Nja, mer ett civiliserat sätt att "avsluta" en diskussion med respektYou don´t say? Avdelningen uppenbarheter eller?
Nja, mer ett civiliserat sätt att "avsluta" en diskussion med respektYou don´t say? Avdelningen uppenbarheter eller?
Collin - klok gammal racegubbe!Beträffande omkörningen, de andra förarnas åsikter:
Lorre har vuxit till sig, jag hade nitat MM i Parc Ferme - och ångrat mig efterår.här har lorenzo kommenterat dt hela:
här har lorenzo kommenterat dt hela: http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...ez/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Jerez turn 13
Såg denna på fejjan, har inte videopass så kan inte se videon kan någon skriva vad det är för omkörningar som visas på bilden?
View attachment 384827
http://www.motogp.com/en/videos/2013/Jerez+Turn+13+A+history+of+clashes
Det var det jävligaste jag har sett. Plötsligt försvann all sympati för Lorenzo och det förmanande pekfingret i luften framstår som löjeväckande.Karma is a bitch!
Problemet som jag ser det med en sån gränsdragning blir att förare kommer börja "filma". Precis som i Fotboll eller till viss del i Ishockey. Minsta påkörning och man kan försöka använda det till sin fördel. Jag tror absolut inte på en sådan gränsdragning. Det måste få hända såna här saker, det är en del av sporten. I dagens samhälle är vi mer säkerhetsmedvetna än vad man var förr, men anledningen till att jag hyllar dessa människor är att de vågar hålla stumt på 3an på de mest bisarra delarna man kan tänka sig. För mycket säkerhet så tas en stor del av sporten bort. Det är få förare som kör på varandra på Isle of Man, just för rädsla av konskvenserna. Marquez hade aldrig gjort en sån chansning om han inte visste att "Om vi kör ihop så åker han ut en bit på asfalten och kanske i gruset men inte mer". Hade det varit en stenmur 2 meter utanför spåret hade han aldrig gjort det. Säkerhet är bra, men gränserna flyttas fram med säkerheten.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|