Moto GP klart för Viasat

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Har inte provat, men jag klarar mig med datorn. GustavO har väl HighRes, så kolla med honom. Dålig bild, om man nu är känslig, vägs upp av utebliven reklam, bättre kommantatorer, inget missat försnack, inget missat eftersnack, inga missade intervjuer etc.

Kan man titta på allt i efterhand också? (Nu med Eurosport spelar man ju ofta in loppen för att se senare då av någon sinnessjuk anledning loppen går söndagar på sommaren dvs när man själv är ute och kör. Loppen borde ju SÅKLART gå vintertid... :)

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Kan man titta på allt i efterhand också? (Nu med Eurosport spelar man ju ofta in loppen för att se senare då av någon sinnessjuk anledning loppen går söndagar på sommaren dvs när man själv är ute och kör. Loppen borde ju SÅKLART gå vintertid... :)

Ja, det går. Det svåra är dock att navigera rätt och hitta videon utan att ta död på spänningen.

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Produktionen lär ju inte ändras för att Eurosport inte längre kommer att visa MotoGP, eftersom de inte är inblandade i den.

fel av mig, menade givetvis komentatorerna och hur pass mycket runtomkring man sänder, tex kval, tidsträning, interviever osv

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
fel av mig, menade givetvis komentatorerna och hur pass mycket runtomkring man sänder, tex kval, tidsträning, interviever osv

Ok, men Eurosport var ju även de värdelösa på de punkterna. :)

Ja, det går. Det svåra är dock att navigera rätt och hitta videon utan att ta död på spänningen.

Det är nog den största nackdelen med motogp.com, men för att slippa att förstöra för sig själv så har man ju såklart lärt upp tjejen att klicka sig fram utan att avslöja något.:tummenupp

Last edited:

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Det får väl bli det då. Funkar det att koppla upp det på en 37" och glo, bra bild?

om man kopplar upp det till en 50tum blir iaf kvaliteten värdelös så det borde den bli på en 37tum med. men som nån sa så är bilden på eurosport om man inte har HD sändningen också riktigt usel..nån som vet om Viasat Motor kommer sändas i HD??..hoppas.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Går det inte att titta Live via motoGp.com lr

annars får man lika bra tanka ner via en torrent och stramea till Ps3:an upp på 42 tummaren

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Bredbandsbolaget har bra paketpris på Bredband telefoni, och Viasat.

om du ringer dit och lyckas komma till mig vill säga..:)

eller ja, beror vell på vem det är som ringer :arsele

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
om man kopplar upp det till en 50tum blir iaf kvaliteten värdelös så det borde den bli på en 37tum med. men som nån sa så är bilden på eurosport om man inte har HD sändningen också riktigt usel..nån som vet om Viasat Motor kommer sändas i HD??..hoppas.

VS 3 är deras motorkanal nu + annant junk men den finns i HD

--------SNIP
Viasat Sport HD är en ren sportkanal som sänder program från systerkanalerna Viasat Sport 1-3 - allt i HD-format.

--------------------------------SNAP

Bredbandsbolaget har bra paketpris på Bredband telefoni, och Viasat.

om du ringer dit och lyckas komma till mig vill säga..:)

eller ja, beror vell på vem det är som ringer :arsele

Om man har 2 ungar som skall se på varsin kanal med tecknat samtidigt som jag vill titta på motorsport och jag har BBB, hur gör jag då?
BBB har ju inget tvillingkort eller liknande

Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
VS 3 är deras motorkanal nu + annant junk men den finns i HD

--------SNIP
Viasat Sport HD är en ren sportkanal som sänder program från systerkanalerna Viasat Sport 1-3 - allt i HD-format.

--------------------------------SNAP

Om man har 2 ungar som skall se på varsin kanal med tecknat samtidigt som jag vill titta på motorsport och jag har BBB, hur gör jag då?
BBB har ju inget tvillingkort eller liknande

tyvär så stämmer det, men vafan du har ju DSL24, så du kan ju antingen tanka ner en massa barnprogram, eller så tankar du ner något kul barnspel, så har dom nått att göra medans du tittar på MotoGP ? :)

kimi

Medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Yamaha FZ1
Ja då var en box beställd. Har ett mkt stort intresse för F1 har följt det i många år nu via tv6, men nu kunde jag inte undgå ytterligare betalkanaler förutom dom som finns här i hyreslägenheten. Men som nybliven mc förare, och ett stort intresse för mc så kan jag också börja att följa moto gp!

Loranga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Har körkort i alla fall :)
Med tanke på att Eurosport köpt minsta möjliga bitrate i SD så är det grymt oseriöst av dem att ha en HD-kanal vid sidan av. De har kört befintlig teknik i sämsta möjliga läge, kolla bara deras MX-sändningar. Sämre än en Divx-ripp från 2001.

Jämför med t.ex TV4:s storsatsningar som t.ex Lets Dance eller skridsko-programmet. Otrolig skillnad.

I övrigt: ja. Synd. Hur man kan anse att Viasat når en större publik än Eurosport är för mig en gåta. Har Boxer/CD något i bakfickan tro? Snooker-sverige måste jubla nu.

Någon som provat detta med Linux (ubuntu i mitt fall)?
Real gav mig kväljningar. Windows Media har jag ingen eller ringa erfarenhet av.

Sitter i samma sits som dig, Windows Media torde vara det mindre dåliga alternativet, körs väl helst i VLC, gxine eller mplayer.
Kontaktade motogp.com om det fanns någon provklipp att titta på (jag menar, oberoende av OS vill man väl se kvaliteten), fick inget svar...

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Man kan nu bara hoppas att Viasat ser till att få vettiga kommentatorer.

Gissningsvis blir nog resultatet att det blir till att ladda ner i efterhand från den kanal där nu Toby Moody och Julian Ryder hamnar...
Kommer göra precis samma sak. Toby och Julian kan få vem som helst att bli pumpad av adrenalin och vara glad fast man sitter 04:00 och tittar live på ett GP. Dom svenska kommentatorerna däremot kan inte ens få en omkörning på 4 personer i liggande körställning i 250km/h att kännas mer spännande än hemglassbilens melodi på kvällarna....

-oj snygg omkörning
- ja det var det
- nu är det snart ett nytt varv..

Senaste racet på PI när T & J och Randy bara öste på när det var sådan grym fight om 3:e platserna och neråt varv efter varv! det var grymt! :yoparty

Kommer fan bli ledsen om denna trion inte kommer finnas kvar till 2009.

//Cel

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Tycker inte det är så farligt. GP kommer visas i Viasat Motor. Visst, man får betala en slant extra, men jag betalar redan idag extra för Eurosport. Jag betalar hellre för en kanal som visar enbart motorsport än för Eurosport som mest kör snooker och VM för skogshuggare.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Är det klart att BBC tar MotoGP i England? Isf, vilken kanal?
Eftersom jag redan har en massa BBC-kanaler via Canal Digital så borde de kunna få fram den också.

Gissar att det är en massa här som har Canal Digital. En gemensam framstöt??

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Pratade just med comhem och det visade sig att man måste köpa hela paketet med sportkanaler från viasat. Så man tvingas ändå stödja fotbollen och andra fjollsporter. Men det går ju att ta bort de övriga kanalerna från favoritlistan. Kalaset kostar 99kr per månad.

Synd att inte MotorsTV kunde köpa motoGP-rättigheter.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC