MotoGP - 2007- Qatar - Race 1

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Meriter är per definition gamla. Vad "lever" du själv på? Framtida meriter?!
Bra poäng! Dålig klyscha, meriter hade räckt.
Man kan inte leva på meriter i världsmästerskapet, det ger dig på sin höjd en bättre styrning. VM är årsbaserat, alla börjar med 0 poäng imorgon. Blev du etta, tvåa eller sjua ifjor spelar ingen roll.

Om du undrar hur jag försörjer mig? Inte är det på RR så klart. Jag sätter upp mål för året och mäts på dem hur väl de uppfylls. Det i sin tur ger min lön och bonus.

Dr.Bike

Guest
Repsol Honda + Melandris hoj har varvräknare som går upp till 20.000v/m. Men dom övriga Hondaförarna har en varvräknare som bara går till 17.000v/m..

Påminner lite om när man som liten grabb sprang på parkeringsplatsen och kollade in vilka bilar som var snabbast genom att kika på hur långt hastighetsmätarna gick... :hihi

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Jag får känslor av avsmak när jag ser att Hayden klistrat på en 1:a på styrkronan. En sak att han har rätt och också väljer att kröna hojen kåpor med ettor, men styrkronan också? :3freak

Jag med! Hörde en intervju med honom innan något race förra året där han berättade om sitt nummer 69. Hans far hade också 69... "och det var ett bra nummer för han kraschade mycket då man kunde alltid lista ut att det var han som åkt omkull 69 var alltid rätt uppvänd".

Tråkigt att han inte behöll 69 men han verkar vara en sådan människa som inte fungerar riktigt som jag gör. Han kör race för att vinna över andra - inte för att vinna över sig själv!

För mig spelar det inte så stor roll om jag vinner en match om det är så att motståndet är kass eller om jag inte är nöjd med min prestation. Därför älskar jag (och många andra också tror jag) Rossi! Han kör som om han brinner för racet utmanar sig själv även fast han inte behöver det i alla situationer. Hayden har inte den egenskapen - därför är går han bort!

Ingen (inte jag i alla fall) gillar spelare som spelar på resultat mm. - Reminder: OS-läggmatchen i hockey då tre-kronor spelade läggmatch mot Schweiz.

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jag med! Hörde en intervju med honom innan något race förra året där han berättade om sitt nummer 69. Hans far hade också 69... "och det var ett bra nummer för han kraschade mycket då man kunde alltid lista ut att det var han som åkt omkull 69 var alltid rätt uppvänd".

Tråkigt att han inte behöll 69 men han verkar vara en sådan människa som inte fungerar riktigt som jag gör. Han kör race för att vinna över andra - inte för att vinna över sig själv!

För mig spelar det inte så stor roll om jag vinner en match om det är så att motståndet är kass eller om jag inte är nöjd med min prestation. Därför älskar jag (och många andra också tror jag) Rossi! Han kör som om han brinner för racet utmanar sig själv även fast han inte behöver det i alla situationer. Hayden har inte den egenskapen - därför är går han bort!

Ingen (inte jag i alla fall) gillar spelare som spelar på resultat mm. - Reminder: OS-läggmatchen i hockey då tre-kronor spelade läggmatch mot Sweitz.

Är det inte så att 1:an på styrkronan symboliserar att det är 1:a hojen, så brukar det ju vara iaf. Intervjun om hans startnummer & att hans far valde det för att man kunde se numret även upp & ned har du nog hört från filmen "The Doctor, The Tornado & The Kentucky Kid"?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm

.
Du verkar känna Mr Hayden väldigt väl. Kan du be honom om en autograf till mig? Har han berättat om sina inre drivkrafter för dig, eller har du drömt nu? :va

Last edited:

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Är det inte så att 1:an på styrkronan symboliserar att det är 1:a hojen, så brukar det ju vara iaf. Intervjun om hans startnummer & att hans far valde det för att man kunde se numret även upp & ned har du nog hört från filmen "The Doctor, The Tornado & The Kentucky Kid"?

Nope! Har inte sett den rullen... Är den bra eller är det bara propaganda?

Hayden är en bra förare, no doubt - men det finns bättre enligt mig.

Saknar både Sete o Biaggi - de satte upp motstånd mot Rossi för ett par år sedan och då skilde det inte så mycket.

Jag har inte hängt med jättemycket nu under vintern. Vad är bakgrunden till att FIAT är hucudsponsor till Rossi - varför bytt ut Camel?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Saknar både Sete o Biaggi - de satte upp motstånd mot Rossi för ett par år sedan och då skilde det inte så mycket.
Det är just det som är grejen, att det var länge sedan. Men ifjor var de flera som utmanande och Rossi tappade t.o.m. titeln.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Nope! Har inte sett den rullen... Är den bra eller är det bara propaganda?

Hayden är en bra förare, no doubt - men det finns bättre enligt mig.

Jag har inte hängt med jättemycket nu under vintern. Vad är bakgrunden till att FIAT är hucudsponsor till Rossi - varför bytt ut Camel?

Filmen ÄR bra, faktiskt. Camel valde att inte fortsätta samarbetet med Yamaha. Anledningen vet jag inte. FIAT kom in som huvudsponsor precis nu i slutet om jag fattat det rätt. När WSBK gick förra helgen så pratade de engelska kommentatorerna om att det ryktades att FIAT skulle gå med Yamaha.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Lite blandade bilder..

Bifogat

• 14.JPG
    14.JPG
    115 KB · Visningar: 60
  • 34.JPG
    34.JPG
    97.2 KB · Visningar: 44
  • 38.JPG
    38.JPG
    102 KB · Visningar: 47
  • 50.JPG
    50.JPG
    118.3 KB · Visningar: 59
  • 88.JPG
    88.JPG
    84.9 KB · Visningar: 57
  • 274.jpg
    274.jpg
    81.8 KB · Visningar: 71

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
nåra bilder till..

Bifogat

• 7.JPG
    7.JPG
    114.6 KB · Visningar: 41
  • 19.JPG
    19.JPG
    117 KB · Visningar: 46
  • 36.JPG
    36.JPG
    119.7 KB · Visningar: 47
  • 46-2.JPG
    46-2.JPG
    86.9 KB · Visningar: 55
  • funkis.JPG
    funkis.JPG
    76.6 KB · Visningar: 43
  • funkisar.JPG
    funkisar.JPG
    78.1 KB · Visningar: 29

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2809777
Gissar att det är för mycket blårök som gör att man värderar Edwards som en bättre förare än Hayden.
Vad är det då som gör att man tex anser att Stoners rookiesäsong var mer imponerande än Pedrosas eller att man värderar Vermeulen högre än Edwards? Hur du fick Jörgens inlägg till att han värderade Edwards högre än Hayden är också en fråga. :)

2809978 Men det skrev jag väl själv också? :va
Ingen av de som tagit titeln efter en längre dominans har lyckats ta en back-to-back titel. Rainey*3-> Schwantz, Doohan*5->Criville och nu Rossi*5->Hayden. Det ÄR upp till bevis, man får inte ta med sig några poäng alls ifrån ifjor.
Ok. Det var inte så jag primärt tolkade ditt inlägg men du har rätt.

Max o Max han måste va den mest hyllade ikke riktiga mästare på SH helt ok! Men varför lirar han i andra ligan nu?
Vad är en riktig mästare då? OM det nu bara är MotoGP som gäller varför blir du så lycklig av en seger för Kawasaki i enstaka race i nationella serier elelr i WSS? Skulle du sagt till salig Kent Andersson att han inte var en riktig mästare?

Last edited:

sandstream

Guest
Vad är det då som gör att man tex anser att Stoners rookiesäsong var mer imponerande än Pedrosas eller att man värderar Vermeulen högre än Edwards? Hur du fick Jörgens inlägg till att han värderade Edwards högre än Hayden är också en fråga. :)
Det var mer ett allmänt konstaterande om att en massa folk här på SH nedvärderar Hayden gång på gång.
Vad är en riktig mästare då?
Space får svara för sig men för mig finns det bara en "riktig" mästare i roadracing varje år och det är den som vinner MotoGP.
Att vinna 125, 250, WSS, WSBK eller AMA är också stort men inte lika stort som att vinna MotoGP-klassen.

Du vet, vissa är sjukligt fixerade vid Biaggi och kräker ur sig kommentarer om honom hela tiden. Det funkar ungefär som spasmer eller ticks och kallas för Valmeritis Infantilus av läkarna.
Och på de senaste sidorna har vi sett att det även finns en liknande sjukdom som fungerar likadant men som yttrare sig i form av att det är en viss Hayden det ska kräkas på: Talibanus Mega Bittrus

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det var mer ett allmänt konstaterande om att en massa folk här på SH nedvärderar Hayden gång på gång.
Slingra dig inte utan svara på frågorna. :whip

Space får svara för sig men för mig finns det bara en "riktig" mästare i roadracing varje år och det är den som vinner MotoGP.
Att vinna 125, 250, WSS, WSBK eller AMA är också stort men inte lika stort som att vinna MotoGP-klassen.
Så det finns bara en sprintmästare varje år, vem är bäst med bil? F1 eller Rally? Visst är MotoGP den tyngsta titeln men att säga att de som vinner VM i andra klasser inte är riktiga mästare är ju nys, AMA är ju en nationell serie och inte i samma liga.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om man kikar lite på hur många varv de olika förarna får till i olika intervaller så måste jag flöagga lite för Edwards för han har hela helgen kört konstanta 1.56 tider och är klart jämnast på en hög nivå. Rossi har färre lika snabba tider tex.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Om man kikar lite på hur många varv de olika förarna får till i olika intervaller så måste jag flöagga lite för Edwards för han har hela helgen kört konstanta 1.56 tider och är klart jämnast på en hög nivå. Rossi har färre lika snabba tider tex.

Varvtiderna säger jävligt lite. När det handlar om rejs så är det strategi och förmågan att itta möjligheter till att köra om samt att genomföra dessa det handlar om. Där är rossi faktiskt kung.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2810555 Varvtiderna säger jävligt lite. När det handlar om rejs så är det strategi och förmågan att itta möjligheter till att köra om samt att genomföra dessa det handlar om. Där är rossi faktiskt kung.
Det är klart att det säger en del om hur deras race set up är....om en förare har majoriteten av sina varv runt 1.56 eller 1.57 under alla träningar så är det ju troligare att han kan vinna än en förare som ligger runt 1.57 till 1.58, ingen nämnd och ingen glömd. Men visst är det så att Rossi är kung på att hantera racen och byta strategi efter förutsättningarna.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Vilka mästerskap har Vermeulen vunnit?

WSS600 2003.

I årets MotoGP finns det 10st världsmästare som kör. Nästan 50% alltså.

Rossi (125,250,500,MotoGP)
Capirossi (125,250)
Pedrosa (125,250)
Hayden (MotoGP)
Roberts (500)
Jacque (250)
Melandri (250)
Edwards (WSBK)
Vermeulen (WSS)
Pitt (WSS)

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vilket styrkebesked från TrickDaddy. Kul att se den totala avsaknaden av rubriker med "Hayden" i rapporteringen från årets första MotoGP-race på superbikeplanet.com.

:D

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...