Moto GP Jerez Gran Premio bwin De Spania

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5796769 skrev:
När jag tittar på repriserna ser det helt klart ut som att Lorenzo ser Marquez men väljer att svänga in ändå. Hade han inte gjort det hade de aldrig stött ihop.

Tycker det är omöjligt att avgöra på tv:n och man vet inte var Lorenzo tittar. Oavsett det så gör Marquez agerande det omöjligt för bägge att klara kurvan utan att något händer, antingen kollision eller att någon av dem hamnar utanför banan.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Okej JLo lover, spelar ingen roll vad jag och många andra tycker, du tycker att mm knuffade ut lorre, jag tycker att mm tog chansen när jlo öppnade dörren, mm med sin tuffa körstil kör om, lorre försöker att rätta till sitt misstag med att styra in sin hoj mot mm varvid närkontakt är svår att undvika, jag som motogp-tittare tycker att det är sjukt spännande racing du hatar det, tycker inte att mm:s omkörning var speciellt ful! Han vill ju vinna och som jag sa, jlo vet om att han har en hormonstinn 20-åring flåsandes i arslet, han med sin rutin borde ha stängt dörren i sista kurvan, då hade han med all sannolikhet undvikit kontakt och säkerligen blivit tvåa!

Fast även om dörren var öppen så kunde han inte köra om utan att vara osjysst eller?
Jag gillar tight racing utan påkörningar - Pedrosa och Lorenzos sista varv på Brno förra året är ett typexempel på det. Jag gillar Marquez som fan och har gjort länge men han ligger lite för ofta på fel sida gränsen för vad som är sjysst anser jag.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Visst är Lorenzo alldeles för långt ut till höger och öppnar dörren men jag gillar inte omkörningar som går ut på att man knuffas. Vi tycker olika helt enkelt, jag anar att du ogillar Lorenzo en del också. ;)

Det som gör Marquez omkörning ful i mina ögon är också att den linje han tar in i kurvan omöjliggör för båda att klara kurvan.

Tycker mer att Jorge T-bonade MM när man ser reprisen, sen gillar jag inte "sättet" riktigt heller. Men vad fan trodde Jorge? Att han är untouchable? Riktigt diva stuk på den kurvtagningen från hans sida tycker jag!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Okej JLo lover, spelar ingen roll vad jag och många andra tycker, du tycker att mm knuffade ut lorre, jag tycker att mm tog chansen när jlo öppnade dörren, mm med sin tuffa körstil kör om, lorre försöker att rätta till sitt misstag med att styra in sin hoj mot mm varvid närkontakt är svår att undvika, jag som motogp-tittare tycker att det är sjukt spännande racing du hatar det, tycker inte att mm:s omkörning var speciellt ful! Han vill ju vinna och som jag sa, jlo vet om att han har en hormonstinn 20-åring flåsandes i arslet, han med sin rutin borde ha stängt dörren i sista kurvan, då hade han med all sannolikhet undvikit kontakt och säkerligen blivit tvåa!
Det är lugnt, jag förstår att man ser olika på situationen. :tummenupp
Ja, jag gillar Lorenzo men jag gillar clean racing mer.

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Dagens battalj mellan Marquez och Lorenzo gav mig flashbacks från både Welkom 2002 och Jerez 2005.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Viaplay har sugit getk*k för mig. Det räcker med att gå in på deras Facebook-sida för att se vad folk tycker :död

Tänk vad olika det är, för mig har Viaplay funkat super i två år. Har det inbyggt i Samsung TVn jag köpt av dig (nasarjävel), i telefoner och Ipads. Ungarna kollar på psykotiska barnprogram varje dag och jag på filmer och sport. Aldrig ett enda strul. Måste bero på att du har börjat spela golf :)

//Nitrous

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är lugnt, jag förstår att man ser olika på situationen. :tummenupp
Ja, jag gillar Lorenzo men jag gillar clean racing mer.

Dammar av en gammal aftonbladetkampanj: vi gillar olika:D

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Vad snackar du om? Såg du inte förarintervjuerna?

Lorenzo medgav ju att han lämnade dörren lite öppen och att MM då tog chansen. Det verkade ju ändå som att han tyckte det var ok.
Det lät på honom som att han visste att han gjorde ett misstag och det straffade sig. Men han kommer igen nästa race. Jag tyckte i alla fall att det var stort av honom, han hade ju i princip kunnat skälla ut MM. Men men, vi får väl se vilket efterspel det får.

Menar att han var ovanligt politiskt korrekt, inte varning om att det var farligt osv. som han gjort tidigare. Även om man såg att på hans kroppsspråk att han inte tyckte det var en skysst omkörning. Han medgav att han gjorde ett misstag som lämnade så stor lucka.

Jag tycker att MM's linje in i kurvan inte lämnade plats för bägge förarna utan han chansar.. inte en snygg "blockpass".

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det är VM i roadracing, det ska vara kamp ända in på mållinjen. Kökörning med goda marginaler har vi haft nog utav. Marquez är vitamininjektionen GP behövde efter Stoners sorti.

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Allt som allt kan man nog konstatera att det är en ny Sheriff i stan.....

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
ni diskuterar JL och MM , mest imponerad att espargaro kommer förbi dovi på CRT hoj =)

CRT mot en Ducati, lika intressant som att assyriska skulle slå krislaget djurgården i allsvenskan, vem fan bryr sig liksom, alla vet ju att Ducati är en långsam jävla italiensk skithoj oavsett förare (bortsett från när stoner körde skithojen då), att den blir slagen av en crt-hoj är knappt en ögonbrynshöjare, hoppas han (dovi) får bra betalt för att köra skiten, lönechecken måste vara det enda glädjeämnet i att tillhöra ducati:näsblod

Espargaro däremot borde få en gp-styrning till nästa säsong, hörde att tech3 behöver en bättre pilot till nästa säsong, smith kan väl inte få fler chanser efter denna säsongen!

Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
CRT mot en Ducati, lika intressant som att assyriska skulle slå krislaget djurgården i allsvenskan, vem fan bryr sig liksom, alla vet ju att Ducati är en långsam jävla itialiensk skithoj oavsett förare (bortsett från när stoner körde skithojen då), hoppad han får bra betalt för att köra skiten, lönechecken måste vara det enda glädjeämnet i att tillhöra ducati:näsblod

haters-gonna-hate-smoking-bike-slide.jpg

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
ni diskuterar JL och MM , mest imponerad att espargaro kommer förbi dovi på CRT hoj =)
Håller verkligen med.

Espargaró övertygar och vore ytterst intressant att se tillsammans med sin yngre bror (som kör framgångsrikt i Moto2) i Tech3 2014 (Smith sparkas och Crutchlow ersätter Hayden).

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj

Å sen pratar de om Ducati....Tycker det är dags att Aprilia gör comeback i MotoGP! Såpass med en hottad superbike!! MMmmmmm....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Om man vill vara lite näsvis skulle man kunna fråga vart alla Rossi-fans, som ylade i tråden efter Qatar, har tagit vägen?

Uppfriskande att se Marques framfart, även om omkörningen på Lorenzo var lite brysk. Kampen om VM-titeln lär stå mellan dagens pallplacerade förare. Övriga räcker inte till.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Vad har du emot Crutchlow? :hihi
Inget alls. Men Crutchlow gör stor sak av att han vill köra fabrikare och så vitt jag kan se är enda möjligheten att ersätta Hayden, som inte har ingått avtal om 2014 med Ducati. Ingen har nog uppriktiga förhoppningar om att Suzuki kommer vara konkurrenskraftiga.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM