Moto GP Estoril -2006

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
HRC säger att dom inte kan hjälpa Hayden med dom kopplingsproblemen han har.

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,28910-2399603,00.html



Från torsdagens presskonferans.

Nicky Hayden
“I mean I’d be fooling myself if I said, 'you know, just another race, just a couple more races,' Yeah, you know, it’s exciting to be a part of it and definitely just try to have fun, enjoy the ride. You know definitely it is important. I definitely know what this means, so need, you know, two really good races. But the thing is is it’s not like you can really do anything different or... you know what I mean? I always try my hardest. So it’s not like I really can change anything or try to do something different. Just try to be smart and definitely no mistakes and see what happens.”

“Hollywood script would be close it out, I mean I can only control what I can do.”

“I expect it to be to go down possibly to the last-lap shootout at Valencia, which would be alright too, So either way we’ll have to just bring all we got and be prepared for anything.”

“You know, definitely can’t afford to do a clutch slip off the line or what else, We got some new stuff to try in the morning, definitely some different plates that not only will work good on the start; hopefully after I do a start it will work good in the race. Because we definitely had a few problems this year and really have been fortunate in a way not to have a DNF. So now one of those would be a disaster, so we definitely got something new to try. And I believe in Honda. I know that they got people there that can do it, it’s just getting the right places. Hopefully it’s all sorted out in the morning and definitely I’ll feel a lot better if I got something I can start.”

“You know, Estoril hasn’t been the greatest track for me, But Valencia is a track I really like. Man, I’m just really looking forward to these last two races. I mean this is the opportunity of a lifetime and I want to take advantage of it.”


Rätt många "you know" i den där! :D
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Axxexs skrev:
2534912
Rätt många "you know" i den där! :D
bara att låta abstraktionen infalla under beteckningen för filosofi. Nicky har ett odödligt språk passande likt personligheten på o vid sidan av banan :tummenupp
 

zeetX

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1
valmers skrev:
2534537 Hotellet, som syns långt i bakgrunden på sista bilden på Jorge Lorenzo, har jag bott på. Då ölade jag med Jean Alesi i hotellbaren. Vänligen notera i era intresseböcker.

Vem fan är Jean Alesi??
Kör han hoj??
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Busaberg skrev:
2534793 Och hur ofta har Kenny Jnr kört ifrån Rossi om man räknar bort Rossis debutsäsong i 500 då Kenny tog guldet?

Kenny är ödmjuk och realistisk, och han är en av de mest erfarna
förarna i cirkusen och fd världsmästare. Så han har rätt till en åsikt
och värd att lyssna på även om han bara gjort det som ingen
annan gjort och bara en gång för länge sedan.

(varit bättre än Rossi över en hel säsong)

Hayden skrev:
Just try to be smart and definitely no mistakes and see what happens.
...
I expect it to be to go down possibly to the last-lap shootout at Valencia,

Han har redan förlorat Estoril, kan bara hoppas på att Rossi klantar sig.
Jag har sagt det förr: jag tror det bästa som kan hända Hayden är att
han förlorar VM-ledningen på Estoril med några poäng. Om han inte
längre har något att förlora i Valencia så kanske han slutar tänka som
en ängsligt barn.

Valencia, magnifico, voy a estar allí! :yoparty
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
valmers skrev:
2534537 Hotellet, som syns långt i bakgrunden på sista bilden på Jorge Lorenzo, har jag bott på. Då ölade jag med Jean Alesi i hotellbaren. Vänligen notera i era intresseböcker.
Det var när du lirade golf på Penha Longa va? :hihi
Kan se valmers i baren iklädd vita plusforus, rutiga knästrumpor, rosa Lacoste tenniströja samt en liten nätt solskärm med "Titleist" på. Kinbagen står parkerad intill honom där han läppjar på en öl i solen på terassen.
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
...och meningen med det inlägget var..? :va
Att belysa din och NyTekniks fjantiga inställning till att man måste se ut som huggen ur ett granitblock för att och var bra på att köra hoj.
Ta det inte så hårt, både du och jag vet att jag alltid har rätt :pannkyss
gthyni skrev:
2535453 Kenny är ödmjuk och realistisk, och han är en av de mest erfarna förarna i cirkusen och fd världsmästare. Så han har rätt till en åsikt och värd att lyssna på även om han bara gjort det som ingen annan gjort och bara en gång för länge sedan.
(varit bättre än Rossi över en hel säsong)
Ja, det var en sanslös bedrift, slå en rookie över en hel säsong :rolleyes:
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
sandstream skrev:
2535483
Ja, det var en sanslös bedrift, slå en rookie över en hel säsong :rolleyes:

Ingen annan har gjort det, varken då eller senare :fakta

Och just sådana kommentarer gör att ni kanske ska läsa
Kenny kommentar igen. Han tog VM-bucklan men får dålig
kredit för det. Han vet att det minsta Hayden behöver göra
för att inte bli en parentes i historieböcker är att vinna de 2
återstående racen och verkligen visa att han är bättre än Rossi
i år. Annars är det bara racingnördar (även kallade talibaner) som
minns vem som vann VM 2006 om 3 år.

Maverick_ou812 skrev:
2535465 Det var när du lirade golf på Penha Longa va? :hihi
Kan se valmers i baren iklädd vita plusforus, rutiga knästrumpor, rosa Lacoste tenniströja samt en liten nätt solskärm med "Titleist" på. Kinbagen står parkerad intill honom där han läppjar på en öl i solen på terassen.

sista bisatsen var det enda jag förstod av det där.
du verkar lite för bevandrad i moderatbandy för att tracka andra :tungan
 
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
gthyni skrev:
2535530 Ingen annan har gjort det, varken då eller senare :fakta

Och just sådana kommentarer gör att ni kanske ska läsa
Kenny kommentar igen. Han tog VM-bucklan men får dålig
kredit för det. Han vet att det minsta Hayden behöver göra
för att inte bli en parentes i historieböcker är att vinna de 2
återstående racen och verkligen visa att han är bättre än Rossi
i år. Annars är det bara racingnördar (även kallade talibaner) som
minns vem som vann VM 2006 om 3 år.
Självklart är det få som bryr sig,just för att det var Rossis debutsäsong.Sen är det säkert jobbigt för Kenny JNR att Hayden kört åttor runt honom sen han kom till Motogp.Förövrigt skiter jag i vem som vinner VM,skulle varit kul med Capirossi överst isåfall.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Busaberg skrev:
2535560 Självklart är det få som bryr sig, just för att det var Rossis debutsäsong. Sen är det säkert jobbigt för Kenny JNR att Hayden kört åttor runt honom sen han kom till Motogp.Förövrigt skiter jag i vem som vinner VM,skulle varit kul med Capirossi överst isåfall.
Visst kan man skoja och överdriva för effektens skull. Jag skriver till exempel ofta att Hayden är en pinsam parantes. Men någon som ligger två i sammandraget med den konkurrens som råder i MotoGP är såklart grym. Men vi tycker olika om olika typer av förare och det färgar hur vi uttrycker oss.

Roberts var bäst i 500 den säsongen han vann. Han vann inte för att andra hade osis eller för att hans hoj var överlägsen. Han var bäst och den som förnekar det skyltar med sin egen okunnighet.

Utveckla gärna det där med att Hayden kör åttor runt Roberts och hur du förhåller dig till deras respektive tillgängliga resurser.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2535483 Att belysa din och NyTekniks...
Du gillar verkligen att klumpa ihop folk. Var hittar du fler poster som stöder det påståendet? Att jag tyckte att ett par bilder på min favorit Doohan passade in bra där bör inte genast resultera i nedlåtande kommentarer från din sida.
 

sandstream

Guest
gthyni skrev:
2535530 Ingen annan har gjort det, varken då eller senare :fakta
Och just sådana kommentarer gör att ni kanske ska läsa
Kenny kommentar igen. Han tog VM-bucklan men får dålig
kredit för det.
Och anledningen till att han inte får den credit han "förtjänar" är ju att Doohan hade slutat och att Rossi var rookie. Hade KR Jr vunnit tex 2004 med en frisk Rossi hade saken varit annorlunda.
Å andra sidan är det ju inte Roberts "fel" att han vann det året, han är trots allt världsmästare och det kan ingen ta ifrån honom oavsett förutsättningarna.
Neutral skrev:
2535644 Du gillar verkligen att klumpa ihop folk. Var hittar du fler poster som stöder det påståendet? Att jag tyckte att ett par bilder på min favorit Doohan passade in bra där bör inte genast resultera i nedlåtande kommentarer från din sida.
Det är erat Hayden-hat som för min del förenar er och de tar sig ibland ganska larviga uttryck.
Det var inte min mening att vara nedlåtande i ordets rätt bemärkelse, ber om ursäkt om du uppfattade det så :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
gthyni skrev:
2535530sista bisatsen var det enda jag förstod av det där.
du verkar lite för bevandrad i moderatbandy för att tracka andra :tungan
:D Trackade inte, fick bara en syn för mina ögon.

Åter till ämnet, hoppas Melandri och capirex blandar sig i det hela så att avslutningen på Valencia blir det mest spännande loppet man kan tänka sig.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2535686 Det är erat Hayden-hat...
Nu gör du det igen! Jag hatar inte Hayden, jag ogillar honom inte ens - inte det minsta. Däremot tyckte jag det var lustigt att han har rakade ben, inte riktigt samma sak som hat dock. :rolleyes: Jag tycker inte heller NT verkar hata Hayden, den enda som ger uttryck för några sådana känslor för någon de aldrig träffat är Valmers med sin fixering vid Biaggi. För att förtydliga ytterligare så gillar jag inte Biaggi något speciellt heller, tycker bara att det är självklart att han hör hemma i MotoGP så länge sämre förare kör där.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Axxexs skrev:
2534912

Rätt många "you know" i den där! :D

Det verkar som att de skrivit ordagrant vad han har sagt. Det är nästan helt hopplöst att läsa sådan text för att man pratar på ett helt annat sätt än man skriver.

Jag märkte det när jag skrev uppsats på universitetet för vi gjorde intervjuer som bandades och sedan skriver man ut intervjuerna ordagrant och det är nästan hopplöst att läsa. Man avslutar inga meningar, man lägger in en massa konstiga ord, det blir osammanhängande osv men under intervjun upplevs det inte alls som konstigt. Det är bara så att det är väldigt stor skillnad mellan talspråk och skriftspråk.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
zeetX skrev:
2535431 Vem fan är Jean Alesi??
Kör han hoj??
Nej Jean Alesi kör inte hoj, han är avdankad F1-förare, i min bok en av de som körde riktigt hårt. Inte den bästa, inget finlir, bar en som körde jävligt hårt och inte duckade för något eller någon. Lite McCoy, om du förstår vad jag menar? Duktig förare som kör hårt, spektakulärt och publikfriande men som saknar den där komplette förarens allsidighet som krävs för att vinna i det långa loppet och för att kunna få höga positioner i de historiska resultatlistorna. Han körde Ferrari ihop med Alain Prost, verkligen Skilda Världar, Prost kör som Biaggi, mjuuukt och vackert, ungefär som att sitta och titta på en solnedgång.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2535686 Det är erat Hayden-hat som för min del förenar er och de tar sig ibland ganska larviga uttryck.
Det är ju tur att det bara är "Hayden-hatet" som tar sig larviga uttryck..

SJu minuter kvar till det näst intressantaste i helgen.

494850_10123.jpg
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Teddy skrev:
2535775 Inte den bästa, inget finlir, bar en som körde jävligt hårt och inte duckade för något eller någon.
Kommer du ihåg hur han höll ratten? Fem i ett typ. Väldigt ryckiga rattrörelser också när han parerade. Klart underhållande. :tummenupp
 

sin_bano

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
CBR 900 RR
ska bli skitkul att se Gary MycCoy köra igen, visserligen på en 800cc men han lär ju vara grym ändå!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sin_bano skrev:
2535876 ska bli skitkul att se Gary MycCoy köra igen, visserligen på en 800cc men han lär ju vara grym ändå!
Just nu snabbare än Ellison, Cardoso och Elias, som verkar haft problem för han är elva sekunder bakom.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top