Det må heta Speedster Cup...
Bra skrivet! Perfekt för mig att starta med som aldrig tävlat förut och började köra bana förra året. Blir jag för snabb så finns alltid Rookie.
Det må heta Speedster Cup...
Om man tycker att det är tråkigt att köra med gatdäck, det vill säga att man redan är så skicklig att man kan dra verklig nytta av skillnaden mellan slicks och ett bättre gatdäck, då har man nog mer glädje av att köra Rookieklasserna.
Så jag tror att detta är början på något som kan bli bra för hela roadracing-sverige. Man ska nog inte underskatta styrka i "Svenssonracing", titta bara på hur vanvettigt populärt folkrace är. Kan vi få in samma bonniga glädje som folkracedårarna har i motorcykelracingen kommer framtiden att se aningen ljusare ut.
så har jag tolkat det, "ride what you got"! Original eller special, bara säkerhetsgrejer som najning etc är på plats och däcken är mönstrade typ..
Men jag har å amdra sodan inte läst reglementet.
Skall vara en omodifierad hoj som finns eller funnits tillgänglig i handeln för vem som helst att köpa. Godkända modifikationer fanns ej specade i reglementet, bara en hänvisning till att det skulle finnas undantag specade "längre ner" i reglementet men informationen saknas.
Min 12 år gamla förgasar-r1:a har garanterat något fuffens på sig / i sig som inte är original.
Förbud mot slicks känns lite onödigt, blir en extra kostnad att skaffa en uppsättning mönstrat gummi om man annars kör bandagar på slicks vilket jag tror att många som ligger inom målgruppen för speedster cup ägnar sig åt.
Reglemente Speedster.Tycker det låter kul. Har en lite äldre hoj (RSV mille-01) och jag känner mig för långsam för Rookie 1000. Detta borde passa att prova på racing i. Hoppas hojen faller inom reglementet bara....Morris MC har många bra synpunkter i sitt tidigare inlägg.
och sen står det inget nedanför? borde innerbära att den måste vara helt i orginalskick? får man inte ens ha miniblinkers
Underrubriken till det dokumentet säger:
"ur SR Roadracing 2014-2015)"
Detta är alltså bara ett par sidor tagna ur SR.
D.v.s, det är bara om man läser SR i sin helhet som man får veta vad som står nedanför / vilka ändringar som är tillåtna.
Kommer man kunna köra speedster cup på sviestad sm? Nog dags att göra en beställning på ett par, tre ER6r i så fall.
Man ska ju ha Seniorlicens för att delta i SC. Jag har Baslicens. Enligt reglementet kan man lösa tillfällig Seniorlicens. Någon som vet hur det går till och vad det kostar per gång?
Dum fråga, men finns det någon motionärsklass för upp till 35hk? Det kanske skulle vara en kul klass, bara massa kawa 250/300 och cbr250 som är relativt billig. För de riktiga nybörjarna (läs mig), då borde väl kostnaderna även sjunka avsevärt.
Ni som kommit så långt i era funderingar att vara med i Speedster Cup att ni varit inne i TA.SVEMO.se och bokat fast startnummer - kan ni vara vänliga och skicka er epostadress i ett PM till mig?
Håller på att administrera igång lite hyss för Speedster Cup-förare (läs förarpresentationer och allmän info. Samt nöjespreferenser efter race.)
/morris
Fast om man tillåter slicks så måste man även införa regndäck, då måste alla köpa en uppsättning fälgar till. Med kvalitén på dagens rejsiga gatdäck kan man klara allt som är syftet med en "korpserie", både körning i vått och torrt.Skall vara en omodifierad hoj som finns eller funnits tillgänglig i handeln för vem som helst att köpa. Godkända modifikationer fanns ej specade i reglementet, bara en hänvisning till att det skulle finnas undantag specade "längre ner" i reglementet men informationen saknas.
Min 12 år gamla förgasar-r1:a har garanterat något fuffens på sig / i sig som inte är original.
Förbud mot slicks känns lite onödigt, blir en extra kostnad att skaffa en uppsättning mönstrat gummi om man annars kör bandagar på slicks vilket jag tror att många som ligger inom målgruppen för speedster cup ägnar sig åt.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|