Nyteknik
Bannad
Ha ha - och man kan föreställa sig blicken. Skitkul...Neutral skrev:2535793Kommer du ihåg hur han höll ratten? Fem i ett typ. Väldigt ryckiga rattrörelser också när han parerade. Klart underhållande.
Ha ha - och man kan föreställa sig blicken. Skitkul...Neutral skrev:2535793Kommer du ihåg hur han höll ratten? Fem i ett typ. Väldigt ryckiga rattrörelser också när han parerade. Klart underhållande.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2534912&postcount=121Nyteknik skrev:2535922Ha ha, jänkarna förbereder redan ursäkter. Honda kan inte fixa Haydens unikt konstiga koppling.
http://www.superbikeplanet.com/2006/Oct/061012s.htm
Det är väl smått osannolikt med tanke på att:Gustav O skrev:2535960McCoy är ju bara 3,8 sekunder efter just nu. Helt OK för en helt NY hoj.
Jag jämför bara poängsammanställningen dom senaste säsongerna.Eftersom det tydligen inte spelade någon roll att Rossi var 500-rookie det år Kenny körde ifrån honom(jämför deras resultat 2001 tex)behöver man inte ta med i beräkningen att Hayden kört för ett resursstarkare team heller.Nyteknik skrev:2535632
Utveckla gärna det där med att Hayden kör åttor runt Roberts och hur du förhåller dig till deras respektive tillgängliga resurser.
McCoy är 30 km/h men bara 2 sek långsammare än Roberts.Gustav O skrev:2535998Fp1....
Fast det där är bara "last speed" och McCoys sista varv var ju på ..1.52 så toppfarten vid fullt ös är nog betydligt bättre, komemr ju snart på www.motogp.com så kan man jämföra.Nyteknik skrev:2536032McCoy är 30 km/h men bara 2 sek långsammare än Roberts.
Det var enligt dig en lika begränsande faktor för Rossi att vara rookie i 500 hos Burgess och Doohan som det är nu för Roberts att inte ha samma resurser som Repsol-Honda? Så är det förstås inte och det vet du lika väl som alla andra. Eftersom Roberts flera gånger i år har visat att han över ett helt race kör lika fort eller fortare än Hayden är det förstås intressant att reflektera över hans teams avsevärt mindre resurser för utveckling och tester och vad han (Roberts Jr) hade kunnat göra i ett HRC-team.Busaberg skrev:2536021Jag jämför bara poängsammanställningen dom senaste säsongerna.Eftersom det tydligen inte spelade någon roll att Rossi var 500-rookie det år Kenny körde ifrån honom(jämför deras resultat 2001 tex)behöver man inte ta med i beräkningen att Hayden kört för ett resursstarkare team heller.
Suzuki har säkert bättre resurser än KR.Varför har han inte gjort något större väsen av sig där dom senaste säsongerna?Nyteknik skrev:2536042Eftersom Roberts flera gånger i år har visat att han över ett helt race kör lika fort eller fortare än Hayden är det förstås intressant att reflektera över hans teams avsevärt mindre resurser för utveckling och tester och vad han (Roberts Jr) hade kunnat göra i ett HRC-team.
Du ger själv svar på frågan: därför att Suzuki inte har haft bättre resurser att ta fram en konkurrensduglig motoryckel. Gibernaus byte från Suzuki till Honda säger allt om hur duglig Suzukin var. Att Roberts kan bygga bra motorycklar med de medel som står till buds vet vi sedan KR3-eran. Men som sagt: hans medel är inte lika stora som Repsol-Honda.Busaberg skrev:2536077Suzuki har säkert bättre resurser än KR.Varför har han inte gjort något större väsen av sig där dom senaste säsongerna?
Resurser har de nog men inte kunnandet.Nyteknik skrev:2536086Du ger själv svar på frågan: därför att Suzuki inte har haft bättre resurser att ta fram en konkurrensduglig motoryckel. Gibernaus byte från Suzuki till Honda säger allt om hur duglig Suzukin var. Att Roberts kan bygga bra motorycklar med de medel som står till buds vet vi sedan KR3-eran. Men som sagt: hans medel är inte lika stora som Repsol-Honda.
Det är det jag menar: resurser kan vara både ekonomiska och mänskliga. Vilka individer som medverkar i ett projekt är förstås minst lika viktigt som hur mycket pengar man har att göra av med. Suzuki hade under många år fel personer som ledde utvecklingen. Kawasaki verkar inte heller ha rätt personer på "ledande befattningar".Gustav O skrev:2536092Resurser har de nog men inte kunnandet.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |