Moto GP Estoril -2006

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Däremot tycker jag illa om direkta stallorder av typen "släpp förbi honom även om du leder med 10 sekunder" etc som man sett i F1 vid flertalet tillfällen.
De tycker inte jag heller om men jag har förståelse för det med tanke på vilka belopp tex Honda plöjer ner i MotoGP.

Butter hade mikroskopiska chanser att vinna och med tanke på att det är hans rookie-säsong kommer det fler och förmodligen bättre chanser till att ta titeln.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
Butter hade mikroskopiska chanser att vinna och med tanke på att det är hans rookie-säsong kommer det fler och förmodligen bättre chanser till att ta titeln.
Räknas inte de andra medaljerna? Kvittar placeringen om man inte vinner :confused:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
2564037 Vad har det med situationen i Repsol-teamet inför Estoril att göra?

Bara som en talangjämförelse. Bara en vanlig rak fråga till dig som tycker Hayden är en talang utan dess like.
Pedrosa hade chans på titeln om än väldigt liten, han visste att hayden kunde vurpa eller göra ett dåligt race, han var 34 poäng bakom, och det fanns 50 att slåss om.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
2564220 Bara som en talangjämförelse. Bara en vanlig rak fråga till dig som tycker Hayden är en talang utan dess like.
Pedrosa hade chans på titeln om än väldigt liten, han visste att hayden kunde vurpa eller göra ett dåligt race, han var 34 poäng bakom, och det fanns 50 att slåss om.
Hayden blev femma i VM i sin debutsäsong. Torpeden ligger femma med en tävling kvar. Bara en vanlig rak påminnelse till dig som tycker Torpeden är en talang utan dess like.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:
2564235 Hayden blev femma i VM i sin debutsäsong. Torpeden ligger femma med en tävling kvar. Bara en vanlig rak påminnelse till dig som tycker Torpeden är en talang utan dess like.
Dvärgen, torpeden, den färgstarke, tummelisa...

Haha, Pedrosa fyller ditt liv och dina tankar. Hur kan man reta sig så på nån man bara sett på TV och som inte har någon som helst inverkar på ens liv? Du verkar ju sjuk i huvudet. Skaffa sällskap, en hund eller nåt :lol

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2563632 Så det var helt fel av Camel Yamaha att lägga upp en taktik där Edwards skulle försöka hålla tätt bakom Rossi?
Jag svarar mot bättre vetande: Att ge sig in i ordväxling med dig eller Valmers är som att fösöka göra sig förstådd hos en motsträvig 3-åring.

Jag skrev att det låter fel att en förare får till uppgift att hjälpa en annan till titeln. Man bör (enligt min mening) i individuella grenar förtjäna sin position genom egen ansträngning. För de flesta blir det ur detta troligen begripligt att det vore mer fel att den med stor motivation (eller incitament) att kämpa för egna poäng ska lägga sig än att den med liten ska göra det. Edwards är en förare med liten sådan motivation. Pedrosa stor. Nu har HRC förklarat för Pedrosa att man förväntar sig att han ser till något annat än sina egna intressen, nämligen Haydens. Det tycker jag luktar skit. Och innan Estoril var det ju även HRC´s uppfattning eftersom man uttalade sig negativt om s.k. team orders.

Så: var det fel av Camel Yamaha att lägga upp en taktik där Edwards skulle försöka hålla tätt bakom Rossi?

Eftersom det inte fanns någon konflikt mellan detta och Edwards egna intressen är det (enligt min mening) avsevärt mer ok än det som HRC nu har valt som sin linje. Inte speciellt förvånande: HRC har inte gjort sig kända för att vara humanister (oavsett Valmers försöka att förlöjliga den som skriver något sådant).

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
2564235 Hayden blev femma i VM i sin debutsäsong. Torpeden ligger femma med en tävling kvar. Bara en vanlig rak påminnelse till dig som tycker Torpeden är en talang utan dess like.

Skillnaden ligger i att Pedrosa tagit 202 hittils i år, hayden 130 sin första säsong.
Hayden lyckades komma på pallen 2ggr, pedrosa har vunnit två ggr. Något det tog hayden nästan 3 säsonger att göra.
Det var också färre team som slogs i toppen, första säsongen för alla andra utom fabriksteamen att åka fyrtakt i stort sett.
7 poäng färre för hayden 03 och han hade slutat 9'a, 47 poäng efter 4'an.
Jo, femteplatserna är verkligen jämförbara :rolleyes:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

sandstream

Guest
Bingo skrev:
2564210 Räknas inte de andra medaljerna? Kvittar placeringen om man inte vinner :confused:
För pojkarna på den här nivån är det bara en placering som räknas.
Så är det för the best of the best.

Själv skulle jag lätt kunna tänka mig en 19:e plats (eller 20:e om man ska räkna med McCoy) :tungan

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
2564546 För pojkarna på den här nivån är det bara en placering som räknas.
Så är det för the best of the best.
Jaha, vet du det med säkerhet eller :va

Jag känner ju inte dem, liksom, men jag har alltid trott att många av dem, de flesta faktiskt, skulle varit jätteglada för ett silver och nästan lika glada för ett brons. Tänk Roberts Jr t ex, tror du inte han hade varit nästintill salig om han blivit tvåa i år? Eller Stoner, eller Tamada eller... Hm, ja de flesta helt enkelt! Fast, vaffan vet jag om den saken egentligen :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
2564390 Skillnaden ligger i att Pedrosa tagit 202 hittils i år, hayden 130 sin första säsong.
Hayden lyckades komma på pallen 2ggr, pedrosa har vunnit två ggr. Något det tog hayden nästan 3 säsonger att göra.
Det var också färre team som slogs i toppen, första säsongen för alla andra utom fabriksteamen att åka fyrtakt i stort sett.
7 poäng färre för hayden 03 och han hade slutat 9'a, 47 poäng efter 4'an.
Jo, femteplatserna är verkligen jämförbara :rolleyes:
Femma är femma. Man räknar inte poäng i absoluta tal och jämför femteplatser med femteplatser. Eller en femteplats kanske är värd mer om man kommer från moppeklasserna?

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2564343 Jag svarar mot bättre vetande: Att ge sig in i ordväxling med dig eller Valmers är som att fösöka göra sig förstådd hos en motsträvig 3-åring.
Look who's talking ;)
Nyteknik skrev:
Jag skrev att det låter fel att en förare får till uppgift att hjälpa en annan till titeln. Man bör (enligt min mening) i individuella grenar förtjäna sin position genom egen ansträngning. För de flesta blir det ur detta troligen begripligt att det vore mer fel att den med stor motivation (eller incitament) att kämpa för egna poäng ska lägga sig än att den med liten ska göra det. Edwards är en förare med liten sådan motivation. Pedrosa stor. Nu har HRC förklarat för Pedrosa att man förväntar sig att han ser till något annat än sina egna intressen, nämligen Haydens. Det tycker jag luktar skit. Och innan Estoril var det ju även HRC´s uppfattning eftersom man uttalade sig negativt om s.k. team orders.
Då förstår jag vad du menade.
Men det är en jäkla skillnad på att lägga sig och att ge fan i att torpedera sin teamkollega, det torde till och med en 3-åring kunna räkna ut men inte Butter.

Bingo skrev:
2564624 Jaha, vet du det med säkerhet eller :va
Klart jag inte vet men jag trodde vi diskuterade killar som Butter, Rossi och Hayden. Inte Ellison, Carodso eller Hoffman.
Tror knappast att Butter som dubbel 250-mästare har siktet inställt på något annat än förstaplatsen kommande år.

KR skulle säkert vara nöjd med en andra plats men både han och pappsen har garanterat bara ett mål som verkligen skulle göra dem tillfredställda.

Swedie skrev:
2564713 Estoril är över... :)
Du anar inte hur fel du har :mad:

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
2564689 Femma är femma. Man räknar inte poäng i absoluta tal och jämför femteplatser med femteplatser. Eller en femteplats kanske är värd mer om man kommer från moppeklasserna?
Jämför man inte femteplatser med femteplatser? Vi gör ju just det och ser att det kan vara stora skillnader i utdelning vid samma poäng olika år.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2564751Men det är en jäkla skillnad på att lägga sig och att ge fan i att torpedera sin teamkollega, det torde till och med en 3-åring kunna räkna ut men inte Butter.
Varför älta detta? Allvarligt talat: vad tror du dig ha kommit fram till som Pedrosa inte visste men hade varit tacksam att veta innan loppet?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
2565025 Varför älta detta? Allvarligt talat: vad tror du dig ha kommit fram till som Pedrosa inte visste men hade varit tacksam att veta innan loppet?
Tänk om ändå Hayden torpederat Tummelisa. Då jävlar hade det ältats.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept