MotoGP 08 (spelet)

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
nice men jag är nere på 1.16.912 fortfarande med nicky. Verkar som att ducatin är snabbast och yamahan långsamast bara jag som känner så? Därför jag kör med hondan som lite mittimellan..

Regnbåge

Överklassmedlem
Gick med
2 Dec 2008
Hoj
Två ben för tillfället.
Börjar bli lite rivalitet mellan oss nu, nere på 1.15.868 personligen. Dock med Pedrosa denna gången.

Har också fått intrycket utav att Ducatin är snabbast och Yamahan är lite saktare men ska ta svängarna bättre. Ducatin är seg att få ner i svängarna. Hondan är någonstans mittimellan som du säger. Annars är Suzuki GSV-R förmodligen en utav dem bästa hojarna som går att köra också.

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!
help

någon som har en lösning på mitt problem?:

köpte en billig handkontroll till pc(logic 3)usb för 150 spänn:hihi

men när jag kör med den ikopplad så hackar spelet?

kan det vara snikkontrollen eller inställningar någonstans,

det funkar klockrent utan den, och med AA på 4 och full grafik!

så något skumt är det!

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
KTM690 SMC
slänger in ett tips här. jag hade problem med att få spelet att starta, så fort jag körde igång en bana så hängde det sig och slängde mig tillbaka till skrivbordet. så efter lite googlande så hittade jag att det funkar mycket bättre om man kör det i kompatibilitetsläge Windows 2000, och istället för att lägga det i "program" mappen så lägger man det i "program files" mappen. efter de ingreppen funkar det kalas.

kanske hjälpte någon liten själ därute iaf.

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!
slänger in ett tips här. jag hade problem med att få spelet att starta, så fort jag körde igång en bana så hängde det sig och slängde mig tillbaka till skrivbordet. så efter lite googlande så hittade jag att det funkar mycket bättre om man kör det i kompatibilitetsläge Windows 2000, och istället för att lägga det i "program" mappen så lägger man det i "program files" mappen. efter de ingreppen funkar det kalas.

kanske hjälpte någon liten själ därute iaf.

tack!kör i windows 2000 läge!

men hittade "felet" stängde av vibration för handkontrollen så funkar det!?:tummenupp

men det är inte "reglage"till gasen så man kanske får köpa en bättre kontroll i alla fal! dummsnål kallas det:D

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
jävla sunkit spel, höll på att dö av tristess efter att ha klarat första s i 125 klassen!!

Så fick jag skriva av mig. woo

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
En liten fråga, hur i fasiken kommer man iväg riktigt snabbt från startlinjen? Man kvalar som 1a men innan jag är uppe i 100 så ligger jag 6a-7a :huvet Visst, det går ställa om 1ans växel men då går man ju bara på slangen och blir frånkörd iaf. Det måste finnas nån speciell knapp-kombo typ X-Y-A-B-stå-på-huvet-o-snurra för att komma iväg riktigt kvickt.... :3freak

Nu kör jag iofs MotoGP 07 men det är ju liksom nästan samma sak.

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
nu vet jag inte hur de e på 07, men på 08 så gäller de att hitta å tajma in rätt varvtal i starten när det blir grönt. Självklart varierar de varvtalet från hoj till hoj. Och ja, de går upp på slangen, men de brukar "föraren" kunna hålla ner utan att man behöver släppa av eller bromsa.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
jävla sunkit spel, höll på att dö av tristess efter att ha klarat första s i 125 klassen!!

Så fick jag skriva av mig. woo

Kan faktiskt hålla med om att det var lite väl segt att klara ut 125-klassen. Tog faktiskt udden av spelet så jag ledsnade lite när man låst upp de andra klasserna.

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
nu vet jag inte hur de e på 07, men på 08 så gäller de att hitta å tajma in rätt varvtal i starten när det blir grönt. Självklart varierar de varvtalet från hoj till hoj. Och ja, de går upp på slangen, men de brukar "föraren" kunna hålla ner utan att man behöver släppa av eller bromsa.

Jo det är ju det jag också tycker. Kanske bara är där det sitter men det spinner lös så himla lätt också bara man får lite för högt varvtal.
Men då jag kör på Live så sticker ju de snabbaste iväg fort som attan men utan att gå på slangen. Fattar inte hur man lyckas bara...
Nåja, jag får köra snabbt sen och komma ikapp och förbi :tungan

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Finns det inget MotoGP 09 till någon konsoll eller PC?

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Med tanke på att MotoGP-08 släpptes för bara ett par månader sedan så är svaret -Nej.

Men det lär säkerligen släppas i November/ December -09 precis som SBK.

Köpte mitt 08 för ett halvår sedan så jag trodde det var ett nytt på G, men då får man vänta..

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Har börjat störa mig på att skillnaden mellan "Hard" och "Medium" i Moto GP08 är så stor. Vinner i princip de flesta race på medium nivå, i läge hard kommer jag efter riktigt mycket tränande upp till 10e-12e plats som bäst. :mad: (Simulation/800cc/automat)

Någon mer än jag som upplever detta!?? :confused:

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Skulle va kul o spela online med er som har motogp 08 till pc...alltid nåt att roa sig med under den här tråkiga årstiden, eller vad säger ni?

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
"Innan året är slut ska det komma en dubbelsäsong, alltså 09/10."

Va..? Var har du hört eller läst det? Vad jag har läst så blir det inte något nytt spel i år utan det kommer ett helt nytt, av ny tillverkare 2010.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...