Motionärsklass i roadracing!

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Jag har Sportsmart 2 på min banhoj, har inte heller några regndäck.
Jag vågar lova att du är snabbare än jag. Vi kan ju slå vad om vem som kommer sist om du vill... ;)

Ok, vadet antaget.
Kommer jag sist bjuder du mig på en folköl (race på söndag oxå...) på lördagkväll, och tvärtom :)

Ska bli kul att träffa er alla irl.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Ok, vadet antaget.
Kommer jag sist bjuder du mig på en folköl (race på söndag oxå...) på lördagkväll, och tvärtom :)

Ska bli kul att träffa er alla irl.

Taget! :tummenupp

Men... En folköl? En...? Hur tänkte du nu? Du får minst två. Och en pizza av valfri kvalisort. ;)

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Taget! :tummenupp

Men... En folköl? En...? Hur tänkte du nu? Du får minst två. Och en pizza av valfri kvalisort. ;)

Haha! Du får gärna ett gäng goda tyska öl av mig,
men eftersom det är race dan efter också nöjer jag mig med en (hm, två...) folköl.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kan bju på en alkoholfri öl med, står nog en kvar i kylen hemmavid. :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Woohoo! Mina nya däck dök helt apropå upp hemma nyss! :banana:banana:banana:banana
DHL är fan jävligt varierande kvalité på. Förra däcket som kom hem i förra veckan ringde tjejen som körde lastbilen på morgonen och frågade om när det passade och sånt. Den här gången var det en snubbe som ringde på en kass linje och sa (tror jag) att han skulle vara framme om 20 minuter. :gnissla
Tur att sambon var hemma och kunde ta emot.

Hem och lägga om från slicks till mönstrat nu då.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
När åker alla upp? Eller är ni redan på plats?
Själv så anländer jag i morgon skall köra Endurance på torsdag vilket skall bli riktigt kul och sedan vila fredag inför helgens roligheter:banana

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Woohoo! Mina nya däck dök helt apropå upp hemma nyss! :banana:banana:banana:banana
DHL är fan jävligt varierande kvalité på. Förra däcket som kom hem i förra veckan ringde tjejen som körde lastbilen på morgonen och frågade om när det passade och sånt. Den här gången var det en snubbe som ringde på en kass linje och sa (tror jag) att han skulle vara framme om 20 minuter. :gnissla
Tur att sambon var hemma och kunde ta emot.

Hem och lägga om från slicks till mönstrat nu då.

Grattis! Då får du definitivt bjuda mig på dricka på lördag. ;)

Själv så anländer jag i morgon skall köra Endurance på torsdag vilket skall bli riktigt kul och sedan vila fredag inför helgens roligheter:banana

Jag kommer på lördag morgon. Jag är i tjänst till 0730, men har dealat till mig ett litet undantag... :)

Last edited:

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj

Jag är på plats torsdag kväll för att kunna träna på fredag.
Jag har inte kört så mycket i år, så jag behöver all träning jag kan få.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Jag är på plats torsdag kväll för att kunna träna på fredag.
Jag har inte kört så mycket i år, så jag behöver all träning jag kan få.

Kika gärna förbi och säg hej kul att se ansikten bakom alla nick
Står nästan vid utsläppet har en Renault Master i silver och kör en grå/svart kawasaki

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag kommer att bygga ett litet tältläger med Ulvhamne, han väljer plats.

Jag har ett svart 24MX-tält (ovanligt, eller hur?) och en vit VW Transporter. På banan kör jag en svart R1 med nummer 41. Ni kommer att se ryggen på mig när ni varvar mig.

Se till att ha koll på var jag finns i depån så ni vet vart ni skall leverera all dricka. :fyllisar

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Kikar gärna förbi på torsdag, Marcus_A.
Missar nog endurance-loppet, hade varit kul att se.

Mitt depåtält är lika grönt som nummerplåtsfärgen i Speedster Cup, tyckte det kunde passa:lol
Jag kör en vit/svart Fireblade med nummer 11.
Jag ska nog hitta dig, PeteR1:hej

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag kommer nån gång på fredagskvällen. Jobb på dagen... Nummer 111 i speedster cup. En risig gammal härk till R6. Vit och svart. Svart MX24-tält.
Ska jag alltså behöva ta med en öl till PeterR1 med då. :hihi

Last edited:

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
:rofl

Jag skrattar så jag gråter och mina kollegor undrar varför...

Mmm.. han har den effekten på mig också då och då. Kollegorna i kontorslandskapet börjar dock vänja sig eftersom det händer rätt ofta.

Jag kommer med som Ulvhamnes crew. Depåchick sägs det och bikini med tillhörande paraflax beställt men det passar mig inte riktigt så jag tänker mer att jag är någon slags chef och bossar över hans förmåga att snubbla omkring och inte riktigt veta vart han ska. Eller så slutar det med att han får lära mig att byta hans däck om och om igen, han brukar ju hålla på med sådant i depån hela tiden :gnissla

Kul ska det bli i alla fall. Jag som aldrig sett ett svenskt rejs på riktigt. Coolers! See yaa :banana

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
...

Mitt depåtält är lika grönt som nummerplåtsfärgen i Speedster Cup, tyckte det kunde passa:lol
...

Det blir dyrt för dig när du skall köpa ett rött tält nästa säsong och sedan ett vitt tält inför 2016. Men du kan säkert sälja ditt Speedster-tält till mig nästa år... :tummenupp

...
Ska jag alltså behöva ta med en öl till PeterR1 med då. :hihi

Så är det! Och om det går som jag tror så kommer jag att vara för full och för kissnödig för att kunna köra hem och sova i min egen säng på lördag kväll... :3freak

...

Jag kommer med som Ulvhamnes crew. Depåchick sägs det och bikini med tillhörande paraflax beställt men det passar mig inte riktigt så jag tänker mer att jag är någon slags chef och bossar över hans förmåga att snubbla omkring och inte riktigt veta vart han ska. Eller så slutar det med att han får lära mig att byta hans däck om och om igen, han brukar ju hålla på med sådant i depån hela tiden :gnissla

Kul ska det bli i alla fall. Jag som aldrig sett ett svenskt rejs på riktigt. Coolers! See yaa :banana

Fast jag skulle gärna vilja ta en bild på er när Ulvhamne står på griden med dig bredvid i bikini som paraplybrewd. Det skulle jag kunna använda som bevis för att andras flickvänner/fruar/älskarinnor minsann ställer upp för sina märkliga män. För innerst inne lever vi väl alla på drömmen om att en gång få en alldeles egen paraplybrewd/-boy...? :rolleyes:

Jag hoppas att vi kan bjuda på underhållning och inte bara kaosartat runtfarande på Gelleråsen mellan viftande svarta flaggor... :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det blir dyrt för dig när du skall köpa ett rött tält nästa säsong och sedan ett vitt tält inför 2016. Men du kan säkert sälja ditt Speedster-tält till mig nästa år... :tummenupp

Så är det! Och om det går som jag tror så kommer jag att vara för full och för kissnödig för att kunna köra hem och sova i min egen säng på lördag kväll... :3freak

Fast jag skulle gärna vilja ta en bild på er när Ulvhamne står på griden med dig bredvid i bikini som paraplybrewd. Det skulle jag kunna använda som bevis för att andras flickvänner/fruar/älskarinnor minsann ställer upp för sina märkliga män. För innerst inne lever vi väl alla på drömmen om att en gång få en alldeles egen paraplybrewd/-boy...? :rolleyes:

Jag hoppas att vi kan bjuda på underhållning och inte bara kaosartat runtfarande på Gelleråsen mellan viftande svarta flaggor... :hihi

Sålänge apelsinflaggan inte viftas till mig är jag rätt nöjd. :hihi

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Kommer ha tältet som sagt nästan vid utsläppet kika gärna förbi och säg hej
Kommer nog ligga i koma (undrar hur man skall orka köra) pga av värmen :7peta:7peta

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S