Har du mera filmat från den racehelgen?
#48 Anders Hedberg
Hittade filmen på Tuben...
Har du mera filmat från den racehelgen?
#48 Anders Hedberg
Hojen är ingen fzr utan en gsxr 750 som kördes av Jimmy Wyren.
Hojen är ingen fzr utan en gsxr 750 som kördes av Jimmy Wyren.
Åh fan
ja tyckte det såg misstänkt ut på svingen! Om Du känner honom kanske Du vet om han ska lufta gixxern i sommar oxå?
Åh fan
ja tyckte det såg misstänkt ut på svingen! Om Du känner honom kanske Du vet om han ska lufta gixxern i sommar oxå?
Direkt till Speedster Cup-reglementet: http://www.svemo.se/ImageVaultFiles/id_8293/cf_44/Reglemente_Speedster_Cup.PDF
Jag skulle tro att många kommer att ge Bridgestone S20 en chans - bästa gatdäcken jag provat, hade dom på gatfälgarna ifjol och körde någon kursdag ifjol på dom. Nya Sportsmart har jag inte provat än...Då var det officiellt att det inte är tillåtet med slicks! Då är frågan vad som är ett bra alternativ och godkänt för gata? Supercorsa SC tror jag är gatgodkända men är ändå racedäck. Lika dyra som Superbike så om tanken var att hålla nere kostnaden så blev det fel.
De finns inte heller i 200/60 utan 200/55 och 190/55. Blir inte 200/55 lite för platt? Någon som har en tanke om det att dela?
klassen tillåts endast serieproducerade MC som saluförs eller saluförts i
Sverige, Danmark, Norge, Island och Finland som går att köpa via återförsäljare
eller importör samt är tillgänglig för allmänheten. Alla ändringar utöver nedan
nämnda är ej tillåt
et. Allt annat skall vara som original homologiserad mc.
Då var det officiellt att det inte är tillåtet med slicks! Då är frågan vad som är ett bra alternativ och godkänt för gata? Supercorsa SC tror jag är gatgodkända men är ändå racedäck. Lika dyra som Superbike så om tanken var att hålla nere kostnaden så blev det fel.
De finns inte heller i 200/60 utan 200/55 och 190/55. Blir inte 200/55 lite för platt? Någon som har en tanke om det att dela?
och sen står det inget nedanför? borde innerbära att den måste vara helt i orginalskick? får man inte ens ha miniblinkers
I det tänkta tempot är inte däcken något problem, bandagsdäcken typ Pirelli pro och liknande kommer räcka mer än väl.....
de är ju dock "not for highway use" och får inte använda
Känner mig rätt trög nu när jag försökt förstå "reglementet".
Ska hojen vara helt standard som den såldes förutom båt, uppsamlingskärl och najning?
Är det ok med uppgraderad fjädring och styrdämpare? Satt ju liksom på när jag köpte hojen =) Verkar ju jobbigt att leta tag på orginalfjädring om man får för sig att köra något efter licenskursen.
Hmmm...Någon möjlighet att köra original har inte jag iallafall. Tänker på slipon, levers, fotpinnsatser osv. Har inte några originalgrejer. Inte tänker jag köpa en gathoj bara för att köra speedster! Då är det lika mycket breddidrott som rävjakt. Jag har tyvärr inga slott att hyra ut till någon filminspelning om tonårstrollkarlar.
GP-racer eller P-sc4, håller en evighet.
Metzler k3....bara välja.
Michelin cup körde rookievinnaren 2012 så det går att köra fort med dom om man vill.
Se inte problem, se möjligheter!
Ska inte svära men antar såhär, fotpinnar, styrpinnar och bakdämp får bytas, innanmätet i gaffeln med.
Bromsbelägg får bytas men resten av bromsarna ska vara som original, avgas får bytas bara ljudkravet hålls.
Ta inte detta för sanning nu men det är en god gissning.
...
GP-racer eller P-sc4, håller en evighet.
Metzler k3....bara välja.
Michelin cup körde rookievinnaren 2012 så det går att köra fort med dom om man vill.
Se inte problem, se möjligheter!
Låt oss hoppas du har rätt för då är det bara borra lite hål och najja härket som behövs i princip.
Ser absolut inga problem, mer än att hitta information om vad som gälller så man ev. kan fixa ordning på hojen medan man har den nedplockad i garaget =)
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|