Motionärsklass i roadracing!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu är det färdigsnackat! 2015 är det jag som gör debut i Speedster Cup! Kan inte gå runt och tänka att "det hade varit kul att tävla nån gång..." Nu ska det tas tag i! Och nu när jag skrivit det här finns ju ingen återvändo :) Kommer bli en Kawasaki ZX10R från 2004 som fram till i våras gick som gathoj men som fick skruda om efter att jag tröttnade på gatan och bestämde mig för att bara köra bana.

Återkommer med lite bilder när den börjar bli klar!

/Danny #??? Speedster Cup 2015 :banana:rock

Du får inte va för snabb! :fakta
Jag har redan tillräckligt mycket folk framför mig. :hihi

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Jag har plåtkoll på vad det kostat för mig i år. Bokfört det. :crash (Det blir inte bättre av att man vet på kronan vad det kostade)
Nästa år blir det billigare, då ska jag inte köpa någon hoj eller något släp, tält, eller hur mycket verktyg som helst.

Det är det sista jag skulle vilja ha koll på :D

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Äsch då, det var mest för att följa upp den planerade kostnaden, och jag träffade rätt bra.

Här hemma jämförs alla kostnader över tusenlappen med däck. Dvs "Det är ju bara ett bakdäck" eller "En tredjedels framdäck ungefär". Konstig familj det här...

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Här hemma jämförs alla kostnader över tusenlappen med däck. Dvs "Det är ju bara ett bakdäck" eller "En tredjedels framdäck ungefär". Konstig familj det här...

Känner igen det! Och det ÄR svårt att argumentera när fru/döttrar vill ha kläder som kostar HORRIBLA 2000+ kr, och de säger "Men Magnus, det är bara ett bakdäck. Som dessutom är SOPSLUT efter 30 minuter!!!"

:mad::huvet:död

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Huva, nu börjar det bli sådär nervöst igen...
Garaget fullt med allt som skall med imorgon, undrar hur mycket jag glömt?

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Ja, jeflar.

Nu var tävling nummer två avklarad!!!

Jag har ju kört extremt lite på Sviestad, men med facit i hand kan jag ju inte vara så missnöjd - 5:a i båda heaten.
Lite onödigt spännande på sista varvet bara... John hade börjat få vittring på mig och närmade sig så smått varv efter varv och i och med att jag bromsade lite tokigt och sneddade rakt över åkern i chikanen (tur att man har en "crosshoj":crash) efter bakrakan så var han plötsligt väldigt nära!!! Man är inte skitkaxig när man skall lägga ner hojen i kurvorna efter när man har massa jord på däcken...:gnissla

Gissa om jag blev glad när jag såg Alexsandra stå där med målflagg!!!. Jag blev så glad att jag glömde köra på bakhjulet över mållinjen:mad: John var bara 0,8sek bakom vid målgång...

Fantastisk kul att vara med igen och tack till er alla som kommer fram och snackar och ger mig energi.

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Känner igen det! Och det ÄR svårt att argumentera när fru/döttrar vill ha kläder som kostar HORRIBLA 2000+ kr, och de säger "Men Magnus, det är bara ett bakdäck. Som dessutom är SOPSLUT efter 30 minuter!!!"

:mad::huvet:död

Hörru Mozz, måste du bli omkörd för att öka tempot? Först låg du och "bromsade" upp en liten grupp, sen när du väl blev omkörd så blev det andra bullar!!! Du såg det där bakhjulet framför dig och du körde om det där jävla bakhjulet - precis som du lärde mig:) Du lever som du lär:yoparty

Kjellar

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Hoj
Aprilia Tuono-06 och en Mille räser
Var med i helgen och gjorde mina första tävlingar någonsin och det var nog det roligaste jag gjort ? Hoppas klassen finns kvar nästa år, då jä-lar? Tack till alla som var där, medtävlare, funktionärer och publik.
Hälsningar från en gammal man på en gammal gul hoj nr.9

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hörru Mozz, måste du bli omkörd för att öka tempot? Först låg du och "bromsade" upp en liten grupp, sen när du väl blev omkörd så blev det andra bullar!!! Du såg det där bakhjulet framför dig och du körde om det där jävla bakhjulet - precis som du lärde mig:) Du lever som du lär:yoparty

Det där magiska bakhjulet framför en... Man blir ju helt hypnotiserad av det och bara måste förbi det. :crash

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Faktiskt tror jag det är en av de viktigare lärdomarna jag gjort genom åren, att se en omkörning av mig som något BRA, som ett sätt att få energi, kunskap, input….

I söndags låg jag där i flera varv, de framför körde ifrån mig, jag FICK INTE VURPA (för då hade jag kunnat tappa 6:e platsen i totalen) och jag var skitnödig pga detta. Så blev jag omkörd och VIPS var det kul igen!!!!!

ALDRIG jag släpper MIN 7:e plats!!!!!!:mad: Och så blev det!!!!:)

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jag har inte hört något från Patrik Marklund om att klassen skall läggas ner, men jag håller öronen öppna...

Jag har svårt att se att Speedster Cup läggs ner, totalt har 38 förare varit med under året varav ett flertal gjort precis som det var meningen - gått vidare till Rookie 1000 och Rookie 600. Här är resultatlistan: http://ta.svemo.se/Public/Pages/Serie/Default/SerieResult.aspx?Branch=Roadracing&Season=2014&Competitionstatus=internationell&Allowpaging=False&SerieId=605

Däremot lär det vara tveksamt om Kawasaki fortsätter med sin ER6 Cup satsning, även fast det har varit en fröjd att åka med Jesper och Markus, för såna behövs också. Själv hade jag några riktigt bra kvalvarv när jag åkte bakom och tjyvkikade på Markus spår ochförberedelser inför varje kurva - MYCKET lärorikt!

= Det som klassen var till för - få in dem som vill tävla men som inte riktigt vågat ta steget och behöver mer utbildning.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum