Moto GP Jerez Gran Premio bwin De Spania

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Rossi har varit 7, 13 och 7 sekunder efter Lorenzo på de tre första racen....
Jag har räknat bort sistavarvet eftersom det ofta händer saker där som förändrar sluttiderna som kan ge en falsk bild av loppet som helhet.
I dagens GP är det oceaner av tid.
Du skulle kunna bli politiker :hihi

Ska du inte räkna bort första varvet också, Lorenzo startar ju inget vidare ;)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Pungkulan skall den knippsas eller krossas?:näsblod jag tror att han kan nog komma att vinna något race under speciela omständigheter, men någon världsmästare blir han inte några flera gånger.
Väldigt OT nu men för ett par år sedan var det en man från någon av de brittiska öarna, eller kanske Irland, som skulle skära pungen av sig om något av lagen i fotboll vann/förlorade. Det gick inget vidare så han gick in på muggen och skar av sig själv pungen. Sen svimma han men överlevde har jag för mig :crash

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5797979 skrev:
Du skulle kunna bli politiker :hihi

Ska du inte räkna bort första varvet också, Lorenzo startar ju inget vidare ;)
Du kan räkna bort vad du vill eller lämna allt kvar för resultatet blir det samma - Lorenzo spöar Rossi konsekvent sedan Rossi kom tillbaka till Yamaha, test, träning, kval och race. :krama

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Lorenzo spöar Rossi konsekvent sedan Rossi kom tillbaka till Yamaha, test, träning, kval och race. :krama
Rossi får nöja sig med plåster-på-såren-jubel när han framöver tar emot diverse ”life time achivement”-awards. Drömmen om att dra sig tillbaka som mästare har defiinitivt gått upp i rök. Dåligt regisserad sorti, tycker jag.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Du kan räkna bort vad du vill eller lämna allt kvar för resultatet blir det samma - Lorenzo spöar Rossi konsekvent sedan Rossi kom tillbaka till Yamaha, test, träning, kval och race. :krama
Det har jag inte sagt något om, det var du som började dribbla med sekunderna för att hävda din tes :)

Inget snack om att Lorenzo är nummer ett i Yamaha just nu. Men skulle Rossi, mot förmodan, komma före honom i tabellen när vi summerar året så kommer du säkert att plocka fram tider som visar att Lorenzo ändå var bäst ;)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Med Rossi som största idol blir det som det blir. På samma plats, i samma kurva. Scary
http://www.youtube.com/watch?v=xPsQkB_HiGY
Det var det MM sa på konferensen efter racet:

“On the last lap I was closer. I tried to pass him, but ran wide. However I had seen many videos of the last corner - of Valentino (Rossi), Pedrosa and others - and knew that it was possible to pass there. I learned from those. I’m sorry for Jorge, because you never want that (a collision), but I think the most important thing is that both of us finished the race and for the fans it was a very nice last lap.

“At first, I said to myself that I would finish third. I thought he would close the corner off a little bit more than he did, but I noticed that he had opened the door so I tried to pass him. When I saw in those last metres that I might touch him, I released the brakes a bit to make sure the touch was going to be a bit softer. The most important thing is that we both finished and I just hope that our relationship will get a bit better after a few days.

“If somebody did that to me…for sure, I would be angry - not because of the moment but because I would have lost a place on the podium. I can understand that but, anyway, I have said sorry.”

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
When I saw in those last metres that I might touch him, I released the brakes a bit to make sure the touch was going to be a bit softer.
:va
Någon som förstår det resonemanget? Han släppte alltså av på bromsarna vilket innebär att han har högre fart och kommer vara ännu längre in i kurvan och garanterat passera den plats där Lorenzo kommer ta kurvan?
Menar han att hade han försökt bromsa hårdare hade han kanske gått omkull och då hade det med stor risk gått värre för båda?
Intressant resonemang i varje fall.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Menar han att hade han försökt bromsa hårdare hade han kanske gått omkull och då hade det med stor risk gått värre för båda?
Mmm, eller att han i stället för att fortsätta bromsa försökte svänga så att smällen skulle komma med hojarna mer på parallellkurs? Eller en kombination av bägge argumenten? Som flera varit inne på - det är ganska tydligt på Marquez att han under någon sekund är medveten om att det kommer att smälla och att han försöker hantera situationen på något vis.

Hursomhelst ett intressant och på något sätt vettigt argument. Eller efterhandskonstruktion:foliehatt :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
:va
Någon som förstår det resonemanget? Han släppte alltså av på bromsarna vilket innebär att han har högre fart och kommer vara ännu längre in i kurvan och garanterat passera den plats där Lorenzo kommer ta kurvan?
Menar han att hade han försökt bromsa hårdare hade han kanske gått omkull och då hade det med stor risk gått värre för båda?

Med broms borde hojen räta upp sig och gå ett rakare spår... släpper han på bromsen och ger gas istället så borde han förmodligen kunna styra lite mer inåt kurvan istället.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Med broms borde hojen räta upp sig och gå ett rakare spår... släpper han på bromsen och ger gas istället så borde han förmodligen kunna styra lite mer inåt kurvan istället.
Ser ju inte så ut på filmen direkt, iofs svårt att se om/när han släpper bromsen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ser ju inte så ut på filmen direkt, iofs svårt att se om/när han släpper bromsen.

Nja, kolla noga och pausa dig fram de första 6 sekundrarna... vid 0:05 så ser man att han viker in lite mer, kanske den lilla kursändringen han syftar på och att det är vad som hjälper honom mildra kollisionen.

Med Rossi som största idol blir det som det blir. På samma plats, i samma kurva. Scary
http://www.youtube.com/watch?v=xPsQkB_HiGY

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
hur som haver... fan va gó han är MM :) det blir ett roligt MotoGP iår.. Nu är Lorenzo vansinnig precis som han var på SuperSic och det kommer bli många tajta kamper framöver.. det är jag helt övertygad om..

När Lorre och MM gör crash out pga stolhet, "min pappa är starkare än din" och järnvilja, Pedo har en dålig dag så står NR46 på pallplats nr 1 :) och när Rossi åter har fått smak på nr1 så kan vi räkna med Rossi resten av säsongen..

Vi har ett grymt gäng förare i år på MotoGP,
Lorre må vara grym men jag tycker att han är en tönt...! Resten av gänget verkar vara góa gubbar

Gooooooooo Rossi och Goo MM :)

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nja, kolla noga och pausa dig fram de första 6 sekundrarna... vid 0:05 så ser man att han viker in lite mer, kanske den lilla kursändringen han syftar på och att det är vad som hjälper honom mildra kollisionen.
Håller med!

Sen kan man pausa 25 sekunder in i klippet, en bit före kollisionen, och se att Marquez är före Lorenzo som ändå väljer att svänga in. Jorge kunde ha kört rakt fram om han velat med risken att fastna i gruset.

Tufft kört av Marquez men inte ojuste och Lorenzo får ta och tuffa till sig :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
När Lorre och MM gör crash out pga stolhet, "min pappa är starkare än din" och järnvilja, Pedo har en dålig dag så står NR46 på pallplats nr 1 :) och när Rossi åter har fått smak på nr1 så kan vi räkna med Rossi resten av säsongen...
Jodå, om och när det händer så.... :3freak

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...