Moto GP Estoril -2006

Dr.Bike

Guest
elwe skrev:
2566182 Vad sägs om WSBK 2006? Mitt ibland alla ylande fyrpipar :)

Hur många cyllar har Duccen ElWe? ;)

Edit: F-låt såg inte att ni talade forntid...WSBK

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
2566180 Räta upp och släppa rakt fram hade fungerat utmärkt.

Så han skulle kört upprätt in i hayden istället?
De åkte olika spår och pedrosa låg på det innersta spåret, dessutom hade han redan lagt ner cykeln åt vänster, ingen flick över till höger i världen hade räddat situationen. Eller jo förresten, stålmannen hade räddats situationen..

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Dr.Bike skrev:
2566443 Hur många cyllar har Duccen ElWe? ;)

Edit: F-låt såg inte att ni talade forntid...WSBK
Ja, jo, det var ju flera veckor sedan .. och det räcker tydligen med två :D

Dr.Bike

Guest
elwe skrev:
2566514 Ja, jo, det var ju flera veckor sedan .. och det räcker tydligen med två :D

Jag förtydligar: Forntidsteknik. :blah Inte att HÄNDELSEN var forntid.

Minns då inga fyror fick ha mer än 750cc och Ducce hade handikapp med 1000. Alltid är det NÅT i reglementet som spelar Ducce i händerna.

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
valmers skrev:
2566466 Okej, du läste alltså inte vad jag skrev?
Jodå, du frågade och jag visste inte att du tyckte att japsen kör med gammal teknik i sina 1000 cc-hojar ... alla har ju samma reglemente.
Ok, det fanns twins innan det fanns fyrpipar så konfigurationen är ju äldre, men tydligen mer än fyrpiparna klarar av :)

Dr.Bike skrev:
2566526 Jag förtydligar: Forntidsteknik. :blah Inte att HÄNDELSEN var forntid.

Minns då inga fyror fick ha mer än 750cc och Ducce hade handikapp med 1000. Alltid är det NÅT i reglementet som spelar Ducce i händerna.
Kolla reglementet för i år då ... och kolla vem som vann :)

Last edited:

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
2566152 Pedrosa skriver själv att det inte var något omkörningsförsök, tyckte inte heller det såg ut som det, utan bara att han antingen själv bromsade försent, eller att hayden kanske bromsade ett uns tidigare, gick omkull på framhjulet och kasade omkull både sig själv och hayden.
Inget omkörningsförsök?
Hur i hela friden kan han då komma på innern och bromsa rakt in i Hayden?
Hayden såg ut att ta kurvan i normal fart och var på väg mot apex när kamikazesmurfen fortfarande bromsade på curbsen och gick omkull.
Dr.Bike skrev:
Lycka till med att få någon som har sett ljuset och känt själen att förstå det.
Själv kör jag Renualt och min bil är så klart bättre än en Mercedes för "vi" vann ju F1 VM :rolleyes:

madmagnus skrev:
2566135 hur har han kunnat ta 9 pallplatser ett år om han inte varit snabb ???
Jo du vet han fegar och tar häng på någon framför, det är busenkelt på den här nivån.

Bingo skrev:
2566139 Om du inte förstår det så kan du ju hålla dig utanför alla trådar som handlar om att köra syndigt fort/på bakhjulet mitt i stan/grisa allmänt i trafiken ;)
Nämnde någon att samuel_ws inlägg bara var ett svar på ditt påstående att man bör ta det lugnt när man kör om sin teamkamrat? :D
Hörru Bingo-Berra, hur vore det om du tillförde diskussionen något istället för att bara hacka på folk och tipsa dem om att få sig ett ligg? :6surkart

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2566668 Inget omkörningsförsök?
Hur i hela friden kan han då komma på innern och bromsa rakt in i Hayden?
Hayden såg ut att ta kurvan i normal fart och var på väg mot apex när kamikazesmurfen fortfarande bromsade på curbsen och gick omkull.

Olika spår in i böj, pedrosa med högre fart. Skulle kunna vara ett omkörningsförsök, hayden lämnar rätt mycket plats på innern trots allt, dock går pedrosa upp på linjen/kurbsen. Kollar man på reprisen ser det inte direkt okontrollerat/för fort ut innan det släpper för pedrosa.
Om man kollar reprisen ser man också väldigt tydligt att det iaf inte är frågan om 30km+ för fort och torpedering, utan ett framhjulssläpp på innern.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
oFFkeFF skrev:
2566922
Om man kollar reprisen ser man också väldigt tydligt att det iaf inte är frågan om 30km+ för fort och torpedering, utan ett framhjulssläpp på innern.

Som Offknuff skriver så inte f*n drar Pedrosa Hayden upprätt rakt in i sidan.
Så en "Regelrätt" torpedering vill jag inte kalla det!!!

Men mycket gnäll för att det är i slutet av säsongen och inte i början som efter race 1 där rossi blev avsatt och tog sig upp och körde i mål med 2 poäng!!!

Undrar vad inga namn nämnda skrev då?
Rossi får väl skylla sig själv eller nåt sånt för att han racade!!!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
Hörru Bingo-Berra, hur vore det om du tillförde diskussionen något istället för att bara hacka på folk och tipsa dem om att få sig ett ligg? :6surkart
Tillföra den här "diskussionen" något? Säg att du skojar :)

Jag har kollat på sekvensen flera gånger och det enda jag sett är att Pedrosa (Tummelisa alltså) går omkull och in i Hayden. Tråkigt, men vad finns det mer att säga om incidenten som sådan? Ska jag ge mig in i en diskussion med dig och valmers om huruvida det var ett omkörningsförsök eller ej? Nä, gud bevare mig för sånt!

Jag anser inte att hitta på och i oändlighet repetera barnsliga öknamn är att tillföra något. Det vill jag snarare likna vid självförnedring.

Vad mer kan jag säga...

Ja, utom det alltså att det valmers behöver inte är ett ligg utan betydligt mer verkningsfulla medel - psykofarmaka, frälsning i Jesus eller en snäll tjej :D

sandstream

Guest
Bingo skrev:
Jag har kollat på sekvensen flera gånger och det enda jag sett är att Pedrosa (Tummelisa alltså) går omkull och in i Hayden. Tråkigt, men vad finns det mer att säga om incidenten som sådan? Ska jag ge mig in i en diskussion med dig och valmers om huruvida det var ett omkörningsförsök eller ej? Nä, gud bevare mig för sånt!
Klart du ska!
Ju fler kockar ju sämre soppa :D
Michelle No2 skrev:
Undrar vad inga namn nämnda skrev då?
Rossi får väl skylla sig själv eller nåt sånt för att han racade!!!
Att krocka i första kurvan efter starten är exakt samma sak som att få teamkollegan i sidan i näst sista racet bra många varv efter starten :rolleyes:

oFFkeFF skrev:
2566922 Olika spår in i böj, pedrosa med högre fart. Skulle kunna vara ett omkörningsförsök, hayden lämnar rätt mycket plats på innern trots allt, dock går pedrosa upp på linjen/kurbsen. Kollar man på reprisen ser det inte direkt okontrollerat/för fort ut innan det släpper för pedrosa. Om man kollar reprisen ser man också väldigt tydligt att det iaf inte är frågan om 30km+ för fort och torpedering, utan ett framhjulssläpp på innern.
Går regelbundet hos optikern och har rätt styrka på linserna men jag måste nog ta ett snack med dem nästa gång för så där såg det inte ut på min TV.
Lämnar rätt mycket plats på innern, ja det brukar man göra om man ska ta en kurva i normal fart om det inte handlar om ren defensiv körning.
En kamkikazesmurf på innern var nog det sista Hayden hade väntat sig.

Last edited:

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
sandstream skrev:
2566668
Lycka till med att få någon som har sett ljuset och känt själen att förstå det.
Själv kör jag Renualt och min bil är så klart bättre än en Mercedes för "vi" vann ju F1 VM :rolleyes:
Hmmm ... visste inte du heller något om reglerna 2006? Och vem som vann ...
Fan, jag trodde du var insatt i hur det är ...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
På tal om allt o inget så ser jag på Hondas officiella sida att Dani tappat i vikt. Har för mig att det var 47kg i våras, nu 43kg :näsblod

http://world.honda.com/WGP/member/

Dani Pedrosa

Date of birth : September 29, 1985
Nationality : Spain
Height : 158cm
Weight : 43kg

Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
elwe skrev:
2566058 Plöjer de ner mycket pengar i MotoGP??
Det gör inte den lilla italienska fabriken som gör Ducati. De tar lite delar från landsvägshojarna, lägger till ett par cylindrar, sätter i en specialgjord kamaxel och vips så klår de alla andra märken alla dagar som de fått rätt däck :D

och faaan vad det svider i ögonen hos vissa...:hihi

elwe skrev:
2566182 Vad sägs om WSBK 2006? Mitt ibland alla ylande fyrpipar :)

oooooj, vad det svider...:rofl

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Pedrosa kör aldrig på curbsen, visst han kör fort men inte okontrollerat fort. Han kör på någon slags ojämnhet som gör att hans framhjul sticker. Knappast tal om någon torpedering.

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Bingo skrev:
2567006Jag har kollat på sekvensen flera gånger och det enda jag sett är att Pedrosa (Tummelisa alltså) går omkull och in i Hayden. Tråkigt, men vad finns det mer att säga om incidenten som sådan? :D

Precis, nån torpedering var det iaf inte...

Dr.Bike skrev:
2566526Alltid är det NÅT i reglementet som spelar Ducce i händerna.

Reglementet är lika för alla..., man får helt enkelt bygga hojar efter det:pannkyss

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
*Superlight* skrev:
2567226Reglementet är lika för alla..., man får helt enkelt bygga hojar efter det:pannkyss
Jäpp, det gav oss TL1000R och VTR SP-1 bl.a.

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
RedBaron skrev:
2567297 Jäpp, det gav oss TL1000R och VTR SP-1 bl.a.

Precis :tummenupp

Att dom sen har valt att tävla med R4:eek:r är ju deras eget val, det är ju inte reglemetet som tvingat dom...

Dr.Bike

Guest
*Superlight* skrev:
2567326 Precis :tummenupp

Att dom sen har valt att tävla med R4:eek:r är ju deras eget val, det är ju inte reglemetet som tvingat dom...

Du kunde inte låta bli att hålla med va? :lol

Ducati gör det bra. Men nu bör de väl i rimlighetens namn kramat ur all tillgänglig potential ur en 1000cc twin?
Hästar är som sagt inte allt och det är ju KUL att inte alla måste följa samma koncept.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024