Moto GP - Gran Premi Cinzano de Catalunya

Vinnare Catalunya 08

• Antal röstningar
    0

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Stabilt men tråkigt bra kört av Pedrosa :gnissla

Kampen mellan Rossi och Stoner var ju dock ganska underhållande :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Grymt bra kört av Pedrosa! Påminde om Doohan, gastkramande att se om de klarar det då de inte taktiskt försöker hålla luckan stadig utan bara ökar den hela tiden. Då de är utan referenser att åka på kan de ju vurpa när som helst.

Som sagt, byt plats på Dovi och Hayden.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Måste bara säga, Tack eurosport för Johan Stigefelt ( gäsp )
Bra kört av Pedrosa :tummenupp

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Instämmer och i min enfald trodde jag naturligtvis att dom har information att Gull och Watz har fått wildcard till Assen och ösa ut reklam om det med tanke på att dom ondgör sig över det dåliga massmediala och sponsorintresset i Sverige. Inte ett jävla ord om detta. Uruselt!!!!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Han har ju varit kommentator förut och då har det varit rätt bra om jag minns rätt. Det här var ju helt absurt dåligt jobbat.
Sen blir det ju inte bättre när de säger att "Nu är Randy Mamola nere på startplattan och gör långa intervjuer åt de engelska kommentatorerna... Vi ska försöka tjyvlyssna lite på vad de säger.".
Det är ju så att jag kan vänta en dag och ladda ner racet på engelska istället för att höra på de där tröttgökarna.

Råkasst!

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Ja, det vore verkligen ett lyft om vi kunde få den brittiska sändningen istället.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fruktansvärt imponerande av Pedrosa. Det var inget snack om vem som var bäst idag. Rossis uppkörning ungefär som man väntat sig men jag trodde att Stoner skulle vara en svårare nöt att knäcka. Synd att Lorenzo intevar med.
Hayden fick nästan stryk av Nakano - igen....sorgligt att se. Teambyte nästa år känns inte som en skräll direkt.

Nu höll sig Bautista på hjulen men han gav bort segern ändå. Synd att den österrikiska knarren inte höll för Mika.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
20080806pedgara_G.jpg

20080806rosstoner_G.jpg

20080806dovigara_G.jpg

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Gäsp. :trött

MotoGP blir bara sämre och sämre att titta på. För få hojar på banan och för få fajter.

För många gamla stötar som borde bytas ut mot friskt blod som kan ge topp tre en match. Tur att Lorenzo, Dovi och Toseland är på G iaf.

Till nästa säsong borde Kawasaki och Suzuki satsa stort för att hänga med, man kan ju hoppas att Suzuki iaf har vett att stoppa in Ben Spies.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Starkt av Pedrosa att göra ett race som idag! Såklart på grund av att Valentino startade långt bak och inte "kom fram i tid" och göra tillställningen mer laddad. Den uteblivna kampen skulle såklart vart intressant och gjort racet mer roligt att följa ..

Komigen Nicky Komigen... :glömdet

Missade jag det eller visade/sades det inget om orsaken till flertalet avåkningar i mitten av RdP dAngelis m,fl ?

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Bra jobbat av peddot, grymt kört! Måste hålla med GustavO om att jag trodde stoner skulle bita ifrån mer.

tråkigt att lorenzo inte kunde vara med, viktiga poäng han gick miste om idag. Stoner fyra totalt, med en liten poänglucka till peddot o rossi. Peddot o Rossi får inte dra iväg med alldeles för mkt poäng nu, då blir det tråkigt.

hayden, mår jag nästan dåligt av o se, synd om grabben för o inte tala om melandri

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Var är Dr. Bike?
Pedrosa gick ju inte bara och vann utan han dominerade ju racet totalt.

20080806danibandiera_G.jpg

20080806start_G.jpg

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Pedrosa tar ställning, flaggan är en kampanjflagga:
logoguardarrailes.png

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Det är ju så att jag kan vänta en dag och ladda ner racet på engelska istället för att höra på de där tröttgökarna.

Råkasst!
Så gör jag. De svenska kommentatorerna förstår sändningen. BBC´s kommentatorer är fenomenala. Och fördröjningen är inte lång. Igår gick det att ladda ner MotoGP-racet redan på eftermiddagen.

För många gamla stötar som borde bytas ut mot friskt blod...
Vilka gamla stötar tänker du på? Varför tror du att de tråkiga racen beror på vilka förare som kör och inte på vad de kör?

Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Ganska segt race! Men jag måste säga vilken körning rossi gjorde , fy fan! Det är viktiga points han tar och som han gör det. Hade han haft bättre startplats hade pedrosa fått sett på annat...Den dagen pedrosa gör såna körningar som rossi gör ska jag ta mig hatten :) Men det kommer aldrig att ske, för det finns bara en rossi!

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Ganska segt race! Men jag måste säga vilken körning rossi gjorde , fy fan! Det är viktiga points han tar och som han gör det. Hade han haft bättre startplats hade pedrosa fått sett på annat...Den dagen pedrosa gör såna körningar som rossi gör ska jag ta mig hatten :) Men det kommer aldrig att ske, för det finns bara en rossi!

Visst kanske Rossi hade kunnat störa Pedrosa om han varit längre fram i starten, men det var ingen inte ens Rossi som kunde hålla samma varvtider som Pedrosa även när Rossi hade fritt spår. Denna helgen var Pedrosa överlägsen, snyggt kört.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Var är Dr. Bike?
Pedrosa gick ju inte bara och vann utan han dominerade ju racet totalt.

Jag är också glad för det. :)

Pedrosa tar ställning, flaggan är en kampanjflagga:

Pedrosa for president! :D

Hade han haft bättre startplats hade pedrosa fått sett på annat...

Du måste ha missat att Pedrosa slog alla andra varv för varv utom de sista då han slog av så oavsett startposition för Rossi eller någon annan så hade de ingen chans igår. Pedrosa gjorde en Doohan! :yoparty

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Pedrosa körde nio 1.42 varv varvav fyra var snabbare än Rossi snabbaste, Rossi körde fem 1.42 varv. Pedrosa dominerade totalt och Rossi sa själv att han inte trodde att det hade räckt även om han hade startat i förstaledet.

Pedrosa skadade sig i övrigt vid dagens tester.

Från crash.net

Dani Pedrosa's Catalan test has ended with the Repsol Honda rider being taken to hospital after Sunday's race winner suffered a heavy highside on the exit of turn one

Both Pedrosa and Repsol Honda team-mate Nicky Hayden had planned to spend the day doing back-to-back tests with the standard spring-valve RCV engine and the new pneumatic-valve design.

Pedrosa started with the conventional engine, setting a best lap time of 1min 43.48secs, then switched to the pneumatic-valve unit. But that run - which produced a best lap time of 1min 43.81secs - was cut short by a minor electrical problem, so the Spaniard swapped machines again.

It was during this outing, on the standard engine, that Pedrosa suffered a highside accident, landing heavily on his back.

Last edited:

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
Söker!
Nån som vet när/om hondas saterlit team får samma hoj som repsol förarna har

sen om de kör med nya motorn nästa race ?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati