Moto GP Jerez Gran Premio bwin De Spania

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tycker chansen verkar minimal. Presterar han inte bättre än så här på en vinnarhoj luktar det fiasko.
Vi har nog lite olika syn på vad ett fiasko är. Att ta en eller flera pallplatser i konkurrens med JL, DP och MM kan bara anses som ett fiasko av den bittraste av de bittra.

Spies säsong 2012, det är vad jag kallar ett fiasko.

”Mvh”?

Och för- och efternamn...

:confused:
En del vågar stå för sina åsikter och döljer sig inte bakom påhittade nick.
Du skulle prova det någon gång :7peta

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
P€RRA;5800806 skrev:
Vi har nog lite olika syn på vad ett fiasko är. Att ta en eller flera pallplatser i konkurrens med JL, DP och MM kan bara anses som ett fiasko av den bittraste av de bittra.
Rossi är fabriksförare på en vinnarhoj, och han är ute efter en sista titel.
Så här långt blir han ordentligt frånåkt av både sin teamkamrat och båda fabriks-Hondorna.

Presterar han inte bättre än så här när han är tillbaka från sitt fiasko i Ducati är det givetvis inget annat än ett nytt fiasko.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har full förståelse för Lorenzos reaktion när MM vill skaka hand. Detta var bara ett par minuter efter incidenten och det är naturligt att vara besviken/förbannad eftersom omkörningen blev som den blev. Om han är långsint eller ej lär vi få se framöver, jag tror inte det så länge MM inte fortsätter med liknande saker i varje race. Vilket naturligtvis inte är omöjligt :hihi
Att döma en vuxen människa efter vad man gjort/sagt vid 10 års ålder känns helt orimligt.

Lorenzo sa precis samma sak i intervjuerna efter testerna, han var förbannad direkt efter racet men kunde tänka sig att acceptera en ursäkt nu.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
P€RRA;5801068 skrev:
Marquez gjorde inget fel så egentligen är det väl Lorenzo som ska be om ursäkt för sitt uppträdande efter racet?

Personligen tycker jag nog att det är mer moget att undvika kontakt när man är apförbannat snarare än att börja bete sig riktigt illa eller säga massa skit som man senare ångrar. Lätt hänt när man är fullpumpad av adrenalin och förbannad...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Såvitt jag kommer ihåg fick han ordentligt med stryk av sin teamkamrat då.
Stämmer, men då kanske du inte ska skriva:

Så här långt blir han ordentligt frånåkt av både sin teamkamrat och båda fabriks-Hondorna.

Han körde ju om och ifrån fabriks-Hondorna :fakta

Känns som att du gör ditt bästa för att hacka på Rossi genom överdrifter och diverse "sanningar".

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Marquez gjorde inget fel så egentligen är det väl Lorenzo som ska be om ursäkt för sitt uppträdande efter racet?
Att säga att Marquez inte gjort något fel är ju inte riktigt korrekt och han ville ju be om ursäkt direkt i parc fermé och på presskonferensen eftersom han visste att det var en manöver som är diskutabel.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Att säga att Marquez inte gjort något fel är ju inte riktigt korrekt och han ville ju be om ursäkt direkt i parc fermé och på presskonferensen eftersom han visste att det var en manöver som är diskutabel.
De facto gjorde han inget fel. Om det vore så hade han fått ett straff.

Tycker det var stort av Marquez att försöka be om ursäkt för den bryska omkörningen direkt efter målgång och lite larvigt av Lorenzo att vifta bort honom med pekfingret som att han vore ett litet barn (för att sedan göra om det på prispallen när de skulle skåla med flaskorna). Lite primadonnavarning på Lorenzo och han får försöka hitta tillbaka till inställningen han hade som 10-åring.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man kan göra fel men ändå inte straffas för det. :krama
DU är ganska ensam om att anse att Lorenzo var en primadonna, inte ens Marquez tyckte det, i situationen. Gör det så ont att Lorenzo visar Rossi ändalykten varje gång de ger sig ut på banan? ;)

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Tycker faktiskt det är lite roligt att ni orkar bry er så här mycket, fortsätt med det :hihi

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Man kan göra fel men ändå inte straffas för det.

Så måste det väl ändå vara? Om vi tänker oss att Marquez inte gjorde något fel, skulle det då innebära att man kan bete sig så alltid? I varje race? Flera gånger?
Många gånger tycker jag att man kan få reda på om ett beteende är acceptabelt, genom att hårdra det hela och låtsas att man upprepar beteendet flera gånger. Alla ni som tycker att det är ok att göra som Marquez gjorde, skulle ni tycka det vore ok att göra det sista varvet i VARJE race? Skulle ni tycka att det vore ok att göra det tre gånger per race. Varje varv?
Jag TROR att ni tycker att det INTE vore ok att hålla på så, och därför anser jag att det är dålig racecraft, dålig sportsmanship, att köra på folk, att kräva väg/utrymme. Så, i ett enstaka fall, race incident, men fel och dåligt om det händer ofta.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5801177 skrev:
De facto gjorde han inget fel. Om det vore så hade han fått ett straff.

Tycker det var stort av Marquez att försöka be om ursäkt för den bryska omkörningen direkt efter målgång och lite larvigt av Lorenzo att vifta bort honom med pekfingret som att han vore ett litet barn (för att sedan göra om det på prispallen när de skulle skåla med flaskorna). Lite primadonnavarning på Lorenzo och han får försöka hitta tillbaka till inställningen han hade som 10-åring.
Se där. Kan vi identifiera en ny måltavlan (efter Stoner) för maniskt baktaleri? Prognos för resten av året:

”...Lorenzo...bitter...”

”...Lorenzo...ingen humor...”

”...Lorenzo...tråkig...”

”...Lorenzo...ingen tycker om...”

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Man kan göra fel men ändå inte straffas för det. :krama
DU är ganska ensam om att anse att Lorenzo var en primadonna, inte ens Marquez tyckte det, i situationen. Gör det så ont att Lorenzo visar Rossi ändalykten varje gång de ger sig ut på banan? ;)
Visst kan man göra det men kanske inte på den här nivån. Hade han gjort något riktigt ojuste hade han fått ett straff och det fick han inte. Från och med i år kan race direction dela ut straffpoäng men inte ens en sån poäng fick han.

Med primadonna menar jag att Lorenzo inte är riktigt van vid den här typen av närkontakt. Sist han fajtades med Rossi på Motegi sprang han till Yamaha-cheferna direkt för att vädra sitt missnöje.

Att han kör ifrån Rossi för tillfället struntar jag fullständigt i, det gör ju Pedrosa och Marquez också. Det saknar helt relevans för mitt sätt att se på incidenten.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha