Moto GP Estoril -2006

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
2562030 Oooh, kan du italienska? Kan jag få ta på dig? Få en autograf?

Ja, för mopperacen ger ju massvis med information om MotoGP och förarna där. Att jag inte tänkte på det.

Att se VM i slipstreaming har aldrig tilltalat mig.

Man får rätt bra koll på förarna eftersom de flesta kommer till motogp den vägen.
Av topp10 i motogp är det bara hayden och edwards som kommit från en andra klasser, hopkins slirade in från sp250 och 600 i usa till 500 direkt.
Chris tycker jag gör bra ifrån sig med sin suzuki på 11'e plats.
Cardoso och ellison gör ju verkligen avtryck från superstock-em och spanska mästerskapen..
Av med skygglapparna så kanske du får upp ögonen tidigare för förare som kanske har talangen som räcker hela vägen till toppen av motogp.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
2562078 Man får rätt bra koll på förarna eftersom de flesta kommer till motogp den vägen.
Av topp10 i motogp är det bara hayden och edwards som kommit från en andra klasser, hopkins slirade in från sp250 och 600 i usa till 500 direkt.
Chris tycker jag gör bra ifrån sig med sin suzuki på 11'e plats.
Cardoso och ellison gör ju verkligen avtryck från superstock-em och spanska mästerskapen..
Av med skygglapparna så kanske du får upp ögonen tidigare för förare som kanske har talangen som räcker hela vägen till toppen av motogp.
Fast nu pratade vi om Pedrosa och Hayden. Vad har 125/250 med det att göra?

Dr.Bike

Guest
NisseHt skrev:
2561786 Precis! Repsolteamet pulvriserade sig själva och Yamaha går mot sin tredje raka seger, kan det bli bättre, ja möjligen om vi får en exakt favorit i repris nästa lopp :tungan

:blah Bla bla... ;)

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
käre valmers,

det var du som sa alla och räknade några anglosaxiska experter och siter, men större delen av de bästa förarna är från 2 länder i sydeuropa.
Är de helt inkompetenta där ändå?

och nej, jag kan inte italienska,
när jag kommer tillbaka från Valencia så kan jag tala om om jag kan någon spanska eller om jag bara inbillar mig :hihi

sandstream

Guest
NisseHt skrev:
2562308 Ja håll med om att den tog ganska bra, speciellt som den kom från en inbiten Yamahaförare :)
Själv håller jag på Bridgestone för de sitter original på Suzuki.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
sandstream skrev:
2562772 Själv håller jag på Bridgestone för de sitter original på Suzuki.

satt Battlax på min Guzzi oxo orginal, vilket mög,
åkte av så fort motorn var inkörd.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
2555157 För dom som inte har konto på motogp.com och som då inte sett intervjun med Hayden efter racet så finns den på youtube.com nu.

http://www.youtube.com/watch?v=aVi4dt8Ouuw&mode=related&search=
Men herregud! Killen svammlar med gråten i halsen som en förbittrad väckelsepredikant. Verkar helt sakna erfarenhet av motgångar. Bortskämda överbetalda pojkspoling! Bit ihop och inse att alla förr eller senare får sin beskärda del av otur.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2559422 Han bad om hjälp av sin teamkamrat, en självklarhet i alla team utom i ett där andreföraren utgörs av en emotionellt handikappad idiot.
Han verkar oerhört emotionellt handikappad den där Pedrosa.

"I´m very sad about what happened at Estoril. I know there is nothing I can change now,"
"I´ll do everything I can to help him."
"Nicky didn´t say a single negative word about me. And to tell you the truth, I would have understood. It was his right."
"I just can say that I´m terribly sorry about what happened. Nicky DIdin´t deserve something like this. I have already apologised to whom I had to, and I publicly sommit myself to do all I can to help my team mate to achieve the title. I will be Nicky Hayden´s best help in Valencia."

http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=18151&championship_id=3&section=1

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
2563314"...I publicly sommit myself to do all I can to help my team mate to achieve the title. I will be Nicky Hayden´s best help in Valencia."
Ojdå, han har uppenbarligen fått veta vad han ska säga till de som frågar. Tycker nästan synd om honom, vilket kanske låter konstigt. Att "hjälpa" en RR-förare till en titel (oavsett vem som får hjälpen) låter helt fel. Hade jag slutat skriva där hade såklart ett inlägg om det fina/nödvändiga med lagarbete/solidaritet kommit som ett brev på posten. Undanber mig sådana genanta kommentarer.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Sprocket.

Bifogat

• daninicky.jpg
    daninicky.jpg
    49.6 KB · Visningar: 74

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2563339 Ojdå, han har uppenbarligen fått veta vad han ska säga till de som frågar. Tycker nästan synd om honom, vilket kanske låter konstigt. Att "hjälpa" en RR-förare till en titel (oavsett vem som får hjälpen) låter helt fel.
Så det var helt fel av Camel Yamaha att lägga upp en taktik där Edwards skulle försöka hålla tätt bakom Rossi?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2563632 Så det var helt fel av Camel Yamaha att lägga upp en taktik där Edwards skulle försöka hålla tätt bakom Rossi?
En stor skillnad är ju att Edwards inte hade chans på titeln vid tillfället.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2563314 Han verkar oerhört emotionellt handikappad den där Pedrosa.

"I´m very sad about what happened at Estoril. I know there is nothing I can change now,"
"I´ll do everything I can to help him."
"Nicky didn´t say a single negative word about me. And to tell you the truth, I would have understood. It was his right."
"I just can say that I´m terribly sorry about what happened. Nicky DIdin´t deserve something like this. I have already apologised to whom I had to, and I publicly sommit myself to do all I can to help my team mate to achieve the title. I will be Nicky Hayden´s best help in Valencia."

http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=18151&championship_id=3&section=1
Oj, nu har nog The Evil HRC talat om vad han måste göra om han vill vara kvar.

Gustav O skrev:
2563768 En stor skillnad är ju att Edwards inte hade chans på titeln vid tillfället.
Ja, Tummelisa hade ju verkligen en fet chans på VM-titeln. :rolleyes:

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2563784 Oj, nu har nog The Evil HRC talat om vad han måste göra om han vill vara kvar.
VIsst har de talat med honom men jag tror att han är ärlig när han säger att han är ledsen för det som hände och att det inte var meningen att köra Hayden av banan. Tror du på allvar att HRC funderat på att sparka Pedrosa? Visst har de agerat underligt förut men så dumma i huvudet är de inte.

valmers skrev:
2563784Ja, Pedrosa hade ju verkligen en fet chans på VM-titeln. :rolleyes:
Fetare än Edwards i varje fall. ;)
Att sedan HRC cheferna har huvudet i arslet emellanåt och inte har en vettig dialog inom teamet är ju en annan historia.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
2556065 Ha ha haaa... efter att jag läst Dean Adams artikel på Superbikeplanet läste jag om Langdon Beano's parodi på Motogpnews och skrattade ännu mer, den var faktiskt helt osannolikt rolig efter att man läst originalet först. Rekommenderas!
Toppklass när man läser dem i den rdningen. Brittisk humor när den är som elakast. :D

valmers skrev:
2561430 Okej, du anser inte att Tody Moody är initierad? Inte crash.net? Inte superbikeplanet.com? Inte eurosport.com? Fast du har väl självfallet kunskapen att komma med insiktsfulla kommentarer till Pedrosas torpedering av Hayden?
Toby Mody är nitierad men har är samtidigt en av Nicky Haydens största anhängare så han är lika opartisk som tyckare som vi på SH.

Last edited:

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2563768 En stor skillnad är ju att Edwards inte hade chans på titeln vid tillfället.
Så det är inte själva hjälpandet som är problemet utan om den som hjälper har chans att vinna titeln eller inte :va

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2564129 Så det är inte själva hjälpandet som är problemet utan om den som hjälper har chans att vinna titeln eller inte :va
Nu lägger du ord i min mun. Jag tycker inte Yamaha gjorde fel som försökte få Edwards mellan Rossi och Hayden, dels för att Edwards inte kunde vinna ngåot och dels för att Rossi är så mycket bättre än Edwards så problemet att han skulle köra ifrån honom inte riktigt finns.
Däremot tycker jag illa om direkta stallorder av typen "släpp förbi honom även om du leder med 10 sekunder" etc som man sett i F1 vid flertalet tillfällen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024