citerat ovanifrån i tråden är det...ngt märkligt med...
Dessutom, ingen har kört Speedster Cup än! :fakta

Mina undringar om fartskillnader...har med det jag citerat att göra...inte med något jag eller någon annan skulle behöva en så sällsynt sak som en fungerande kristallkula för att kunna diskutera, vilket i det här fallet råkar vara den ännu okörda Speedster Cup.

Vad det faktiskt blir för tidsspann där lär väl framtiden utvisa! :fakta

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vad det faktiskt blir för tidsspann där lär väl framtiden utvisa! :fakta

Tror DU att det kommer stå förare på startplattan som kvalat in med tider runt 2 minuter på Gelleråsen (vilket av någon outgrundlig anledning blivit den vedertagna banan att jämföra tider på).

He rik skrev ett inlägg där han tog bandagar där liknande temposkillnader förekommer (sällan, men de förekommer), du använder sedan det som ett argument för (eller emot :va) att dessa tider skulle skapa problem i Speedster..

Krasst så är det någon/några i tråden som uttalat sagt att de kör runt 1.30 sedan tidigare. De tiderna poleras sedan högst sannolikt till närmare 1.20 (iaf under 1.25) så fort det blir faktiskt kval/race.

Så vad är det vi diskuterar egentligen? Du har liksom inte riktigt framför varken något reellt argument eller ståndpunkt i det här :va

(I ett försök att låta så odryg som möjligt, men gör annat samtidigt och ber om ursäkt om jag låter dryg och arrogant, men det är vad snabba fingrara utan tid till finlir bjuder på idag ;) )

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Tro finns det lämpliga lokaler för...

Tror DU att det kommer stå förare på startplattan som kvalat in med tider runt 2 minuter på Gelleråsen (vilket av någon outgrundlig anledning blivit den vedertagna banan att jämföra tider på).

He rik skrev ett inlägg där han tog bandagar där liknande temposkillnader förekommer (sällan, men de förekommer), du använder sedan det som ett argument för (eller emot :va) att dessa tider skulle skapa problem i Speedster..

Krasst så är det någon/några i tråden som uttalat sagt att de kör runt 1.30 sedan tidigare. De tiderna poleras sedan högst sannolikt till närmare 1.20 (iaf under 1.25) så fort det blir faktiskt kval/race.

Så vad är det vi diskuterar egentligen? Du har liksom inte riktigt framför varken något reellt argument eller ståndpunkt i det här :va

(I ett försök att låta så odryg som möjligt, men gör annat samtidigt och ber om ursäkt om jag låter dryg och arrogant, men det är vad snabba fingrara utan tid till finlir bjuder på idag ;) )

Du är inte dryg alls, bara underhållande då jag har drygfiltret påslaget. Så jag skulle inte ens märka om du var det! :rolleyes:

Lika bra vi slutar med det här? Eller?

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Ok! :tummenupp Jag håller själv på och funderar var jag ska ha skyltarna och om det räckte med en bak och en fram skulle livet vara lättare...

Om du sätter siffror på båda sidorna fram så borde de väl synas tillräckligt bra från sidan också? Speciellt kombinerat med siffror på kutsen? :va Annars har du ju hela sidokåpan och båten, det är bara att klibba över dina dekaler. :hej

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM