1:15 är "inihelvete fort" för mig...
Till nästa säsong skall jag nog lobba för att det införs en instegsklass inom svensk roadracing. Lite som en motionärsklass där man skall kunna komma med den hoj man har och rejsa och ha kul. Det skall vara en klass där man i första hand skall kunna ha köra med sina jämlikar och prova på det här med att rejsa utan att behöva köra så fort att kalsongerna byter färg. Jag är lite inne på arbetsnamnet Slowster Cup.
Kör du runt 1.20 på vanliga bandagar och när du börjar köra speedster cup så tror jag inte det går många res innan du tycker 1.15 är motionärstempo. Kör du med typ dunlop sportsmart sportmax däck nu i c:a 1.20 så tappar du 2-3 sekunder så fort du satt på däck med lite roligare profil.
Sedan handlar ju sportster om att alla är välkomna, vill några snabba vara med och köra så fine men det är ju inte på bekostnad av att de som inte tar sig runt lika fort.
Bryt gärna ut ER-6 cupen i en egen resultatlista då det uppenbarligen är ett par sjukt snabba förare som kör där. Och fokusera på fighterna mellan förare som kör ungefär lika, oavsett om dom ligger i täten eller ett varv efter.
Jag är sjukt sugen på att köra speedster men i år fick fokus ligga på annat så hojen står och samlar spindelväv i garaget. Hade inte brytt mig ett dugg om att jag legat ungefär näst sist i senaste resultatlistan.