Visst, men då kan man ju framföra samma kritik till Hayden som höll på att knuffa av Pedrosa på samma ställe varvet innan. Även han en teamkamrat med chans på vm-titeln. Men visst i efterhand skulle han valt ett annat tillfälle att köra om.sandstream skrev:2565987Det håller jag med dig om till 100% men om man som bakomvarande känner sig snabbare än sin teamkollega (som dessutom har störst chans att vinna VM) väljer man ett bra ställe för att köra om vilket inte torde vara något problem för det fanns ju lite fler ställen att köra om på.
Nej, det är mest en massa dravel från mig och Valmers om hur dum Butter är.Zee skrev:2566001Har jag missat något viktigt de sista 10 sidorna?
Nyteknik skrev:2565773Tack för ännu ett i den långa raden av informativa och tänkvärda inlägg. Låt det fortsätta flöda och berika oss med din visdom.
Jag spelade in racet och har sett både omkörningarna ett flertal gånger och kan inte hitta något ojuste vid Haydens omkörning.samuel w skrev:2566002Visst, men då kan man ju framföra samma kritik till Hayden som höll på att knuffa av Pedrosa på samma ställe varvet innan. Även han en teamkamrat med chans på vm-titeln. Men visst i efterhand skulle han valt ett annat tillfälle att köra om.
IblandItssoeasy skrev:2566007Du är uppfriskande härligt dryg ibland!
Har inte sagt att den var ojuste men det jag menade var att han hade inga marginaler i den omkörningen heller och kunde lätt slutat på samma sätt, angående ta det lugnt kring teamkompisen.sandstream skrev:2566018Jag spelade in racet och har sett både omkörningarna ett flertal gånger och kan inte hitta något ojuste vid Haydens omkörning.
Hur som helst klarade sig båda genom kurvan när Hayden körde om och hade Butter gjort samma sak för att sedan köra ifrån Hayden och tex vinna loppet hade jag inte haft några som helst problem med det.
Ibland
Hayden gjorde en aggressiv omkörning (får gärna hända oftare) på Pedrosa. Speciellt med tanke på att de är teamkompisar. Han var mycket nära och gungade hela vägen till apex med bara några cm tillgodo på #26. Inget fel i det. Men eftersom Pedrosa (det är verkligen mot bättre vetande som jag ännu en gång ger mig in i ett försök att förklara denna uppenbara skitsak...) hade fått veta att HRC ogillade teamorders hade han ingen anledning att ta sig förbi Hayden med sillkesvantar eller vänta på att bli inbjuden att köra om. Han förberedde sig på en likadan manöver som NH gjorde varvet innan, blev överrumplad av NH´s sätt att bromsa/styra och resten vet vi. Som sagts till leda: jag förstår verkligen inte hur man kan kalla detta idioti, dumhet, efterblivenhet etc. Det var inte en tisdagsträning på Sviestad. Det var stenhård fight om titeln i MotoGP.sandstream skrev:2566018Jag spelade in racet och har sett både omkörningarna ett flertal gånger och kan inte hitta något ojuste vid Haydens omkörning.
Plöjer de ner mycket pengar i MotoGP??sandstream skrev:2564173De tycker inte jag heller om men jag har förståelse för det med tanke på vilka belopp tex Honda plöjer ner i MotoGP.
Några större marginaler kan man inte begära men så länge det går bra förstår jag inte vad det har med diskussionen att göra?samuel w skrev:2566023Har inte sagt att den var ojuste men det jag menade var att han hade inga marginaler i den omkörningen heller och kunde lätt slutat på samma sätt, angående ta det lugnt kring teamkompisen.
Även om du såklart överdriver en del så är det ju rätt dråpligt att Honda som enligt "kunniga bedömare" investerade många miljarder i utvecklingen av RC211V faktiskt blev ifrånkörda från första säsongen av Ducatis första försök att bygga en GP-prototyp och en V4.elwe skrev:2566058Plöjer de ner mycket pengar i MotoGP??
Det gör inte den lilla italienska fabriken som gör Ducati. De tar lite delar från landsvägshojarna, lägger till ett par cylindrar, sätter i en specialgjord kamaxel och vips så klår de alla andra märken alla dagar som de fått rätt däck
Nej, några silkesvantar hade han inte behövt ta fram, det hade räckt med att han kört förbi utan att torpedera Hayden.Nyteknik skrev:2566047Hayden gjorde en aggressiv omkörning (får gärna hända oftare) på Pedrosa. Speciellt med tanke på att de är teamkompisar. Han var mycket nära och gungade hela vägen till apex med bara några cm tillgodo på #26. Inget fel i det. Men eftersom Pedrosa (det är verkligen mot bättre vetande som jag ännu en gång ger mig in i ett försök att förklara denna uppenbara skitsak...) hade fått veta att HRC ogillade teamorders hade han ingen anledning att ta sig förbi Hayden med sillkesvantar eller vänta på att bli inbjuden att köra om.
Ja, det är helt fantastiskt hur många titlar de grappadrickande ingenjörerna från pastalandet har lyckats plocka hem i 500/MotoGP i modern tidelwe skrev:2566058Plöjer de ner mycket pengar i MotoGP??
Det gör inte den lilla italienska fabriken som gör Ducati. De tar lite delar från landsvägshojarna, lägger till ett par cylindrar, sätter i en specialgjord kamaxel och vips så klår de alla andra märken alla dagar som de fått rätt däck
Det var ett svar på ditt påstående att man bör ta det lugnt i omkörningarna av sin teamkamrat.sandstream skrev:2566061Några större marginaler kan man inte begära men så länge det går bra förstår jag inte vad det har med diskussionen att göra?
Menar du att Butter hade rätt att "hämnas" varvet efter?
Jag kanske skulle ha omformulerat sig till att man ska ge fan i att torpedera sin teamkamrat men då tjatar jag barasamuel w skrev:2566089Det var ett svar på ditt påstående att man bör ta det lugnt i omkörningarna av sin teamkamrat.
Hur många titlar har Ducati i klasser där reglementet inte skräddarsys för obsolet motorteknik?elwe skrev:2566058Plöjer de ner mycket pengar i MotoGP??
Det gör inte den lilla italienska fabriken som gör Ducati. De tar lite delar från landsvägshojarna, lägger till ett par cylindrar, sätter i en specialgjord kamaxel och vips så klår de alla andra märken alla dagar som de fått rätt däck
oFFkeFF skrev:2565831Jodå, Hayden har lyckats rätt bra med just det
Inte vinna så många iofs, men ta några pallplatser iaf.
Om du inte förstår det så kan du ju hålla dig utanför alla trådar som handlar om att köra syndigt fort/på bakhjulet mitt i stan/grisa allmänt i trafikensandstream skrev:2566061Några större marginaler kan man inte begära men så länge det går bra förstår jag inte vad det har med diskussionen att göra?
sandstream skrev:2566067Nej, några silkesvantar hade han inte behövt ta fram, det hade räckt med att han kört förbi utan att torpedera Hayden.
Precis som du har svårt att förstå någon annans synvinkel har jag svårt att förstå hur du kan bagatellisera det hela.
Det finns hur mycket plats som helst i kurva sex efter bakrakan. Det enda Tummelisa hade behövt göra efter att han begick sitt misstag under inbromsningen (som han själv pratat om) hade varit att släppa hojen rakt fram.oFFkeFF skrev:2566152Pedrosa skriver själv att det inte var något omkörningsförsök, tyckte inte heller det såg ut som det, utan bara att han antingen själv bromsade försent, eller att hayden kanske bromsade ett uns tidigare, gick omkull på framhjulet och kasade omkull både sig själv och hayden. Är iaf så jag tyckte det såg ut på tv.
Han var ju inte ens upp jämsides med hayden.
Haydens omkörning var hård, det var inte mycket pedrosa hade kvar av banan för att stanna kvar, uttryckt långt från idealspår iaf.
Klart man inte får hämnas, men haydens chansning var inte direkt hänsynsfull om man säger så..
Men det var säkert en komplott, yamaha pyntade pedrosa för att torpedera hayden..
madmagnus skrev:2566135hur har han kunnat ta 9 pallplatser ett år om han inte varit snabb ???
ojojoj vilka losers dom andra måste vara då!
valmers skrev:2566161Det finns hur mycket plats som helst i kurva sex efter bakrakan. Det enda Tummelisa hade behövt göra efter att han begick sitt misstag under inbromsningen (som han själv pratat om) hade varit att släppa hojen rakt fram.
Vad sägs om WSBK 2006? Mitt ibland alla ylande fyrpiparvalmers skrev:2566107Hur många titlar har Ducati i klasser där reglementet inte skräddarsys för obsolet motorteknik?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |