Tamada var väl väntat, men Nakano hade iaf. jag högre tankar om.Nakano långt bakom RdP som han alltid kvalade ut i fjol, hur var det nu - bara han fick en riktig hoj så var han ju en toppförare. Varken han eller Tamada kommer att köra MotoGP nästa år.
Tamada var väl väntat, men Nakano hade iaf. jag högre tankar om.
För att de ska ut måste det in nya japaner, det ser Dorna till. Det är säkert otänkbart att köra MotoGP utan någon/några japanska förare. Aoyamorna redo för MotoGP kanske?
Jag trodde inte Stoner och Elias skulle vara med där uppe men en gissning är att varken de eller Edwards når pallen ändå.
Nakano långt bakom RdP som han alltid kvalade ut i fjol, hur var det nu - bara han fick en riktig hoj så var han ju en toppförare. Varken han eller Tamada kommer att köra MotoGP nästa år.
Men av politiska skäl så sker det först om det kommer in en annan japan som hör mer hemma i MotoGP eller iaf. har framtiden för sig där. Frågan är var de hämtar den japanen?Nakano är en av de förare som borde åkt ut ur MotoGP för länge sen, det är på en 250 han hör hemma.
Det är ju riktigt roligt.Ett team som använder TrackTimer tog pole i 250! grattis Torkel!
Ett team som använder TrackTimer tog pole i 250! grattis Torkel!
Vad jag kunde se av livetimingen och även av de tidigare träningarna så är Rossi, Edwards, Stoner och Hopkins ( :eek) de som har varit klart stabilast och hela tiden legat i toppen. Dock tror jag att det blir Pedrosa som splittrar Yamahaduon.2809103Jag trodde inte Stoner och Elias skulle vara med där uppe men en gissning är att varken de eller Edwards når pallen ändå.
Nakano långt bakom RdP som han alltid kvalade ut i fjol, hur var det nu - bara han fick en riktig hoj så var han ju en toppförare. Varken han eller Tamada kommer att köra MotoGP nästa år.
Elias vann ju med två tusendelar på Estoril och det var ju ca en dm, beror ju på farten över mållinjen såklart.2809217Stoner 5/1000-delar från pole. Hur mycket är det i längd? Räcker det om Rossi drog upp lite gummirester på framhjulet?
Stoner hade pole i fjol med 1.55.683. Rossi satte varvrekord på racet med 1.57.305 så det är den tiden du tänker på.2809239Är det bara jag som sitter och rörande Rossis pole tid som endast är 2.3 sekunder snabbare än fjolårets bästa tid (läses med stor ironi) - eller har jag fel!!??
Om det är korrekt så är det sjukt mycket snabbare!!
/Fürstenhoff.
Barros före Melandri, Hayden? Spännande tips.2809245Gott att se "världsmästare" Hayden starta från ungefär den position han talangmässigt hör hemma på.
Gott också att se Stoners framfart, han tar också VM så småningom men knappast i år, veteranen (vid 28 års ålder!) Valentino har mycket kvar att ge.
Ducatin ser bra ut så slutställningen i MotoGP 2007 blir:
1. Rossi
2. Stoner
3. Capirossi
3.-6. Edwards, Pedrosa, Barros (inte nödvändigtvis i denna ordning)
Kolla första inlägget.Vilka tider är det TV-sändning på dom olika kanalerna? Jag ser gärna 125/250 också, så ta med dom tiderna också ni som vet.
Ja, det var ju bara tur förra åretGott att se "världsmästare" Hayden starta från ungefär den position han talangmässigt hör hemma på.
Angående Kawasakis fjolår och deras skrala raceresultat kontra kvalen beror mycket på att deras hoj förra året, som årets maskin baserar sig på, hade det kanske bästa chassiet men svagaste motorn. Detta gjorde att när de med Bridgestones mycket bra kvaldäck fick till fria varv kunde de köra väldigt snabbt pga hög kurvhastighet. När det sedan blev race och de effektstarkare hojarna "stod i vägen" i kurvorna så kunde de inte motsvara kvaltiderna eftersom deras övertag i kurvorna försvann och de tappade på rakorna.2809251Som amatörtyckare så tror jag tvärsom att Kawasakin konkurrenesmässigt var den bästa sen 90-talet ifjol och förarna gjorde dåligt ifrån sig jämfört med materialet, en åsikt som fabriken verkar dela.
Om man orkar söka på sajten så tog jag mig tid en gång att lista kvalresultat mot slutresultat förra säsongen. Fanns nog inga andra förare som så konsekvent misslyckades med att göra något vettigt av sina kvalresultat.
Nakano och RDP ville nog för mycket så att det knöt sig för dom. Hoppas att RDP kan hålla sig på banan i år. Talang verkar han inte sakna.
I årets pressmeddelanden pratar teamchefen mycket om att hitta rätt däck och rätt hojinställningar för race i första hand och kval i andra hand. Låter som han skickar ett meddelande till gamla teamchefen herr Eckl.
Får se hur facit ser ut i slutet av säsongen.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |