Räta upp och släppa rakt fram hade fungerat utmärkt.oFFkeFF skrev:2566163Han låg dock på innern om hayden, där fanns ingen plats..
Räta upp och släppa rakt fram hade fungerat utmärkt.oFFkeFF skrev:2566163Han låg dock på innern om hayden, där fanns ingen plats..
elwe skrev:2566182Vad sägs om WSBK 2006? Mitt ibland alla ylande fyrpipar
valmers skrev:2566180Räta upp och släppa rakt fram hade fungerat utmärkt.
Okej, du läste alltså inte vad jag skrev?elwe skrev:2566182Vad sägs om WSBK 2006? Mitt ibland alla ylande fyrpipar
Ja, jo, det var ju flera veckor sedan .. och det räcker tydligen med tvåDr.Bike skrev:2566443Hur många cyllar har Duccen ElWe?
Edit: F-låt såg inte att ni talade forntid...WSBK
elwe skrev:2566514Ja, jo, det var ju flera veckor sedan .. och det räcker tydligen med två
Jodå, du frågade och jag visste inte att du tyckte att japsen kör med gammal teknik i sina 1000 cc-hojar ... alla har ju samma reglemente.valmers skrev:2566466Okej, du läste alltså inte vad jag skrev?
Kolla reglementet för i år då ... och kolla vem som vannDr.Bike skrev:2566526Jag förtydligar: Forntidsteknik. Inte att HÄNDELSEN var forntid.
Minns då inga fyror fick ha mer än 750cc och Ducce hade handikapp med 1000. Alltid är det NÅT i reglementet som spelar Ducce i händerna.
Inget omkörningsförsök?oFFkeFF skrev:2566152Pedrosa skriver själv att det inte var något omkörningsförsök, tyckte inte heller det såg ut som det, utan bara att han antingen själv bromsade försent, eller att hayden kanske bromsade ett uns tidigare, gick omkull på framhjulet och kasade omkull både sig själv och hayden.
Lycka till med att få någon som har sett ljuset och känt själen att förstå det.Dr.Bike skrev:Minns då inga fyror fick ha mer än 750cc och Ducce hade handikapp med 1000. Alltid är det NÅT i reglementet som spelar Ducce i händerna.
Jo du vet han fegar och tar häng på någon framför, det är busenkelt på den här nivån.madmagnus skrev:2566135hur har han kunnat ta 9 pallplatser ett år om han inte varit snabb ???
Hörru Bingo-Berra, hur vore det om du tillförde diskussionen något istället för att bara hacka på folk och tipsa dem om att få sig ett ligg?Bingo skrev:2566139Om du inte förstår det så kan du ju hålla dig utanför alla trådar som handlar om att köra syndigt fort/på bakhjulet mitt i stan/grisa allmänt i trafiken
Nämnde någon att samuel_ws inlägg bara var ett svar på ditt påstående att man bör ta det lugnt när man kör om sin teamkamrat?
sandstream skrev:2566668Inget omkörningsförsök?
Hur i hela friden kan han då komma på innern och bromsa rakt in i Hayden?
Hayden såg ut att ta kurvan i normal fart och var på väg mot apex när kamikazesmurfen fortfarande bromsade på curbsen och gick omkull.
oFFkeFF skrev:2566922
Om man kollar reprisen ser man också väldigt tydligt att det iaf inte är frågan om 30km+ för fort och torpedering, utan ett framhjulssläpp på innern.
Tillföra den här "diskussionen" något? Säg att du skojarsandstream skrev:Hörru Bingo-Berra, hur vore det om du tillförde diskussionen något istället för att bara hacka på folk och tipsa dem om att få sig ett ligg?
Klart du ska!Bingo skrev:Jag har kollat på sekvensen flera gånger och det enda jag sett är att Pedrosa (Tummelisa alltså) går omkull och in i Hayden. Tråkigt, men vad finns det mer att säga om incidenten som sådan? Ska jag ge mig in i en diskussion med dig och valmers om huruvida det var ett omkörningsförsök eller ej? Nä, gud bevare mig för sånt!
Att krocka i första kurvan efter starten är exakt samma sak som att få teamkollegan i sidan i näst sista racet bra många varv efter startenMichelle No2 skrev:Undrar vad inga namn nämnda skrev då?
Rossi får väl skylla sig själv eller nåt sånt för att han racade!!!
Går regelbundet hos optikern och har rätt styrka på linserna men jag måste nog ta ett snack med dem nästa gång för så där såg det inte ut på min TV.oFFkeFF skrev:2566922Olika spår in i böj, pedrosa med högre fart. Skulle kunna vara ett omkörningsförsök, hayden lämnar rätt mycket plats på innern trots allt, dock går pedrosa upp på linjen/kurbsen. Kollar man på reprisen ser det inte direkt okontrollerat/för fort ut innan det släpper för pedrosa. Om man kollar reprisen ser man också väldigt tydligt att det iaf inte är frågan om 30km+ för fort och torpedering, utan ett framhjulssläpp på innern.
Hmmm ... visste inte du heller något om reglerna 2006? Och vem som vann ...sandstream skrev:2566668
Lycka till med att få någon som har sett ljuset och känt själen att förstå det.
Själv kör jag Renualt och min bil är så klart bättre än en Mercedes för "vi" vann ju F1 VM
elwe skrev:2566058Plöjer de ner mycket pengar i MotoGP??
Det gör inte den lilla italienska fabriken som gör Ducati. De tar lite delar från landsvägshojarna, lägger till ett par cylindrar, sätter i en specialgjord kamaxel och vips så klår de alla andra märken alla dagar som de fått rätt däck
elwe skrev:2566182Vad sägs om WSBK 2006? Mitt ibland alla ylande fyrpipar
Bingo skrev:2567006Jag har kollat på sekvensen flera gånger och det enda jag sett är att Pedrosa (Tummelisa alltså) går omkull och in i Hayden. Tråkigt, men vad finns det mer att säga om incidenten som sådan?
Dr.Bike skrev:2566526Alltid är det NÅT i reglementet som spelar Ducce i händerna.
Jäpp, det gav oss TL1000R och VTR SP-1 bl.a.*Superlight* skrev:2567226Reglementet är lika för alla..., man får helt enkelt bygga hojar efter det
RedBaron skrev:2567297Jäpp, det gav oss TL1000R och VTR SP-1 bl.a.
*Superlight* skrev:2567326Precis
Att dom sen har valt att tävla med R4r är ju deras eget val, det är ju inte reglemetet som tvingat dom...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |