Moto GP Jerez Gran Premio bwin De Spania

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det var det jävligaste jag har sett. Plötsligt försvann all sympati för Lorenzo och det förmanande pekfingret i luften framstår som löjeväckande.
Det där var nog bland det löjligaste jag läst. Hur gammal var Lorenzo och varför skulle något han gjorde då ha betydelse i dag?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Schwantz slätar inte oväntat över Rossis resultat på Jerez:

”I think Valentino realized they were racing in Spain and it was best to get a safe finish.”

och

”I think Valentino needs to maybe not dwell on that too much, because in a couple weeks, a couple, three or four weeks, he'll be back at his home Grand Prix in Mugello, and maybe we'll get to see the 46 with a little home field advantage then.”

http://www.superbikeplanet.com/2013/May/13050834x34.htm

Man kan undra hur Schwantz kommer beskriva läget om Rossi inte står på pallen ”in a couple weeks”...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag vill gärna höra vad han säger om någon har möjlighet att översätta. Främst för att det brukar vara stor humor att höra vad barn säger, utan några som helst PK-filter.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Schwantz slätar inte oväntat över Rossis resultat på Jerez:

”I think Valentino realized they were racing in Spain and it was best to get a safe finish.”

och

”I think Valentino needs to maybe not dwell on that too much, because in a couple weeks, a couple, three or four weeks, he'll be back at his home Grand Prix in Mugello, and maybe we'll get to see the 46 with a little home field advantage then.”

http://www.superbikeplanet.com/2013/May/13050834x34.htm

Man kan undra hur Schwantz kommer beskriva läget om Rossi inte står på pallen ”in a couple weeks”...
Det är sällan några problem att hitta ursäkter för ett Rossi-fan.
Om inte annat kan man väl hävda att "han kunde ha vunnit om han hade haft lust", som det hette på Laguna Seca 2006. :hihi

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Nån som kan spanska som kan översätta vad Lorenzo säger?

Precis, vill också veta! Ber han om ursäkt för att han torpederade konkurrenten eller tycker han att "Det var en ok race incident!!!"?

Jag vill gärna höra vad han säger om någon har möjlighet att översätta. Främst för att det brukar vara stor humor att höra vad barn säger, utan några som helst PK-filter.

Hör inte helt vad han säger, men det han säger på spanska är:
"Olive me ha pasado y [ya me lleva] un parallello.
En la ultima curva, yo me medio por dentro y por fuera, y el me ha tocado y se ha caido.
Lo siento por el, pero asi son las carreras."

vilket på svenska blir (fritt översatt):
"Olive passerar mig, och jag fortsätter parallellt. I sista kurvan tar jag mittemellan inre och yttre spår, och han touchar mig och kraschar. Tråkigt för honom, men så är det i racing"

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Om inte annat kan man väl hävda att "han kunde ha vunnit om han hade haft lust", som det hette på Laguna Seca 2006. :hihi

Klart han kunde, men han kände för att skjuta motorn istället. :rolleyes:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vad är det för jävla attityd till barn?
Okej, då ska jag förklara på ett barns nivå! :)

Du, och några till, försöker relatera det som hände i söndags med något som hände 1997. Vad Lorenzo sa och gjorde när han var 10 år känns för en vuxen, med erfarenhet av barn, som irrelevant eftersom en 10-åring tänker helt annorlunda. Barn är generellt egoister av stora mått och saknar stora delar av den empati som utvecklas i vuxen ålder.

Därför menar jag att det Lorenzo sa som 10-åring inte kan användas emot honom som 26-åring.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
2006 känns fräscht och relevant. Förstår iofs varför ett Hayden-fan desperat försöker hänga sig kvar vid det årtalet :lol

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
P€RRA;5800228 skrev:
2006 känns fräscht och relevant. Förstår iofs varför ett Hayden-fan desperat försöker hänga sig kvar vid det årtalet :lol
Tja, du drömmer ju om 2009 och tror det ska upprepa sig. Stor skillnad eller?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Helt apropå! Som väntat en bra publiksiffra med över 111.000 pers på race dagen :tummenupp Ivrarna att racingen publikt är sopslut i Europa torde ta sig en rejäl funderare!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tja, du drömmer ju om 2009 och tror det ska upprepa sig. Stor skillnad eller?
Jag drömmer inte om 2009, jag lever i nuet och hoppas att Rossi kan bjuda upp till lite bättre kamp än hittills. Chansen finns vilket är mer än man kan säga om "Numbers don't lie".

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
P€RRA;5800627 skrev:
Jag drömmer inte om 2009, jag lever i nuet och hoppas att Rossi kan bjuda upp till lite bättre kamp än hittills. Chansen finns vilket är mer än man kan säga om "Numbers don't lie".
Jag tycker chansen verkar minimal. Presterar han inte bättre än så här på en vinnarhoj luktar det fiasko.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag har full förståelse för Lorenzos reaktion när MM vill skaka hand. Detta var bara ett par minuter efter incidenten och det är naturligt att vara besviken/förbannad eftersom omkörningen blev som den blev. Om han är långsint eller ej lär vi få se framöver, jag tror inte det så länge MM inte fortsätter med liknande saker i varje race. Vilket naturligtvis inte är omöjligt :hihi
Att döma en vuxen människa efter vad man gjort/sagt vid 10 års ålder känns helt orimligt.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha