Motionärsklass i roadracing!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tjena.
Hur många av Er här inne räknar med att köra på sviestad 29-31/8?
Tog min licens i våras och min tanke var att inte köra några race iår.
Har under sommaren kört in mig på den nyinskaffade racehojen och känner mig skapligt redo för race. :)

Vore en trevlig sätt att börja runda av säsongen med.

Mvh
Daniel

Jag är sugen, men kommer inte ha råd med det.
Tycker dock definitivt du ska göra det, riktigt jefvla skoj att köra race. :tummenupp

- - - Updated - - -

Också grymt sugen på att testa på lite RR, får se om man skaffar nån billig RR-hoj till nästa år:)

Gört! :fakta

Daniel77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1 -00, Yamaha R1 -08 Racehoj
Enda problemet idag är att jag inte fixat mc id till hojen och "egen" transponder.

Kör idag med en transponder som jag lånat av en kompis för att ha lite koll på tiderna på sviestad.
Vet ni om det går att tävla med en transponder som är reggad i annan persons namn?

Mvh
Daniel

Jag är sugen, men kommer inte ha råd med det.
Tycker dock definitivt du ska göra det, riktigt jefvla skoj att köra race. :tummenupp

- - - Updated - - -

Gört! :fakta

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Enda problemet idag är att jag inte fixat mc id till hojen och "egen" transponder.

Kör idag med en transponder som jag lånat av en kompis för att ha lite koll på tiderna på sviestad.
Vet ni om det går att tävla med en transponder som är reggad i annan persons namn?

Mvh
Daniel

Jag hyrde transpondern på gåsen, men det borde väl inte vara något tokproblem med lånad? (Någon som vet mer om det får gärna svara) Man fyller i transponderIDt på anmälan har jag för mig. MC-ID är snabbt och lätt fixat. Jag kluddade i PDFen och mailade in den så var det fixt och färdigt på ingen tid alls.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Mvh
Daniel

Inga problem, bara anmäla numret så rätt namn syns i rätt klass annars kan det bli struligt. :)

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Enda problemet för mig är att man får köra en bit för att köra bana :(

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Haha :D Får ta mig uppåt för att kolla in nåt rejs nästa år o spana lite ;)

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Stämmer in med alla andra här inne.
Hade fantastiskt kul på Gelleråsen och har fått blodad tand.
Har haft stora problem med cykeln under året och även att få tiden att räcka till så har knappt kört något alls.
Men farten kommer tillbaka fortare än jag trodde så till Falkenberg blir det Rookie 600 :crash
Målet blir att inte komma sist iaf samt att inte göra om de totalt misslyckade starterna jag gjorde i Karlskoga :)
#46 Marcus

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Är i samma sits (har dessutom inte tid då). Kommer att försöka köra onsdagsträningar på Åsen och kanske någon steg 6 till... Funderar på att köra hela säsongen nästa år.

Har lyckats få så galet mycket i kalendern nästa år, men ska iaf försöka hinna med 3 racehelger.

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Är på Åsen m Cashback, här är det flera som siktar på Speedster nästa år. Tider 1.13-1,24 typ.. Vad är maxgränsen för deltagare i ett race?

Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Är på Åsen m Cashback, här är det flera som siktar på Speedster nästa år. Tider 1.13-1,24 typ.. Vad är maxgränsen för deltagare i ett race?

Varvtid? Så länge det inte är fler som vill köra än det finns plats på banan så finns det nog ingen övre gräns för varvtid. Däremot får man inte köra alla varven i race om man ligger flera varv efter, mer om det står i reglementet :)

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Anmäld och betalt till Falkenberg 16 o 17/8.
Trots att jag är uppväxt i Falkenberg hade jag aldrig kört på banan förrän nu i somras.
Och jag blev klart positivt överraskad av hur kul banan var.
Jag trodde att banan var lite som att köra speedway, fast i högervarv.
Men när man kör känns den både kurvig, snabb och kuperad.
Klart rolig:)

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Uttryckte mig luddigt, menade max antal deltagare i Speedster. Kan det vara typ 40 deltagare och så körs det A o B finaler?

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Uttryckte mig luddigt, menade max antal deltagare i Speedster. Kan det vara typ 40 deltagare och så körs det A o B finaler?

Har inte rätt svar, men gissar att varje bana är besiktigad för ett visst maxantal tävlande i de olika klasserna. Och att antalet då kan variera mellan olika banor.
Jag har inte sett nåt i reglementet om hur man gör om antalet anmälda överstiger maxantalet. Kan vara upp till varje arrangör om problemet skulle uppstå. Men som sagt, jag gissar.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2

Tusan... I sådana fall börjar min ölsamling vara hotad... :3freak

Nästa år skall jag lägga mitt schema lite mer Speedster-vänligt. Fler lopp än två måste jag få till. Fler träningar också.

När det gäller att locka med sig vänner till racen så finns begränsat med lämpliga kandidater och alla ni kör redan. ;)

- - - Updated - - -

Tusan... I sådana fall börjar min ölsamling vara hotad... :3freak

Nästa år skall jag lägga mitt schema lite mer Speedster-vänligt. Fler lopp än två måste jag få till. Fler träningar också.

När det gäller att locka med sig vänner till racen så finns begränsat med lämpliga kandidater och alla ni kör redan. ;)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati