Moto GP klart för Viasat

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har tittat på Telias hemsida men ser inget om de kommer ha med Viasats kanaler i sitt utbud. De sänder ju bara digitalt via bredband så de bör ju kunna ta in vilka kanaler som helst.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Sitter i samma sits som dig, Windows Media torde vara det mindre dåliga alternativet, körs väl helst i VLC, gxine eller mplayer.
Kontaktade motogp.com om det fanns någon provklipp att titta på (jag menar, oberoende av OS vill man väl se kvaliteten), fick inget svar...

spelar upp deras HighRes utan problem i Linux(både 32 & 64bitars), spelas upp med flash player. kör ubuntu.

//håkan

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Har tittat på Telias hemsida men ser inget om de kommer ha med Viasats kanaler i sitt utbud. De sänder ju bara digitalt via bredband så de bör ju kunna ta in vilka kanaler som helst.

Det går visst att få Viasat via Telia bredbands tv.
99kr/ mån. Samma sak med ComHem och tele2.

Det är istort sett bara Boxer som utesluter Viasat i sitt nät pga att det är ett halvstatligt kommunistbolag.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Sitter med en parabol och Canal + abonemang och Eurosport 1 och 2 och har kunnat se mycket racing senaste åren. Känns tungt att inse att "KalleAnka" kanalen Viasat fått äran att hissa MGP flagg.

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Halva grejen med att kolla på motogp för mig är kommentatorerna!
Alla andra som jag hört kommentera MC sport går inte att jämföra med dessa "gubbar" från Eurosport. :tummenupp
För mig är det lika kul att lyssna på dom som att kolla på själva racingen.
Kollar alltid på FP och Qvalet för att höra lite skvaller och tekniken bakom hojarna.

Spelar ingen roll för mig och jag får betala eller inte. Men sitter det ett jävla miffo som inte kan nått om sporten och säger "nu körde han men röd hoj om" är ju hela poängen borta. :huvet ( ja jag överdrev )

Jon as

ps. Någon som vet vilka som kommer "hålla" i sändningen.

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Alla andra som jag hört kommentera MC sport går inte att jämföra med dessa "gubbar" från Eurosport. :tummenupp
Kollar alltid på FP och Qvalet för att höra lite skvaller och tekniken bakom hojarna.

Spelar ingen roll för mig och jag får betala eller inte. Men sitter det ett jävla miffo som inte kan nått om sporten och säger "nu körde han men röd hoj om" är ju hela poängen borta. :huvet ( ja jag överdrev )

Jon as

ps. Någon som vet vilka som kommer "hålla" i sändningen.

Kan bara hålla med.
Skulle tro att det blir samma gubbar som i eurosport Lion och den andre för de lär inte hitta några bättre eller mer insatta i sverige. (trot eller ej)

Så gjorde de ju när de köpte in Formel1 från tv4.

Ducisfun

BoTT nr 18
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
Ducati
Jävligt skeptis till Viasat och då i Specialkanal, visst skönt om man kan få en renodlad motorkanal men troligen tvingas många köpa nåt paket onödigt dyrt där det ingår annat skit. Å för Skandinavisk del blir det ju lite tricky med LIVE sändning och ökad bevakning eftersom många Pro SBK rejs krockar med MGP, d.v.s kl 14 på Söndagar så hur dom ska ÖKA bevakningen och live sändandet blir intresant att se. Personligen tror jag Viasat betalade mest och räknar kallt med att kunna skapa extraintäkter genom en ny betalkanal. Sen undrar man ju hur dom når en bredare publik med detta som syftet skulle vara. Det blir ju brara inbitna nördar som som vi som kommer betala för att se det och då kommer reklamköparna satsa på andra bredare sporter som når ut till många tittare, sen e de adjöss med hela skiten. Nu va jag lite negativ men man undrar ju hur dom tänker:va

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
Fan va mkt gnöl o brööl i den här tråden!

Oscar har en bra poäng! vaffa det finns ju motogp.com!

Era snåla hojåkare! Tjacka en parabol o få in jaaa va kan man få över 90 kanaler om man vill! Ta Viasat abb. o man kan kolla in många långa sköna stunder med RR fajter...

Kan nån ana vad som sitter på mitt hustak? :D

Upp me ribban föffa, har man råd me hojj har man råd me lite pay per views också :)

Våga båga tufft o åka fort 2009!
/J

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Nyss beställt Viasat Sport 1, 2, 3 och Viasat Sport HD. Och som reserv om de skulle ändra sig så blev det även Eurosport, Eurosport 2 och Eurosport HD.. Ser fram emot nästa säsong :yoparty

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
:D

Näe jag e heterosexuell så jag går igång på det motsatta könet o i mitt fall människor som har en fitta mellan benen..(fylking-mode ON) o så ska chiksen va schyssta i plocket o ha tight chassi! capische?

tillbaks till racingen.. Eurospott eller ViaSmack vem bryr sig? jag klarar mig utmärkt utan kommentatorer så det kan hur som helst inte bli sämre. 2009 lär bli som 2008 glo på tv alla race men åka på Assen o om jag får som jag vill Mugello.. Yea!

Moto Gp here aj kämm!
/J

666INFLAMES

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
ZX9R 00:a
Jag förstår inte riktigt vad detta innebär. TV3 och TV6 är ju Viasat, kan MotoGP komma att visas i någon av dessa då eller? Jag bryr mig inte jättemycket, det blir att köpa paket på motogp.com, då får man se allt.

Edit: Nu läste jag att de ska sända det i en ny motorsportkanal.

F1 går ju på kanal6 så man kan ju misstänka att motogp landar där med och när pogrammen krockar med varann så sänds det nog i nån annan viasat kanal.
Observera dock att detta inte är något jag vet utan jag är bara hypotetisk nu

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Sitter med en parabol och Canal + abonemang och Eurosport 1 och 2 och har kunnat se mycket racing senaste åren. Känns tungt att inse att "KalleAnka" kanalen Viasat fått äran att hissa MGP flagg.

Samma här. Canal Digital visar ju viasats golfkanal, iaf via kabel, så varför skulle de inte kunna visa Viasat motor också?
Eller, eftersom flera BBC-kanaler ingår så borde de kunna skicka den BBC-kanal som (enligt vad jag hört) ska visa MotoGP.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nyss beställt Viasat Sport 1, 2, 3 och Viasat Sport HD. Och som reserv om de skulle ändra sig så blev det även Eurosport, Eurosport 2 och Eurosport HD.. Ser fram emot nästa säsong :yoparty

Helgardering kanske är vad som krävs :tummenupp

jockeloto

Medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
Ingen:(
F1 går ju på kanal6 så man kan ju misstänka att motogp landar där med och när pogrammen krockar med varann så sänds det nog i nån annan viasat kanal.
Observera dock att detta inte är något jag vet utan jag är bara hypotetisk nu

Både F1 och motogp kommer att hamna i viasatmotor..
MotoGp och F1 krockar aldrig med varann numer

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R

Jag måste säga att BBC's motogp sändning är fan vassare. Mycket skönare
"stämning" om det nu går gämfört med eurosport!

:tummenupp

http://www.viasat.se/Vart-Utbud/Viasat-Sport.htmlFrån introfilmen.
"Med 500 kubik och 350 km/h är MotoGP världens med spektakulära racingklass för motorcyklar"
Jahapp... ribban är lagd.

Ja shit va dåligt gjord reklamfilm, 500cc och 350km/h.......
Den var uppdaterad:rolleyes:

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Valet att kapitulera inför MTG och Kinnevik AB eller Live Streama MGP gratis på nätet blev just en ikke fråga.. :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln