Moto GP Jerez Gran Premio bwin De Spania

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
P€RRA;5797567 skrev:
Säga vad man vill, den är iaf tusen gånger mer underhållande för publiken än Lorenzos robotkörning.

Nästa race får vi hoppas att det är Rossi som kör lite tufft mot Lorenzo. Då lär det bli jobbigt för cheferna i Yamaha-stallet :hihi

Jobbigast lär nog ändå Rossi få det, han måste ju vara i närheten av Lorenzo:hihi

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det kan vara så att Pedrosa är den som kört längst på fabrikare utan titel, men jag tycker definitivt han är värd sitsen. Han plockar racesegrar kontinuerligt och är vansinnigt snabb, det tycker jag kvalificerar honom, ser inte någon annan just nu som jag hellre sett på den platsen?
Håller med. Han är väl värd sin styrning men jag betvivlar fortfarande att han lyckas över hela säsongen. En krasch med den kroppen brukar innebära problem.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5797672 skrev:
Det underlättar onekligen :)
Rossi har varit 7, 13 och 7 sekunder efter Lorenzo på de tre första racen....
Jag har räknat bort sistavarvet eftersom det ofta händer saker där som förändrar sluttiderna som kan ge en falsk bild av loppet som helhet.
I dagens GP är det oceaner av tid.

Smagatusk

Guest
P€RRA;5797567 skrev:
Nästa race får vi hoppas att det är Rossi som kör lite tufft mot Lorenzo. Då lär det bli jobbigt för cheferna i Yamaha-stallet :hihi

Förra gången det hände klagade ju Lorre till cheferna så de fick ta Rossi i örat. Undrar om han (Rossi), skulle agerat likadant idag vid en tight fight?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Pedrosas omkörning Lorenzo var rätt läcker, odramatrisk, lagom tight.

MM följde öppen dörr, Lorre valde spår som en styrfull. Missar man, tappar man. :fakta

Att Rossis närmaste fight var två satellithojar är lite trist.. Jag vill se han fäktas med Lorenzo, igen..Kan man hoppas på en repris på Catalunya á la 2009 ? :yoparty

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Oavsett hur "underhållande" det är så är MM värd all klander han får.
Att RoadRacing innehåller farliga moment är ju sin sak och det accepteras av dem som kör, men att utsätta sina medtävlare för risker som de inte valt att ta är inte acceptabelt.
Redan i Moto 2 körde MM fult flera gånger och jag tänkte att han kanske hade lugnat sig lite tills i år, men de panikbromsningar han flera ggr fick göra för att inte köra in i Lorres bakhjul tyder inte på det.

Peddos omkörning var tajt, men juste, och han visste vad han höll på med.
Det vet man inte när man kör in i en medtävlare (som håller sitt spår) för att man själv kommer för fort in i svängen och inte kan hålla sitt eget spår.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Oavsett hur "underhållande" det är så är MM värd all klander han får.
....
Det vet man inte när man kör in i en medtävlare (som håller sitt spår) för att man själv kommer för fort in i svängen och inte kan hålla sitt eget spår.

Såg vi samma race? Är att "hålla sitt spår" det samma som halva banbredden i vingelmån? :va
http://www.youtube.com/watch?v=zkiWu6nktyY

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
hmmm Lorre öppnade dörren o Marques passerade honom, sen när Lorre skulle väbda tillbaka och återta sitt spår så hade Marques redan tagit det Lorre körde på Marques en miss på fel ställe ......
Så ser jag det .......... men jag är lekman på det här med racing ...........

Mister X

Medlem
Gick med
13 Feb 2013
Hoj
R1
Jag sätter min högra pungkula på att Rossi inte kommer att vinna ett enda race under 2013
Någon som vågar sätta emot :D

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Jag sätter min högra pungkula på att Rossi inte kommer att vinna ett enda race under 2013
Någon som vågar sätta emot :D

Pungkulan skall den knippsas eller krossas?:näsblod jag tror att han kan nog komma att vinna något race under speciela omständigheter, men någon världsmästare blir han inte några flera gånger.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Såg vi samma race? Är att "hålla sitt spår" det samma som halva banbredden i vingelmån? :va
http://www.youtube.com/watch?v=zkiWu6nktyY
Jämför Lorenzos och Pedrosas spår med Marquez spår... Marquez försöker sig på en omkörning som han inte klarar av att utföra utan att hamna helt fel och krockar med Lorenzo. Det är väl inget i sig att diskutera.
Dock ger Lorenzo honom för stort utrymme för att prova vilket var Lorenzos misstag.

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Jag gillar tight racing men där förarna har koll på vad de gör och även om Lorre gör ett misstag och inte stänger dörren ordentligt, vilket han borde ha gjort, så gör MM ett ännu större misstag för han hade varit på god väg mot sandfållan om inte Lorre hade varit i vägen (MM's huvud är ju riktat rakt fram istället för genom kurvan som Lorres, så jag antar att han rätt tidigt insåg att han inte skulle klara av kurvan). Samtidigt var det ju antagligen inte avsiktligt gjort utan ett misstag och det var kul att han inte gav upp sina omkörningsförsök. Nu när de äntligen får vara med om lite närkamper kommer förhoppningsvis hornen växa hos både Lorre och Pedrosa, så som de växte under 250-tiden och då kan det bli riktigt intressant :)

Men jag tycker det skulle ha varit intressant om det istället för Lorre var Rossi som blev tacklad och sen fått höra om Rossi tyckte det var lika roligt som han tyckte det var 2005 :D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jämför Lorenzos och Pedrosas spår med Marquez spår... Marquez försöker sig på en omkörning som han inte klarar av att utföra utan att hamna helt fel och krockar med Lorenzo. Det är väl inget i sig att diskutera.
Dock ger Lorenzo honom för stort utrymme för att prova vilket var Lorenzos misstag.

Den vinkeln visar lite mer MMs linje om han inte haft JLo att stötta mot...tveksamt om han kunnat hålla JLo bakom sig efter passeringen om den varit clean...

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
hade det varit tvärtom så att Lorre legat bakom Marques o MM hade tagit samma spår så hade Lorre defintivt passerat honom
men nu var det inte så ..............

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13

Håller med till 100%

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
Lite väl tidigt att räkna bort Rossi...så sent som i Qatar gjorde han ju prydliga omkörningar av både Pedrosa och Marc så det krävs nog fler race innan man kan börja prata om en trend för säsongen.
Appropå den bryska omkörningen, vad säger reglerna och vad krävs för att tävlingsledningen ska lägga sig i?

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Tävlingsledningen tittade på det och konstaterade 'race incident'. Så säger merparten i depån och motomatters.com har vi vanlig ordning en bra text i ärendet.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha