Motionärsklass i roadracing!

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Hej!
Hadez, #12' sambo här. Startade ett eget nick för att berätta att han är ok. Pratade med honom och med ssk i dag, inget brutet men dock trolig kraftig hjärnskakning. Tyvärr fick jag reda på detta väldigt långt efter att han hade blivit transporterad från banan.
Själv är man chockad förstås och känner sig rätt maktlös här hemma med lilla dottern:( Men med honom i säkert förvar så är nästa dilemma hur man får hem vraket och bussen :va

Jag tror även Hadez uppskattar om det finns lite info av som hände (pm:a honom i så fall). Även jag har inte fått så mycket info vad som egentligen hände.

Hälsa honom att han skall ta hand om sig och att det är bra att det gick så "bra" som det gjorde. Se också till att ta hand om varandra när han kommer hem.

Jag har tyvärr ingen info alls om vad som hände, jag satt och tankade vätska i skuggan i mitt tält då.

Vad gäller det som är kvar på Gelleråsen så är jag helt säker på att det kommer att lösa sig. Jag bor tyvärr åt fel håll och jobbar i veckan, men jag skulle bli förvånad om ni inte får andra erbjudanden från personer som är sugna på att åka på en utflykt.

Zedah

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2014
Hoj
Bara fotdrivna hojar (cykel)
Hälsa honom att han skall ta hand om sig och att det är bra att det gick så "bra" som det gjorde. Se också till att ta hand om varandra när han kommer hem.

Jag har tyvärr ingen info alls om vad som hände, jag satt och tankade vätska i skuggan i mitt tält då.

Vad gäller det som är kvar på Gelleråsen så är jag helt säker på att det kommer att lösa sig. Jag bor tyvärr åt fel håll och jobbar i veckan, men jag skulle bli förvånad om ni inte får andra erbjudanden från personer som är sugna på att åka på en utflykt.

Tack, jag hoppas det. De som vill hjälpa till får gärna pm:a till mig. Hadez får inte ha mobilen igång på sjukan så han kan inte kolla ev meddelanden.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hej,
Vill bara ställa några frågor:
*Är det på något sätt annorlunda att bli omkörd av en ER-6 än någon annan motorcykel på banan?
*Är det någon som blivit behandlad på fel sätt av en omkörande mc på banan?

Slutligen vill jag skänka en tanke till ex xx som på kraschade svårt på dagens Rookie kval. Är det någon som vet hur det gått för honom?

Mvh

*Det var lite annorlunda, men det var nog mest för att de två som sitter på ER6orna är jävligt duktiga och jag är inte det. De varvade mig de gånger de passerade mig lixom. :hihi
Men de brölade på ett totalt annat sätt än alla andra hojar, det var väl den enda skillnaden förutom då att förarna var förbaskat duktiga.

*Jaaa. :gråta
Jag blev ju omkörd! Jag känner mig :kREnGt! Folk borde stanna bakom! :crash
Men seriöst, nej. Jag känner väl att enda gången det är något att tala om vad gäller omkörning är om jag skulle bli avbowlad. Annars är det rejs, och då ska det köras om.
Stort grattis, ingen dålig sänkning! :tummenupp
-Ser fram mot fikat :)

Tackar tackar, jaa... fikan får jag bjuda på nån gång ja. :hihi

1. Nä inget speciellt alls förutom att de där två unga banåkningsbroilersena är SJUKT snabba i kurvorna!
(Hubbe hade kommit tvåa i rookie 600 med den sluttiden)

2. Det tror jag inte, däremot om det är rödflagg så bör man t.ex. ta sig in till depån i princip så fort som möjligt.

3. Lägger jag till själv. Blå flagg betyder att man håller på att bli varvad = man bör alltså hålla undan för den snabbare föraren som kommer bakom.

3. Jag såg aldrig en enda blåflagg, trots att jag gärna hade blivit lite varnad för när de där ER6orna kom så man kunde vara beredd på något som brölade förbi på den obefintliga innern. :crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Kom på mig själv med att sitta och överväga och räkna på att köra på finalen med. :näsblod
Jag borde inte. Av många fullt logiska anledningar (Inte råd över huvud taget är ju inte den minsta av dem), och några inte fullt lika logiska (Måste köra lite träningar för att faktiskt låta förmågan att köra komma ifatt farten jag håller), men jag vill ju. :3freak

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Tack alla som förgyllde min racingdebut.
Allt ifrån alla mina grannar i depån (som jag inte kan namnen på, men som var väldigt hjälpsamma trots alla mina nybörjarfel...), till far och son Lundberg, till Pete_R1 (hoppas ölen smakade), Ulvhamne o Rockmorsan och sist men inte minst The One and Only Mozz22 som råkade parkera jämte mig i depån. Att vakna till hans grymtningar och se hans fightingface inför race var värt mycket.
Ragge, #11 Speedster Cup

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
rag:
De var lagom kalla igår kväll. Det kändes riktigt rejsigt att lasta ut bussen med en immig kall i handen. :tummenupp
Nästa år siktar jag på att få ge igen. I öl alltså. ;)

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
rag:
De var lagom kalla igår kväll. Det kändes riktigt rejsigt att lasta ut bussen med en immig kall i handen. :tummenupp
Nästa år siktar jag på att få ge igen. I öl alltså. ;)

Fan va kul ni verkar ha:tummenupp. Jag hade planerat att åka och kolla på er på lördagen, men jag fick värmeslag på fredan.
Hade jag haft en fungerande bil så hade jag åkt ändå, men ville inte åka hoj och vara helmosig i pallet.
Men det kommer nog fler tillfällen

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Fan va kul ni verkar ha:tummenupp. Jag hade planerat att åka och kolla på er på lördagen, men jag fick värmeslag på fredan.
Hade jag haft en fungerande bil så hade jag åkt ändå, men ville inte åka hoj och vara helmosig i pallet.

Ja, vi hade skitkul!
Lite för kul, för nu kan jag knappt bärga mig innan jag får stå på gridden igen, och skrika obsceniteter i min hjälm när jag missar växlar eller framförvarande kör ifrån. :gnissla

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2

Kom och titta.
Gå en licenskurs.
Ha kul med oss andra.
:tummenupp

Ja, vi hade skitkul!
Lite för kul, för nu kan jag knappt bärga mig innan jag får stå på gridden igen, och skrika obsceniteter i min hjälm när jag missar växlar eller framförvarande kör ifrån. :gnissla

Eller när klassens Slowster tar dig nåt hemskt i starten och lyckas hålla dig bakom sig ända upp till inbromsningen till Ejes. Då lär du ha muttrat... :7peta

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Kom och titta.
Gå en licenskurs.
Ha kul med oss andra.
:tummenupp

Eller när klassens Slowster tar dig nåt hemskt i starten och lyckas hålla dig bakom sig ända upp till inbromsningen till Ejes. Då lär du ha muttrat... :7peta

Starten var ju ett ganska typiska "Ja, där kom alla förbi ja..." :crash
Bara skoj när du hänger på. :tummenupp

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Jag hade en kompis med mig på racen på Gelleråsen nu senast som hjälpreda. Han har alltid varit raceintresserad, han har varit på IoM, Northwest200 och kollat en hel del RR i Sverige.
För några dar sen ringde han och undrade hur man tar licens när man är över 55, vilket han är. Jag förklarade att det fixar man på en tvådagars kurs, plus att han måste ha ett läkarintyg. Sen tänkte jag inte mer på det.
Imorse skickade han ett mess - han har köpt en racepreppad Suzuki 600 och planerar att köra Speedster Cup nästa år.
Kul att det sprider sig:tummenupp

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Jag hade en kompis med mig på racen på Gelleråsen nu senast som hjälpreda. Han har alltid varit raceintresserad, han har varit på IoM, Northwest200 och kollat en hel del RR i Sverige.
För några dar sen ringde han och undrade hur man tar licens när man är över 55, vilket han är. Jag förklarade att det fixar man på en tvådagars kurs, plus att han måste ha ett läkarintyg. Sen tänkte jag inte mer på det.
Imorse skickade han ett mess - han har köpt en racepreppad Suzuki 600 och planerar att köra Speedster Cup nästa år.
Kul att det sprider sig:tummenupp

Bra! Jag lockar nog med ett par kompisar till nästa år också...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Bra! Jag lockar nog med ett par kompisar till nästa år också...

Jag jobbar också på att få ett par polare att börja köra. Problemet är väl att hälften av dem inte har körkort, och den andra hälften tycker bandagar är för dyrt. :crash

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Också grymt sugen på att testa på lite RR, får se om man skaffar nån billig RR-hoj till nästa år:)

Daniel77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1 -00, Yamaha R1 -08 Racehoj
Tjena.
Hur många av Er här inne räknar med att köra på sviestad 29-31/8?
Tog min licens i våras och min tanke var att inte köra några race iår.
Har under sommaren kört in mig på den nyinskaffade racehojen och känner mig skapligt redo för race. :)

Vore en trevlig sätt att börja runda av säsongen med.

Mvh
Daniel

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras