Finns inget sagt från HRC om det, tror det kan dröja till efter sommaruppehållet efter Laguna Seca.Nån som vet när/om hondas saterlit team får samma hoj som repsol förarna har
sen om de kör med nya motorn nästa race ?
Finns inget sagt från HRC om det, tror det kan dröja till efter sommaruppehållet efter Laguna Seca.Nån som vet när/om hondas saterlit team får samma hoj som repsol förarna har
sen om de kör med nya motorn nästa race ?
Ducati testade sin nya GP09 som har en ram i kolfiber vilket är den största åtminstone visuella skillnaden. Stoner testade den idag och satte sina bästa tider med den, både på racedäck och på kvaldäck.
MotoGP
....
7. Guintoli (Alice-Ducati) 1.42.755 (al 56° di 57) Q
...
Jag är också glad för det.
Pedrosa for president!
Du måste ha missat att Pedrosa slog alla andra varv för varv utom de sista då han slog av så oavsett startposition för Rossi eller någon annan så hade de ingen chans igår. Pedrosa gjorde en Doohan!
Tänkte först att det där måste vara en förbannat bra tid för att vara Guintoli på en ducce, men kom på att det faktiskt kan vara kvaldäck.
Näää, minst bäst av de som körde med kvaldäck kanske?Såg det nu! Så han var sämst iaf!
Fast Q:et efter tiden betyder att det var på kvaldäck.
Vet hur lite den hojen kostar?Ducati testade sin nya GP09 som har en ram i kolfiber vilket är den största åtminstone visuella skillnaden.
Fast Q:et efter tiden betyder att det var på kvaldäck.
Var är Dr. Bike?
Pedrosa gick ju inte bara och vann utan han dominerade ju racet totalt.
Eller att han kört på banan i fyra dagar och har den kanske bästa hojen samt de däck som Pedrosa körde 1.42.3 med. En dag för sent att köra 1.42.5 liksom.Säger en del om Toselands talang i så fall.
Rossi har väl knappast ett bräckligt psyke? Det som hände med Michelin var ju efter två säsonger med problem och jag tror Valentino är väldigt principfast. När förtroendet är borta så är det borta och han bestämde sig för att det inte funkade. Tror inet han kommer att klaga på däcken i år, snarare att de kommer att fungera bättre och bättre för honom.- Kul som fasen att jag hade fel om Rossi. Det är härligt att se att nu, när "hele paketet" stämmer, så är han verkligen hungrig igen.
Frågan man ställer sig är ju: Är det en bräcklig hunger? Som grusas av minsta lilla motstånd. Kommer han då börja skylla på däck osv igen?
Just NU ser det ju dock oerhört stabilt ut.
Så jäkla mycket efter Rossi, Pedrosa och Lorenzo är han inte. Jerez och Estoril var ju bottennappen och de har sakta tuggat sig uppåt igen. Casey kommer bli ännu farligare fram över men frågan är om han har tappat för mycket till rossi/pedrosa redan?- Lille Casey...nu en liten doldis som kämpar i skymundan av Dani, Jorge och Vale, hur kommer det gå för honom? Och hur ska det gå för Ducati?
Jag menar; hur kan en hoj som var SÅ dominant förra året vara så o-dominant i år? Det är ju bara EN förare som lyckas lotsa den till någotsånära placeringar i år. Nämligen nyss nämnde Casey.
De lär ju inte infört/tagit bort några väsentliga delar/mått osv och de förändringar som görs följs ju upp minutiöst. Hur kan en så väldokumenterad setup bara "försvinna" ut i det blå?
Från världsklass till världskass på två röda... det luktar fisk.
Han kör över sin förmåga helt enkelt. Tror han är snabbare än han är. visst är talesättet att man kan lära en snabb förare att sluta krasche etc. men det är lite för månag säsonger och lite för ofta när det gäller De Puniet. Han har ju inte bästa materialet heller.- Varför lossnar det aldrig på riktigt för RdP?
Inte tillräckligt med muskler för att sladda sig igenom/rädda en missad kurva med effekt? Han komemr från en annan skola ochinte 125/250 hålla uppe kurvhastigheten maximalt och vara mjuk med gasen som verkar passa 800 cc hojarna bättre. Hayden kör ju bättre ju mindre elektronik han använder, likt Rossi, men de verkar inte få det att funka tillräckligt bra utan TC etc.- Vad mer exakt gör att Nicky inte kan ratta 800?
Kawasakin suger och West likaså. Han får inget fäste och han har åkt till Japan för att tillsammans med de Japanska ingenjörerna kolla vad det kan bero på. Hopkins oms kom fyra i VM i fjol har ju väldiga problem också men West är inte tillräckligt vass och enligt en del insiders har han problem att ställa in hojen själv.- Varför går det så dåligt för West?
Aldrig.- När kommer Colin stå överst på pallen? Laguna Seca?
Tom O Kane som är crew chief och som jag har stor respekt för, han har jobbat med en hel del vassa förare som Rainey tex. och var med och utvecklade de första dataloggningsystemen, säger att Vermeulen kan bli världsmästare. Jag tvivlar och han måste börja visa att han kan köra snabbast på torrt för att det ska ske. Toseland har störe chans att bli världsmästare än Vermeulen tror jag.- Har Chris Vermeulen någon potential (kvar)?
Det snackas om att Bartholemy har en lista med Edwards, Dovisiozo och Vermeulen som de vill signa till 2009. Efter Laguna Seca brukar mycket av de här sakerna falla på plats. Dovisiozo känns osäkert eftersom haydens manager samtalar med de flesta teamen och det är troligt att han flyttar på sig vilket öppnar för Dovi i Repsolteamet. Varför skulle Edwards byta från den betydligt vassare Yamahan till en sur Kawasaki och dessutom köra Bridgestone för första gången i sitt liv? Kvar är Vermeulen och det är ju bättre än West men...- Kommer Kawasaki satsa ännu hårdare/drafta ännu bättre chaufförer inför 09?
Ducati testade sin nya GP09 som har en ram i kolfiber vilket är den största åtminstone visuella skillnaden.
Läckert! Finns det någon uppenbar fördel med ram i kolfiber? Den lär väl vara lättare men man har ju min-vikten att ta hänsyn till också.
Exakt, också intresserad av vad det är för fördel. Är inte insatt i detta alls, men om jag inte helt missminner mig så vill man väl ha lite flex i ramarna? Det är väl svårt att uppnå med kolfiberram?Läckert! Finns det någon uppenbar fördel med ram i kolfiber? Den lär väl vara lättare men man har ju min-vikten att ta hänsyn till också.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |