Kör du runt 1.20 på vanliga bandagar och när du börjar köra speedster cup så tror jag inte det går många res innan du tycker 1.15 är motionärstempo. Kör du med typ dunlop sportsmart sportmax däck nu i c:a 1.20 så tappar du 2-3 sekunder så fort du satt på däck med lite roligare profil.
Sedan handlar ju sportster om att alla är välkomna, vill några snabba vara med och köra så fine men det är ju inte på bekostnad av att de som inte tar sig runt lika fort.
Kör du runt 1.20 på vanliga bandagar och när du börjar köra speedster cup så tror jag inte det går många res innan du tycker 1.15 är motionärstempo. Kör du med typ dunlop sportsmart sportmax däck nu i c:a 1.20 så tappar du 2-3 sekunder så fort du satt på däck med lite roligare profil.
Sedan handlar ju sportster om att alla är välkomna, vill några snabba vara med och köra så fine men det är ju inte på bekostnad av att de som inte tar sig runt lika fort.
Bryt gärna ut ER-6 cupen i en egen resultatlista då det uppenbarligen är ett par sjukt snabba förare som kör där. Och fokusera på fighterna mellan förare som kör ungefär lika, oavsett om dom ligger i täten eller ett varv efter.
Jag är sjukt sugen på att köra speedster men i år fick fokus ligga på annat så hojen står och samlar spindelväv i garaget. Hade inte brytt mig ett dugg om att jag legat ungefär näst sist i senaste resultatlistan.
ER6-cup är ett stort misslyckande hittils. De har inte lyckats locka en enda förare.
Nu var väl inte "problemet" att några åker runt på 1.15.. Utan att 80% av fältet (iaf igår) körde under 1.14.
Du kanske kallar det motionärstempo, jag gör det inte.
Jag tycker att typ 1.13-1.14 och lägre borde vara ett Rookietempo.
Ja, med det tempot behöver man ju inte känna sig ivägen i rookie och det måste ju vara mer utvecklande och roligt att köra där. Så om man fortsätter starta i speedster med det tempot i kroppen så är man ju bara orättvis mot sig själv. Kan ju vara så att man bara är snabb på en enda bana i sverige iofs
Är inte reglerna att du måste vara "snabb" i 2 lopp innan tvångsuppklassning? Har inte koll på om dagens förare har kört 2 lopp nog snabbt tidigare.
Ja, med det tempot behöver man ju inte känna sig ivägen i rookie och det måste ju vara mer utvecklande och roligt att köra där. Så om man fortsätter starta i speedster med det tempot i kroppen så är man ju bara orättvis mot sig själv. Kan ju vara så att man bara är snabb på en enda bana i sverige iofs
Jahaja, nu har jag iaf hunnit vara på banan och skriva in mig och ställa upp tältet, tappa hojen i backen och daska mig själv i asfalten. Börjar bra.
Men, hojen är godkänd och jag med.
Imorgon ska jag inte missa förarmöte, kval och rejs... Mer än så ska jag inte behöva hålla ordning på.
Tappa hojen i backen gjorde jag med i våras på försäsongsträningen, nylackad,nya kraschpuckar,nya kåpor allting upputsat och sedan fördärvat innan jag ens satt min fot på banan........
Tappa hojen i backen gjorde jag med i våras på försäsongsträningen, nylackad,nya kraschpuckar,nya kåpor allting upputsat och sedan fördärvat innan jag ens satt min fot på banan........
Jahaja, nu har jag iaf hunnit vara på banan och skriva in mig och ställa upp tältet, tappa hojen i backen och daska mig själv i asfalten. Börjar bra.
Men, hojen är godkänd och jag med.
Imorgon ska jag inte missa förarmöte, kval och rejs... Mer än så ska jag inte behöva hålla ordning på.
Ha, ha, förarmöte.... Det hade jag HELT missat... Du kan hämta en gratisöl hos mig (säger det inte högt men det finns rosevin också).
9:a första och 5:a i 2:a är väl ett hyfsat facit i premiären
9:a första och 5:a i 2:a är väl ett hyfsat facit i premiären
Snyggt! Vad låg du på för varvtider då?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|