Moto GP Jerez Gran Premio bwin De Spania

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Tåget har gått för DP, han får ingen VM-titel!
Tyvärr, jag gillar lillplutten och trodde förra året att han äntligen tuffat till sig tillräckligt för att kunna sätta hårt mot hårt i fajter med de andra i toppen. Så kommer MM och sabbar allt...

:va :hihi Han vinner i år bara lugn :rock

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Summering av dagens race förare för förare efter placering.
Pedrosa, grattis till segern. Var inte hotad nån gång efter första 3 varven.

Lorre, halvtråkig som vanligt. På och av banan. Otroligt rutinerad förare, men gör aldrig något oväntat. Inte heller så här, även om han idag faktiskt fick jobba på riktigt med lite press på sig.

MM, grym kille. Välbehövlig krydda i GP-cirkusen. Omkörningen kan debatteras hur länge som helst. Den va otroligt rolig att titta på som åskådare. Men hade en förare gjort något liknande på mig så hade man troligtvis nitat killen när man kom in i depå. Men jag kör heller inte VM.

Rossi, tyvärr så börjar han bli gammal. Kan säkert ta några race då och då. Trodde verkligen att han skulle komma tillbaka på riktigt med Yamahan. Men dom senaste 3 racen har visat att han blivit sämre alternativt så är motståndet mycket hårdare nu. Nu är inte en 4e plats i ett VM illa pinkat på något sätt, men inte så bra som han en gång varit heller.

Cal, kan nån ge killen en riktig hoj?

Espagaro, kan nån ge killen en riktig hoj?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Rossis segrar?

Det finns verkligen ingenting som tyder på det. Jerez är en av Rossis favoritbanor och han klarar ändå inte av att vara i närheten av täten. Han uppger heller inga materiella problem, utan bara:

”I was with the top group but unfortunately I was not fast enough to stay with the top three. Lap by lap the gap was bigger so I think we have some work to do.”
Rossi får snarast be Burgess skruva på hojen i 80 sekunder.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Men dom senaste 3 racen har visat att han blivit sämre alternativt så är motståndet mycket hårdare nu

Nog är det så att hans skills räcker inte till - och det är väl inte konstigt att nästa generationens förare blir snabbare.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Hur tänker du då?

Vilka tillhör denna generation och hur är de annorlunda än Rossi?

Toppklungan på racen, dvs Pedrosa, Lorenzo, Marquez... nu är inte Pedrosa eller Lorenzo några rookies men samtliga var rookies när Vale hade sin storhetstid. På så sätt anser jag dem vara "yngre".

Vale kör bra, men konkurrensen är riktigt hård.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var lite skoj i början av rejset och i slutet. :)

Det är lite synd om Pendrosa, inte ens när han vinner stort får han vara i fokus. Men det ser tajt ut i toppen iaf, bara att hoppas på att det fortsätter vara tajt så det blir mer strid på kniven. Och hoppas rossi spottar upp sig så det blir fler som är uppe i toppen och bråkar. Trevligt att se att Cal verkar ha lärt sig att släppa istället för att köra av i kurvorna med, då kanske han är med och bråkar i toppen snart med.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Frågan är om det finns någon förare i modern tid som kört för fabriksteam lika många år som Pedrosa utan att vinna någon titel?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det finns olika sorters tät och aggresiv körning, jag är inte övertygad om MM's variant.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
haha, samma cirkus annan clown bara här på sh. Älskar alla experter som styr och bedömmer :) En sak är klar iaf och det är att casey och super sic saknas i motogp.

Sen är jag ett stort fan av rossi och sure han ligger efter, men lugn. Det finns tid för han att fixa iordning sina saker.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det finns olika sorters tät och aggresiv körning, jag är inte övertygad om MM's variant.
Säga vad man vill, den är iaf tusen gånger mer underhållande för publiken än Lorenzos robotkörning.

Nästa race får vi hoppas att det är Rossi som kör lite tufft mot Lorenzo. Då lär det bli jobbigt för cheferna i Yamaha-stallet :hihi

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
P€RRA;5797567 skrev:
Säga vad man vill, den är iaf tusen gånger mer underhållande för publiken än Lorenzos robotkörning.
Tufft ska det vara och även på gränsen. Men inte farligt anser jag, trist om stjärnorna tar ut varandra så att det blir avgörande i VM.
Svårt att dra gränserna kanske, och RR är farligt alltid.

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
P€RRA;5797412 skrev:
Frågan är om det finns någon förare i modern tid som kört för fabriksteam lika många år som Pedrosa utan att vinna någon titel?

Hur många år körde Biaggi? Han körde väl fabriksteam i stort sett hela tiden?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tufft ska det vara och även på gränsen. Men inte farligt anser jag, trist om stjärnorna tar ut varandra så att det blir avgörande i VM. Svårt att dra gränserna kanske, och RR är farligt alltid.
I det här fallet klantade sig Lorenzo och fick stå sitt kast. Att Marquez inte gör som tråk-Jörgen och bevakar sin placering ser jag som ett sundhetstecken.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Han verkar bara ha kört i fabriksteam 5 år. 4 år med Yamaha och ett år med Repsol Honda. De övriga tre åren var ett med Kanemoto och två år med Pons.

Det trodde jag inte, jag trodde han körde längre för fabriksteam än han uppenbarligen gjorde. Man lär sig något nytt varje dag :)

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
P€RRA;5797412 skrev:
Det kan vara så att Pedrosa är den som kört längst på fabrikare utan titel, men jag tycker definitivt han är värd sitsen. Han plockar racesegrar kontinuerligt och är vansinnigt snabb, det tycker jag kvalificerar honom, ser inte någon annan just nu som jag hellre sett på den platsen?

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Blir nervös när jag ser Marquez köra. Samma känsla som när Simoncelli körde. Hur många gånger var inte Marquez nära att klippa Lorenzo:s bakhjul innan han tog kurvan ifrån honom i sista sväng? :skrämd

\Masonit

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...