MotoGP - 2007- Qatar - Race 1

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Vilket styrkebesked från TrickDaddy. Kul att se den totala avsaknaden av rubriker med "Hayden" i rapporteringen från årets första MotoGP-race på superbikeplanet.com.

:D

Öhh.
Vad menar du?
Gillar verkligen superbikeplanet.com
Till och med de fattar väl att Rossi kommer att skita i Hayden.
All respekt till Hayden men man måste vara blind eller helt oinsatt i sporten för att tro att Hayden va en rättmätig vinnare förra året.

Oops nu gjorde jag mig ovän med halva sverige.

Ärligt talat, den här sporten lever jag för och det finns bara en som gjort mer för sporten än alla andra de sista 5 åren och det är Rossi.

Överbevisa mig!!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2810626 WSS600 2003.

I årets MotoGP finns det 10st världsmästare som kör. Nästan 50% alltså.

Rossi (125,250,500,MotoGP)
Capirossi (125,250)
Pedrosa (125,250)
Hayden (MotoGP)
Roberts (500)
Jacque (250)
Melandri (250)
Edwards (WSBK)
Vermeulen (WSS)
Pitt (WSS)
Nääähä du. Det är bara tre "riktiga" mästare med.

2810663 Öhh.
Vad menar du?
Gillar verkligen superbikeplanet.com
Till och med de fattar väl att Rossi kommer att skita i Hayden.
All respekt till Hayden men man måste vara blind eller helt oinsatt i sporten för att tro att Hayden va en rättmätig vinnare förra året.

Oops nu gjorde jag mig ovän med halva sverige.

Ärligt talat, den här sporten lever jag för och det finns bara en som gjort mer för sporten än alla andra de sista 5 åren och det är Rossi.

Överbevisa mig!!
Hayden tog flest pinna ri fjol och är väl värdig på det viset. Anledningen till att jag inte diggar honom är att han när han ledde med 51 pinnar inte hade förmåga att tydligt befästa sin position och ta segern och visa vem det var som var i ledning och varför han var i ledning. Det kändes som om han bara fegspelade och safeade.

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Så det finns bara en sprintmästare varje år, vem är bäst med bil? F1 eller Rally? Visst är MotoGP den tyngsta titeln men att säga att de som vinner VM i andra klasser inte är riktiga mästare är ju nys, AMA är ju en nationell serie och inte i samma liga.
Rally är väl knappast jämnförbart relativt F1 så som AMA-SBK, WSBK och 250 till 500/MotoGP :va

I så fall är det väl Jean-Michel Bayle som varit mest imponerande? Han lyckades väl iofs. aldrig ta pallen i GP-cirkusen men kunde köra snabbt på halvbra material. Kvalade till pole några gånger.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2810720 Rally är väl knappast jämnförbart relativt F1 så som AMA-SBK, WSBK och 250 till 500/MotoGP :va

I så fall är det väl Jean-Michel Bayle som varit mest imponerande? Han lyckades väl iofs. aldrig ta pallen i GP-cirkusen men kunde köra snabbt på halvbra material. Kvalade till pole några gånger.
Kanske det men jag tycker bara det är så fånigt att inte klassa titlar i 125 och 250 VM som riktiga titlar.

MC Doktorn

Guest
1.Stoner. vinner pga att han nu har fullt förtroende för teamet och Losail är bevisligen en effekt bana och Ducati Desmosidici verkar ha ett tydligt aerodynamisk/effekt övertag.
2.Rossi. Kommer bli väldigt tätt men han är inte lika vass som förr men hans sätt att kontrollera race i slutet är avgörande men han kommer fastna bakom Stoner som passerar honom på rakorna.
3.Hopkins.Är numera jämn och dessutom snabb dessutom är den som utvecklats mest under försäsongen och verkar ha material som närmat sig de övriga.

Ingen Honda på pallen mest pga att verkar som dom inte har ett tekniskt övertag.
Besvikelsen måste vara katastrofen Tamada som inte kör mycket snabbare än T Corser gjorde på sin SBK .

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Varvtiderna säger jävligt lite. När det handlar om rejs så är det strategi och förmågan att itta möjligheter till att köra om samt att genomföra dessa det handlar om. Där är rossi faktiskt kung.

Det säger oftast väldigt mycket, den som sätter många snabba varv hela helgen och på morgonträningen brukar kunna placera sig bra i racet.

Kanske det men jag tycker bara det är så fånigt att inte klassa titlar i 125 och 250 VM som riktiga titlar.

Speciellt när det bara är några fånars godtycke som avgör det kategoriskt och inte den aktuella prestationen som värderas.

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det är riktiga titlar, utan tvivel. Men det är inte kungakronan i högsta klassen.

Att plocka fyra 250-titlar är riktigt imponerande. Men som romersk kejsare borde han kommit ihåg att ha en mekaniker som viskade "Memento te mortalem esse" i örat ;)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Så, nu har det börjat! Har påbörjat baket så man får lite varma frallor
till senare, kaffet är på G och tranbärsdrycken är god, fifan fifan nu lever jag igen!

Jag tror 1. blir rossi 2. stoner som inte har det där lilla extra som racer 3. Biaggi : )

Stoner är sketsnabb som förare men har ej sätt än att han har racehjärnan!

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Så, nu har det börjat! Har påbörjat baket så man får lite varma frallor
till senare, kaffet är på G och tranbärsdrycken är god, fifan fifan nu lever jag igen!

Jag tror 1. blir rossi 2. stoner som inte har det där lilla extra som racer 3. Biaggi : )

Stoner är sketsnabb som förare men har ej sätt än att han har racehjärnan!

:va Nu har ju inte jag läst alla drygt 250 inlägg men såvida det inte är något genomgående skämt i tråden så får du nog gissa igen på trean!

EDIT: Mitt tips.

1. Rossi
2. Pedrosa
3. Stoner

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
A) Vilken märklig "vurpa" Thumbolina gjorde.. :hihi

B) Det såg rätt frekct ut när en av Kwakcarna gjorde en stopppie in i kurvan. Bromsa hårt, vetja. :)

C) Vale kommer att mosa tomater idag. Stoner är intressant, men kan han leverera? Hoppers och Edwards vill jag se långt fram. Och Capirex.

D) Vad står "Alice" för, på Duccarna? Whass iz itt likcsåm?

sandstream

Guest
Slingra dig inte utan svara på frågorna. :whip
Jag slingrar mig inte.
Så det finns bara en sprintmästare varje år, vem är bäst med bil? F1 eller Rally? Visst är MotoGP den tyngsta titeln men att säga att de som vinner VM i andra klasser inte är riktiga mästare är ju nys, AMA är ju en nationell serie och inte i samma liga.
Rally är en sport, formelbilar en annan. Eller anser du att basket och handboll är samma sport?

Tog med AMA som ett exempel på andra klasser men Mat Mladin skulle nog utan problem tillhöra toppen i WSBK på rätt hoj.

Nääähä du. Det är bara tre "riktiga" mästare med.
Var det verkligen så svårt att förstå vad jag menade eller larvar du dig bara :va

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Sa kommentatorn att vi SMS:ar på 72404? Börja SMS:et med "SWE ".

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
:va Nu har ju inte jag läst alla drygt 250 inlägg men såvida det inte är något genomgående skämt i tråden så får du nog gissa igen på trean!

EDIT: Mitt tips.
1. Rossi
2. Pedrosa
3. Stoner

Hehe, det var någon som märkte det : )
Tänkte mera att jag skulle vilja ha Biaggi där, Fast kan ju bli lite svårt :rolleyes:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Ovanligt tröttsamt 125-race. :trött

Får hoppas att det bli lite fajt de 3 sista varven nu då.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad är en riktig mästare då? OM det nu bara är MotoGP som gäller varför blir du så lycklig av en seger för Kawasaki i enstaka race i nationella serier elelr i WSS? Skulle du sagt till salig Kent Andersson att han inte var en riktig mästare?

Skojar du... ! Motogp är väl ännu vad jag vet den största klassen som alla vill vinna i o resten är som jag ser d support-race o på sin höjd en väg att gå för att nå motogp..Kawasaki som märke blir hela tiden så dissat av allt o alla då är d väl rätt skoj när dom vinner eller menar du att jag jämnställer AmA o WSS med motogp för att jag diggar Kawwa ? Jag gillar när "underdogs" har framgång d e så jag funkar det kan vara enskilda förare/motorfabrikat mm som bryter trender då blir jag lycklig o Kent Andersson var ju en sån kille på racebanan bland alla andra från d stora racingnationerna slog han sig in som nordbo o kung, i sin klass...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...