CB_tobbe:
Ursäkta, men ge dig nu. Släpp den här tråden och vandra vidare. Vi har förstått att du är missnöjd.
Jag kom absolut toksist i Speedster Cup-premiären. Även om jag hade kört bra utifrån min förmåga så hade jag kommit toksist. Jag körde på en Yamaha R1 från -05 med lite drygt 160 hästkrafter bänkat på bakhjulet. Jag och alla andra blev utskåpade av Hubner på en Kawasaki ER-6n med helsystem och mappning som nog boostade effekten från 72 till 75 hästkrafter (enligt Hubner själv som jag gratulerade efteråt). Hade det blivit ett annorlunda resultat om jag hade tagit min ER-6:a istället? Nej, skillnaden mellan oss hade varit lika stor med tanke på hur jag körde. Hade det blivit ett annorlunda resultat om Hubner hade suttit på en R1:a? Nej, han hade möjligen vunnit med några sekunder till.
Visst, om jag hade varit lika bra som Hubner så hade jag haft en chans att vinna i söndags på min R1:a, men då hade jag antagligen kört i R1000 istället eller varit med i ER-6-Cup på min ER-6:a och då hade det varit jämnt i alla fall.
Visst, om Hubner hade haft tillgång till en ZX-10R (som du skriver om) så hade han kunnat vinna med några sekunder till, men om han hade haft tillgång till en ZX-10R så hade han antagligen kört i R1000 istället eller varit med i ER-6-Cup på en ER-6:a och då hade resultatet varit som det blev i alla fall.
Om du hade varit på plats och sett loppen hade du insett att det inte var maskinerna som avgjorde resultaten utan förarna, med en ER-6:a i topp och en R1:a i botten varje gång vi rullade ut på banan.
Om nu jag som kom absolut sist kan vara missnöjd med min egen prestation för att jag vet att jag kan bättre, men fortfarande är väldigt glad över att ha fått vara med och sett hur man kan köra, och dessutom fått uppleva en racedag och ha fått träffa en massa trevliga och hjälpsamma människor, så vill jag be dig: Snälla, släpp det här nu. Det hänger inte på hojarna, det hänger inte på något annat än förarskickligheten och glädjen i att få köra med varandra, mot varandra.
Tillägg:
Att det här är en sport där centralorganisationen inte lyfter fram enskilda personer är en annan sak. Vi är Svemo. Det får man lära sig under licensutbildningen. Svemo är inte mer än vi. Vill du att Hubner och andra lovande förare skall få chansen att köra i högre serier? Då kan du endera se till att vara aktiv inom Svemo och jobba/lobba för det, eller så kan du se till att skänka sponsorpengar till förarna ur egen ficka för att hjälpa dem.