Moto GP Estoril -2006

sandstream

Guest
elwe skrev:
2567155 Hmmm ... visste inte du heller något om reglerna 2006? Och vem som vann ... Fan, jag trodde du var insatt i hur det är ...
Du började skriva om MotoGP i en tråd om MotoGP och när du insåg att Ducati faktiskt inte har vunnit någon titel i modern tid så börjar du svamla om WSBK.
Kan du inte be Swedie om ett Ducati-forum där ni kan klappa varandra på axeln istället?

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Dr.Bike skrev:
2567379 Du kunde inte låta bli att hålla med va? :lol

Ducati gör det bra. Men nu bör de väl i rimlighetens namn kramat ur all tillgänglig potential ur en 1000cc twin?
Hästar är som sagt inte allt och det är ju KUL att inte alla måste följa samma koncept.

Självklart kunde jag inte låta bli :D

Sen är det ju alltid kul med "underdogs" som vinner, oavsett märke :)

Hade det inte varit för Capirex skada så hade Ducati kammat hem totalseger i MotoGp också :yoparty

sandstream

Guest
*Superlight* skrev:
Sen är det ju alltid kul med "underdogs" som vinner, oavsett märke :)
Ducati är ingen "underdog", det är däremot Ilmor om du nu vet vilka de är :rolleyes:
*Superlight* skrev:
Hade det inte varit för Capirex skada så hade Ducati kammat hem totalseger i MotoGp också :yoparty
Ja jäklar vilken koll en del har :rofl

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
sandstream skrev:
2567393 Du började skriva om MotoGP i en tråd om MotoGP och när du insåg att Ducati faktiskt inte har vunnit någon titel i modern tid så börjar du svamla om WSBK.
Kan du inte be Swedie om ett Ducati-forum där ni kan klappa varandra på axeln istället?
Jag bara svarade på en enkel fråga :)
Och som *SL* sa, Capirex hade varit i topp om inte Sete, teamkompisen, hade tryckt till Capirex. Det är MINST lika sant som att Hayden skulle ha vunnit om inte Pedro råkat stöta till hans bakhjul ...

sandstream skrev:
2567404 Ducati är ingen "underdog", det är däremot Ilmor om du nu vet vilka de är :rolleyes:
Ja jäklar vilken koll en del har :rofl
En liten fabrik som gör relativt få hojar och som trots det ledde både MotoGP och WSBK i våras. Ingen Underdog?
Sedan pratas det alldeles för lite om Suzuki tycker jag ... kanske inte finns så mycket att säga sen Barry Sheene var igång :)
Jo, BlåVitt såldes ju i mängder av Konsum till dem som gärna betalade mindre för att få låg kvalitet ... annars kommer jag inte på något mer som associerar ...

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Martin skrev:
2567218 Pedrosa kör aldrig på curbsen, visst han kör fort men inte okontrollerat fort. Han kör på någon slags ojämnhet som gör att hans framhjul sticker. Knappast tal om någon torpedering.
Jo, tjena. Framhjulet lyfts av curbsen, sedan är det godnatt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2567127
Går regelbundet hos optikern och har rätt styrka på linserna men jag måste nog ta ett snack med dem nästa gång för så där såg det inte ut på min TV.
Lämnar rätt mycket plats på innern, ja det brukar man göra om man ska ta en kurva i normal fart om det inte handlar om ren defensiv körning.
En kamkikazesmurf på innern var nog det sista Hayden hade väntat sig.

Dags att byta optiker, sekvensen finns på motogp.com att se åter igen, från flera vinklar samt i slowmotion.

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
2567554 Dags att byta optiker, sekvensen finns på motogp.com att se åter igen, från flera vinklar samt i slowmotion.
Tror inte det är min linser det är fel på...

@elwe: Vill du diskutera just Ducati inom MotoGP och WSBK tycker jag att du ska skapa en egen tråd för det och inte spamma den här.

Last edited:

sandstream

Guest
Martin skrev:
2567218 Pedrosa kör aldrig på curbsen, visst han kör fort men inte okontrollerat fort. Han kör på någon slags ojämnhet som gör att hans framhjul sticker. Knappast tal om någon torpedering.
Ta med dig offkeff till optikern :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2567557 Tror inte det är min linser det är fel på...

@elwe: Vill du diskutera just Ducati inom MotoGP och WSBK tycker jag att du ska skapa en egen tråd för det och inte spamma den här.

Ja, synproblem kan orsakas av fler orsaker, som inte linser hjälper för :tungan

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2567562 Ta med dig offkeff till optikern :tummenupp

Behöver ingen optiker när farsan är ögonläkare och en av de främsta i sverige på laseroperationer :tungan
Men jag behöver varken linser eller operation för att se på videon att det inte är ett stort misstag som pedrosa gör när han vurpar, sen att konsekvenserna av det lilla misstaget blir stort är en helt annan femma.

valmers skrev:
2567565 Blårök exempelvis.

Orsakar inga synproblem, sen verkar det vara helt andra dimmor som förblindar dig och sandstream..

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
*Superlight* skrev:
2567402 Hade det inte varit för Capirex skada så hade Ducati kammat hem totalseger i MotoGp också :yoparty

if my aunt had balls she'd be my uncle

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sandstream skrev:
2567557 Tror inte det är min linser det är fel på...

...

Du ska kolla på Pedrosa och inte på Hayden i den sekvensen! ;)

(vissa verkar ha svårt att slita ögonen ifrån just Hayden..) :tungan

Bifogat

• hay.JPG
    hay.JPG
    59.4 KB · Visningar: 53

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
valmers skrev:
2566180 Räta upp och släppa rakt fram hade fungerat utmärkt.

Hur skulle det gå till när han (Butter) går för snabbt in i kurvan och bromsar på sig så framtofflan släpper? :confused:

Han försökte väl bromsa och räta upp, men misslyckades. Kapitalt. Eller vad menar du?

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
#1000 !!!
Vad vann jag ???

Det är väl bara att inse att Butter tycker det går för fort i MotoGP och vill tillbaks till 250-tvitakt. Nu valde han att trycka av sig själv och Mr Pepsodent där det inte verkade så farligt att ramla.
Genom att göra detta bevisade han att han är görasnabb (tom snabbare än Mr Tandblekning) och att hans körstil är överlägsen i 250. Typ.

//P

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept