Moto GP Jerez Gran Premio bwin De Spania

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Marieta Borreda ‏@MarietaBorreda
Jorege @lorenzo99. "I thought Marquez was further behind than he was so I didn’t take a defensive line, this was my mistake"

Ändå stort av Lorenzo.

Smagatusk

Guest
Om man vill vara lite näsvis skulle man kunna fråga vart alla Rossi-fans, som ylade i tråden efter Qatar, har tagit vägen?

Nja, vi är här i bakgrunden och väntar på att han ska vakna på hojen han har varit utan i 2 säsonger. :)

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Om man vill vara lite näsvis skulle man kunna fråga vart alla Rossi-fans, som ylade i tråden efter Qatar, har tagit vägen?

Den ack så tidigare eminente Rossi måste vara slut, om inte dagens 4:e plats cementerar detta faktum så vet jag inte vad som gör det. Detta är jag tämligen så säker på efter 3 race, jag menar, vart är alla hans SH-fans?

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Den ack så tidigare eminente Rossi måste vara slut, om inte dagens 4:e plats cementerar detta faktum så vet jag inte vad som gör det. Detta är jag tämligen så säker på efter 3 race, jag menar, vart är alla hans SH-fans?
Ja e här!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Som Rossi-fan blir man inte direkt upphetsad av en 4:e plats men jag gissar att du studsade i soffan av glädje när din idol körde in på en grym 7:e plats, 25 sekunder efter Pedrosa :lol

"Problemet" är att hojen har utvecklats sedan han körde den sist och det finns en annan kille som kan köra hojen ännu bättre än Rossi. :)
Problemet just nu verkar vara att Lorenzo och Yamaha inte lyckats hänga med Pedrosa och Honda i utvecklingen. Vi får hoppas att Rossi och JB kan få dem på rätt spår igen ;)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Här är en!!
Väntar tålmodigt på den riktiga fullträffen. Än så länge har han ju tyvärr bara visat hur slut han är; Att bli 2:a, 6:a och 4:a skiter ju vem som helst ur sig bara sådär...

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Bara jag som tycker det fattas action i motogp? Det enda roliga att se var ju på slutet då Marquez gjorde den grymma omkörningen... Alltid en förare som tar ledningen och sedan behåller den utan att de andra är i närheten... tråkigt, vore roligare med tight:are race! :huvet

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sett racet igen nu.
Känns, sett över hela racet, rättvist med MM som (minst) tvåa.
Det jag tyckte var en rätt brysk omkörning LIVE, ser inte så farlig ut i efterhand. :rolleyes:
Synd att MM inte kom om tidigare för jag tror han hade knäppt Peddo också. :)

Dovi har en dålig helg, EsA en bra helg igen, och Smith borde avsluta sin säsong DiRecT!1

Mina 2 cent...

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Här är en!!
Väntar tålmodigt på den riktiga fullträffen. Än så länge har han ju tyvärr bara visat hur slut han är; Att bli 2:a, 6:a och 4:a skiter ju vem som helst ur sig bara sådär...
Nej verkligen inte, men han är konstant efter sin team-kamrat.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
P€RRA;5796994 skrev:
Som Rossi-fan blir man inte direkt upphetsad av en 4:e plats men jag gissar att du studsade i soffan av glädje när din idol körde in på en grym 7:e plats, 25 sekunder efter Pedrosa :lol

Problemet just nu verkar vara att Lorenzo och Yamaha inte lyckats hänga med Pedrosa och Honda i utvecklingen. Vi får hoppas att Rossi och JB kan få dem på rätt spår igen ;)
Så du menar att Ducati-motorcykeln har mer kapacitet än så nu? När Rossi och hans ingenjör, trots febrilt skruvande i 80 sekunder, endast presterade 6-7-platser skrek du dig hes över motorcykelns tillkortakommanden.

Rossi sitter på fabriksmaterial som hans teamkamrat vinner race på. Han underpresterar och är garanterat mycket medveten om det.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Urk, sömnpiller...till sista böjen. Trist när det skall bli folkrace av det, kaxigt, men trist. Nu lär det väl hetta till antar man.

Själv gillar jag både JLo och Mad Marc, men det här var lite väl tight. Trist satan nå jävulskt' för Pedrosa, inte ens när han gör bra ifrån sig hamnar han i fokus. :hihi

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Kudos till Pedrosa som gjorde en sammetslen omkörning av Lorre och visade att han fortfarande är att räkna med!

Gillar det Stigefeldt sa om omkörningen: Jag tycker den är ok men MM klarar inte kurvan utan Lorenzo...

Rossi...hoppas att det är att han behöver få mer tid för att hitta rätt men annars ser det lite jobbigt ut.

Espargaro regerar ju!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Det kommer, det kommer...
Rossis segrar?

Det finns verkligen ingenting som tyder på det. Jerez är en av Rossis favoritbanor och han klarar ändå inte av att vara i närheten av täten. Han uppger heller inga materiella problem, utan bara:

”I was with the top group but unfortunately I was not fast enough to stay with the top three. Lap by lap the gap was bigger so I think we have some work to do.”

Bifogat

• Its Over.gif
    Its Over.gif
    14.7 KB · Visningar: 88

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Satt och önskade en sista omkörning av MM och han levererade oväntat, alla andra skulle safe'at. MM är en långt eftersökt krydda till MotoGP!

Hyfsat race i övrigt.

Man vill mer o mer åtminstone ha en hoj igen i garaget.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Rossis segrar?

Det finns verkligen ingenting som tyder på det. Jerez är en av Rossis favoritbanor och han klarar ändå inte av att vara i närheten av täten. Han uppger heller inga materiella problem, utan bara:

”I was with the top group but unfortunately I was not fast enough to stay with the top three. Lap by lap the gap was bigger so I think we have some work to do.”

Håller med dig verkligen.

Att han kommer att ta en vinst känns väldigt avlägset just med tanke på att han slutade som fyra på Jerez.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Så du menar att Ducati-motorcykeln har mer kapacitet än så nu? När Rossi och hans ingenjör, trots febrilt skruvande i 80 sekunder, endast presterade 6-7-platser skrek du dig hes över motorcykelns tillkortakommanden.

Rossi sitter på fabriksmaterial som hans teamkamrat vinner race på. Han underpresterar och är garanterat mycket medveten om det.
Har du redan glömt vad du skrev? Du undrade vart Rossi-fansen var och jag svarade att de knappast hetsar upp sig över en 4:e plats på samma sätt som ett Hayden-fan hade gjort.

På de 12 senaste racen har "kungen av MotoGP" vunnit hela 2 st. Imponerande...

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Rossi är nog faktiskt inte bättre än så här och det gör fan inget längre för Marquez finns! Hejja folk som stångas och fyFAN vad tråkigt moto2/motogp var. Helg efter helg är det skitrace och roligare att se deg jäsa och ändå sätter man sig i soffan.

Nä, fler Marquez-galningar som stångas lite. Tänk om ändå Lorenzo hade blivit vansinnig, pekat lite finger och sparkat lite omkring sig. Vad KUL det hade varit! "My misstake blah blah" så jävla politiskt korrekt allting så jag kräks. Tänk om MM hade gjort så där på Stoner, då hade alla skittråkiga säsongen varit förlåtna igen och vi hade glatt kunnat se gladiatorspel kommande race! :D

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM